Illustratie van:

Fendt 611 - Brandstof pomp opendraaien fendt

Hallo

Ik wil mijn 611 lsa turbomatik opvoeren voor trekkertrek.
Nu was mijn vraag hoeveel pk kan ik eruit halen zonder dat die op een hoop loopt.
Trekker heeft net een complete motorrevisie gehad.
Standaard is 115 ik zat te denken aan 140 ofzo
Na trekkertrek wil ik m wel weer afvoeren.

Grt rick

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Fendt926Driver
Eigenlijjk kun je een 611 zonder problemen naar de 185 pk van een 615 draaien.
Zelfs 240pk is mogelijk door alleen maar aan de brandstofpomp te draaien.
Onze 611/612 lsaE staat nu ook op 145 pk en dat gaat prima in de 5.5 ton
Maar op trekkertrek in de 7 ton kom je met 140 pk nog niet zo heel ver
unipower
@Fendt926Driver Verschilt nogal per trekker hoeveel eruit te halen is, de ene 600 draait vlot 250 aan de stomp en de andere is het bij 220 helemaal op 😉
Fendt926Driver
@unipower klopt daar zit wel wat verschil in. Maar 125 is standaard bij een 611.
En 140 is maar 15pk meer.
Die 185 kan er wel redelijk veilig uitgehaald worden....
unipower
@Fendt926Driver Ja daar heb je gelijk in die 185 moet hij makkelijk halen, al draait hij 220 gaat er nog niet zomaar iets kapot als er een beetje normaal mee om word gegaan 😉
Favorit614
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar 125 is standaard bij een 611.

Afhankelijk of er een turbo op de 611 zit.
Oude types hadden geen turbo en 105/115 pk.
Later met turbo 125 pk of 145.
Of zit ik ergens mis
Arrie94
Quote Reactie van @Favorit614:
of 145

Klopt, alleen die 145 was van laatste 612 😉
Fendt926Driver
@Favorit614 de allereersten van de laatste serie hadden geen turbo. Daarna allemaal wel.
En op de foto stast 1 van de laatste serie .
En de laatste serie 611 had 125pk en de 612 laatste serie hadden 145.
De 614 had 165 en de 615 had 185pk
Favorit614
@Fendt926Driver o ja , ik had de foto vd bijlage niet bekeken
valmet6400power
@unipower
Hoe kan dat? Ze zijn toch standaard met hetzelfde brandstof systeem afgeleverd lijkt me??
unipower
@valmet6400power Klopt maar ken sommige 611’s van de laatste serie die meer draaien met originele pomp dan een 615 van het oudere type 😉
Fendt926Driver
Heb je een E of een gewone 611 ?
Fendt power 714
@Fendt926Driver een gewone helaas zonder turbo
Fendt power 714
@Fendt926Driver wel een van 1986
TedHoutman
Kijk maar wel uit met piekbelasting op de bak, boven de 200 pk vinden ze dat niet heel fijn meer.
Fendt power 714
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een 611 en 615 alleen ee pk s of is de versnellingsbak ook anders ofzo
En wat doet turbomatik e
Zou dr graag een willen kopen met turbomatik e maar dan word het weer z on duure hobby
valmet6400power
@Fendt power 714
Niet als je er een met zeg 15.000 uur koopt 😁
Fendt power 714
@valmet6400power
Dan vind ik ze nog prijzig maar dat is weer zonde hou ik liever deze met 12000
valmet6400power
@Fendt power 714
Het is heel simpel, met deze trekker met 12000 uir weet je wat je aan de trekker hebt, hoe die eraan toe is etc. Bij een tweedehands trekker blijft dat gewoon een gok zeker naar mate de urenstand oploopt.

En wat betreft de prijs, een Case 1455 spant de kroon met de vraagprijs en wat ie waard is. Daarna volgen tweedehands fendts uit de 600 en 800 serie.. Je kunt zeggen daar doe ik niet aan mee maar dan koop je uiteindelijk ook niks anders.

Turbomatic E is een koppelomvormer die zelf 1x terugschakelen kan als de motortoeren beginnen te zakken. Als de belasting minder wordt schakelt ie daarna die 1x weer op.
Fendt power 714
@valmet6400power
Oke weet ik dat ook weer.
Helaas heb ik deze 611 ook sinds een jaar.
Bij de koop kon ik niet in de motor kijken.
Na 2 dagen dumperen koppaking lek dus heb de hele motor gereviseerd kost wel wag maar hij loopt weer als een zonnetje
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt power 714:
Na 2 dagen dumperen koppaking lek dus heb de hele motor gereviseerd kost wel wag maar hij loopt weer als een zonnetje

Dit is wel heel kort door de bocht.
Koppakking kun je per cylinder vervangen voor 2 uur werk en 54 euro voor een pakking.
Er zal dus wel iets meer aan de hand zijn geweest na 2 dagen dumperen
Fendt power 714
@Fendt926Driver
Oke motor revisie heb ik meteen gedaan ook al was er 1 lek nu weet ik zeker dat het goed zit
+1
radium45
@valmet6400power Er schakelt helemaal niks in een omvormer, alleen het koppel past zich aan de belasting aan. En dan ook alleen op de rijaandrijving, niet op de pto.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Turbomatic E is een koppelomvormer die zelf 1x terugschakelen kan als de motortoeren beginnen te zakken. Als de belasting minder wordt schakelt ie daarna die 1x weer op.

Wij kijken er toch iets anders tegen aan.
De E zorgt ervoor dat het koppel verdubbelt
De koppelomvormer heet dat ding.
Automatisch terug schakelen kan die niet
+1
radium45
@Fendt926Driver Denk dat Valmet6400power de lock-up bedoeld.
Fred6490
@Fendt926Driver Dus is niet zomaar gewone vloeistofkoppeling?
+1
radium45
@Fred6490 Uiterlijk hetzelfde als een vloeistofkoppeling alleen een koppelomvormer heeft een pompwiel in het binnenwerk.
+1
Fred6490
@radium45 Knap, daar wil ik nog wel is wat info over opzoeken. Hier kan je wel wat opsteken☺
+2
radium45
@Fred6490

Elke auto met een automatische bak en bijna alle wielladers zijn uitgerust met een koppelomvormer, dit is dus beproefde techniek wat zelden storing geeft.
+1
Fendt926Driver
@Fendt power 714 de 614 en 615 hebben een iets andere versnellingsbak opbouw.
Verder zit er wel wat verschil in gewicht door de massieve koplampdrager van de 14 en 15. Die bij de 11 en 12 gewoon gelast is. Maar op wens wel verkrijgbaar in massief.
En de 11, 12 en 14 waren op wens leverbaar met E en op de 15 zat het standaard op
Fendt power 714
Hallo even een vraagje
Ik wil morgen trekker gaan schroeven maar achter dat kapje op de dieselpomp zit een dikke moer nu heb ik me laten vertellen linksom is opvoeren rechtsom is afvoeren klopt dit????
unipower
@Fendt power 714 Nee de dikke moer moet je afblijven. Je moet het onderste M6 moertje in het midden loszetten en dan het stelschroefje rechtsom draaien dat is meer diesel, linksom is minder 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN