Eigenlijk heb ik 2 vragen:
1) Is het normaal dat de motorolie van mijn deutz D40 nog steeds doorschijnend is zoals nieuwe olie? Ze zit er ondertussen toch al een tijdje op en bij de andere traktor ziet ze metteen zwart. Ik heb de olie er wel zelf niet opgedaan, dus ik kan niet zeggen welke er op zit.
2) In de zomer zou ik diezelfde Deutz D40 opnieuw in de verf willen zetten, maar er zitten nogal wat gaten in het plaatwerk. Zou ik die gaten (max 1cm diameter) kunne plamuren en waar kan ik dat product kopen?
grtjs: Alexander Segers
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D40 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2: Als er gaten in het plaatwerk zit moet je die oplassen en niet opvullen met plamuur, plamuur is eigenlijk alleen geschikt om deukjes weg te werken.
Koop Motip, goed spul vind ik. motip.nl/
Om geen eilanden/vlekken(1) in je lak te krijgen. Altijd plamuren op blanke plaat(2).
Plamuur is net een spons.
Het zuigt dus al het vocht op waar het mee in aanraking komt. water, olie, diesel, thinner, enz, enz,
Wat ook weer voor eilanden/vlekken in de lak zorgt.
Gaten altijd dicht lassen.
Gebruik een schuurblok voor het beste resultaat.
(1).Eilanden/vlekken. Kringen in de verf/lak op de plek waar plamuur zit!
(2). Blanke plaat. Dus geen verf/lak resten. Geen roest. Plamuur hecht niet op roest.
Dus roestige delen behandelen met een roest stopper.
Nog beter stralen.
Ik wens je veel plezier met je projeckt!!!
Ikzelf gebruik een S.T.O.U.-olie ( een oliesoort die in alle reservoirs van de treker kan). Deze oliesoort blijft enkele tientallen uren redelijk blank van kleur (geeft en goed gevoel) maar wordt uiteindelijk ook zwart.
De zwarte kleur komt door de koolstof uit de roetdeeltjes en is niet schadelijk: koolstof smeert.
Vraag blijft hoe lang de olie al in jouw Deutz zit en kun je achterhalen welk soort olie dit is geweest?
Het is in ieder geval olie, dus de motor wordt gesmeerd. Gezien jouw "verhaal" zou ik zeggen: vervang deze olie (+ filter). Daar wordt je niet arm van.