Illustratie van:

Deutz Motoren - BF4L1011T

Hallo,
ik ben de verstuivers uit een Deutz oliegekoelde motor aan het draaien. Ik heb er twee uit maar de andere twee zitten muurvast. Ik spuit regelmatig in met WD40 want ze zitten vast in de schacht. Ik kan er geen slagtrekker opzetten omdat de wartel voor de hogedrukleiding aan de zijkant zit en niet boven op de verstuiver. Ik kan wel een bandenijzer onder de wartel zetten en zo wat kracht uitoefenen maar hiermee komen ze er niet uit. Het gaat om een BF4L1011T. Heeft iemand nog een handige tip om de resterende twee er nog uit te krijgen? Alvast bedankt,

Deel dit topic

Reacties

Hano-Deutz
Bij sommige verstuivers kun je er een steeksleutel opzetten en dan proberen om er mee heen weer te draaien zodat ze loskomen, ik weet niet of dit gaat bij jouw type verstuivers.
old man jose
Als de bouten eruit zijn probeer een moertje met de zelfde schroefdraad onder de verstuiver steunen te krijgen en dan de bouten weer in het blok en daarna de moeren omhoog draaien. suc6
weytjens
Beetje warm maken met de snijbrander
fendt_power_fan
@Hano-Deutz, Die uitsparing voor een steeksleutel zit ongeveer in de schacht dus daar kom ik niet aan. En de verstuiver kan alleen omhoog en helemaal niet draaien.
@old man jose, Deze worden vastgeklemd dmv een plaatje in de vorm van een vork boven op de verstuiver dus kun je niks met bouten of moeren doen.
nhmonteur
Als je echt niks meer weet dan kan je proberen om de motor rond te starten, maar pas wel op want ze kunnen er dan uitvliegen.
Maar ik zal ze idd veel inspuiten met wd40 en blijven proberen en anders toch een keer voorzichtig rondstarten
succes
RobDeutz104
Voorzichtig met een griptang erop, en dan proberen te draaien, en je kan proberen om de verstuiverleiding op zijn kop te monteren, dan beschadig je de schroefdraad niet
Wimsumar
Beste Fendt-Power-Fan: Ik zou het zo doen:
De griptang erop zetten en hierop enige kracht uitoefenen en tegelijkertijd met een hamer(tje) rondom tikken om de verstuiver los te "schrikken" .

N.B.: De griptang wel in een "schroefdraad-vastdraaiende" beweging duwen/trekken zodat de verstuiver niet uit elkaar draait.
fendt_power_fan
Ja misschien eens proberen te starten maar ik weet niet of 20kg per vierkante cm genoeg is (als hij al 20 bar heeft). En voorzichtig proberen te draaien gaat sowieso niet omdat er een vierkante nok aanzit die ook door een schacht afschuift.
Kremers
Met auto motoren komt dit probleem ook wel eens voor en soms zitten er zo vast.Soms hang er wel een motor lift aan en wordt er gewoon met een een paarhonderd kilo aangetroken en gaan ze nog niet los.Er zijn ook somige bedrijfen die ze er uit kunnen trillen met een soort van vibrator(vibropak).Dat ze zo vast zitten komt heel vaak voor bij commonrail verstuivers.Maar dit is volgens mij toch een gewone verstuiver ?
fendt_power_fan
Ik heb inmiddels busjes gedraaid op school die in een groef van de verstuiver passen. Eens proberen of dat gaat lukken. Bedankt in ieder geval.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz Motoren ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
7