Hallo,
als onze mf135 op temperatuur komt, bijvoorbeeld bij het gras harken, is er te weinig oliedruk. Dan is het ook niet meer mogelijk om de hark op te tillen. Is dit een probleem van de oliepomp of mogelijk een lekkage/koelingsprobleem. Ik kan momenteel niet zien wat de temperatuur is, want de meter is niet meer aangesloten.(ik zou ook graag willen weten hoe dit moet)
Alvast bedankt,
Luuk
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat kan en of dat erg is.
Bij een M.F. 135 ligt de oliepomp onder in de versnellingsbak en wordt nooit heet.
De pomp kan het beste een keer worden doorgemeten op haalbare druk en opbrengst bij het mechanisatiebedrijf, dit om erachter te komen of de pomp versleten is.
Dat de motortemperatuurmeter het niet doet hindert niks. Zolang er koelvloeistof inzit of de motor niet kookt kan er niets gebeuren.
de trekker krijgt gewoon elk jaar een beurt, dus dat zit wel goed. ik kan wel eens aan onze dealer vragen welke motorolie ze erin doen. wat is normaal in nederland?
en dan nog het verhaal van de hefinrichting. ook al eens mee bij de dealer geweest, en die zegt dat ze allemaal slecht tillen. De onze kan z'n eigen neus niet eens omhoog krijgen. zijn hier makkelijke oplossingen voor?
De meter zit toch op de koelvloeistof?
Als ik het goed begrijp zitten er dus twee oliepompen op? De motoroliepomp is bij ons niet zo van belang, want de trekker wordt nu niet meer voor zware dingen gebruikt. Het is meer van belang dat de hefinrichting goed werkt, daarna is de motor aan bod.
Volgens mij kon de mf135 vroeger z'n eigen neus wel optillen, dus waarom nu niet?
waren toen de oliedrukken in de motor beter?
en hoe zit het met het hefvermogen na het schoonmaken van het filter en vervangen van de achterbrugolie
Luuk006: Ik kan niet met zekerheid zeggen of het hefvermogen verbeterd is door het olie verversen en filter schoonmaken. De machines die ik erachter heb kan de trekker makkelijk tillen.
In de motor zit een (klein) oliepompje om de olie door de motordelen te pompen en er zit en oliepomp op voor de hefinrichting. Een M.F.135 hefinrichting is niet geschikt om zware dingen te tillen.
De hark waar je het over hebt wat is dat voor een hark?
als de trekker koud is, tilt ie hem met gemak op. als de trekker opwarmt, moet je de gewichten van de trekker afhalen en stijgeren om de hark de lucht in te krijgen.
Dat rijdt ook wat veiliger.
Dat de trekker meer heft als de olie koud is, komt doordat de viscositeit (dikheid) lager is en dus in de pomp beter afdicht en dus een hogere druk kan behalen. Waarschijnlijk is de pomp al mooi versleten, dit is te meten. Het is al eerder gezegt, maar ik wou het even duidelijk maken.
heb zelf een 133 en die tilt overigens genoeg zware dingen dus die hark redt de 135 ook mee.
En weet iemand waar ik de koelvloeistoftemperatuursensor moet aansluiten?
Temp zender zit bovenop de cilinderkop, maar er zit denk ik een mechanische op zonder kabelaansluitingen
Hij geeft zelf al aan dat met de olie koud de trekker wel heft
Is er bij deze mf'en vaak meer aan de hand dan lekkende terugslagklepjes?
Deze pompen hebben een ingebouwd regelventiel, die gaat slijten/lekken, Een hele zooi afdichtingsringetjes die je automatisch meeneemt, zuigerveertjes en kleppen, en het is handig om het overdrukventiel mee te nemen, want die gaan ook wel eens haperen na verloop van jaren.
Vandaar de uitdrukking veel onderdelen.
Aha juist, en ja ik had de ervaring dat (vaak) bij een JD de klepjes een keer omgedraaid kunnen worden plus nieuwe klepzittingen en een afdichtsetje. Vandaar de vraag Bedankt voor de info, ben niet zo bekend met MF.
Jawel want anders tilt de trekker in het begin ook niet
dat klopt had niet goed gelezen
Ik heb geen lampje voor de motoroliedruk, alleen een meter. als de motor op temperatuur is, geef ik gewoon net zoveel gas de meter net niet in het rood staat.
Als je gewoon motorolie bijvult blijft hij in het groene gedeelte heb ik bij onze ferguson ook gehad is dan wel geen 135er
Leg je oor te luister op anatefka dit is een ferguson site suc 6
Daar heeft het bij mij niet mee te maken, ik zorg er altijd wel voor dat het olieniveau goed aan het peil is.
Dat is dan de trekkrachtregeling lijkt me? Maar gezien de symptomen denk ik veel eerder aan drukverlies door dunnere olie. (inwendig verlies van pomp) Maar goed, ik zit niet in die MFjes, de MF specialisten zullen het beter weten.