Illustratie van:

New Holland T 7050 - Problemen met de luchtremmen

De aanhanger achter de new Holland t 7050 wil niet remmen op lucht.
De tank heeft combiboosters. Het eerste half jaar hebben we op olie geremd. Nu staat er sinds vandaag een luchtgeremde trekker voor maar het werkt niet.
Wat er wel gebeurd:

De ketel komt wel op druk
De tank wil wel op de handrem
De tank gaat wel op de rem als je de luchtslangen afkoppelt
De trekker heeft 8 tot 10 bar druk
De gele leiding blaast constant een beetje als hem losdraait
Als je dan op de rem trapt blaast de leiding n stukje harder.
De olie remmen werken wel als je de lucht weer van de ketel haalt.
De tank heeft bij de test een keer geremd voor zo ver we weten.
De new Holland is net nieuw op het bedrijf.
Nu is de vraag: aan welke kant van het trekoog zit het probleem?
Werkt de tank niet goed of is er iets mis met de reminstalatie van de trekker?

Deel dit topic

Reacties

Favorit614
Als de trekker niet remt , mag er uit het gele handje geen lucht komen.
Waarschijnlijk luchtrem ventiel vd trekker eens inwendig schoonmaken
wouterdp
Vermoedelijk relais van de luchtremmen. Bekabeling naar de gele spoel kan ook nog of slechtste geval aanhangerstuurventiel dat blijft hangen. Controleer ook de zekering maar ik dacht als deze gesprongen was er nog andere storingen waren.
niko
Een beetje luchtdruk aan de gele leiding kan als je niet remt. Hangt af van welk systeem is opgebouwd.
Heeft u de lucht en olie rem beide aangesloten?
KlaasM
@niko nee niet tegelijk
niko
@KlaasM welk systeem staat erop hand matig last afhankelijk of auto mijn gok is een geknikte leiding aangezien op handrem zetten wel werkt
KlaasM
@niko handmatig met een 3 weg kraan en een handmatige handrem
niko
@KlaasM wat bedoelde je dan met de handrem erop zetten
Welke zijde komt er lucht uit de gele leiding kant trekker of tank
Waar zit het auto koppel handje
3 weg klep bedoeld je last klep met 3 standen
Is erooit aan het lucht systeem geknoeit
KlaasM
@niko Als je de slangen van de trekker af haalt gaat de tank op de rem.
Je kan dan op een knop duwen om de tank weer van de rem af te halen.
ook kan je die knop weer uitrekken om de tank weer op de rem te zetten.
de luchtremmen van de tank zijn nog nieuw. Dit zou dus goed moeten zijn.
wat bedoel je met het autokoppelhandje?
ik bedoel inderdaad een 3 standen regeling. leeg/halfvol/vol.
als je de gele slang aan de tank los draait, en je pakt de kant van de trekker. Dan zit er dus gewoon een stuk slang aan de gele kopeling, Dan blaast die kant zachtjes. Als je remt blaast de trekker een beetje harder.
niko
@KlaasM op welke poort is de gele leiding aangesloten
niko
@KlaasM voor zeker te zijn zou je best is druk meter aansluiten op gele leiding zonder te remmen max 0.3 bar dan oplopend remmen normaal zou hij tot ongeveer 6.5 moeten gaan
niko
@KlaasM rode leiding poort 1 gele leiding poort 4 uitgang gele is poort 2
+2
JD3010
Zo feilloos zijn luchtremmen dus niet. Ik ben er helemaal geen fan van, vooral omdat de kans op problemen groter zijn dan met hydraulisch, vooral in de landbouw. In 40 jaar hebben we nauwelijks problemen ermee gehad.
+1
stannetje96
De trekker van de buurman er even voor met lucht misschien een optie?
+1
GROENEDEERE
Als de luchtremmen op de handrem gaan worden ze maximaal aangedrukt wanneer je remt niet.
Ik vermoed dat de hydro remcilinders teveel weerstand bieden. Dat was bij onze balenkar ook het geval. We hebben toen de hydro remcilinders in een sleufgat gemaakt en deze daardoor mee kon bewegen t probleem was daarna opgelost
KlaasM
@GROENEDEERE Dat heb ik wel is vaker gehoord maar onder deze tank zitten originele combiboosters..
wessel8830
Volgens mij hoort er uit de gele leiding geen lucht te komen wanneer er niet word geremt. jouw rempedaalschakelaars zorgen er voor dat er een klep word geopent waardoor je heel iets lucht op jouw gele leiding krijgt zodat jouw aanhanger eerder remt dan de trekker. maar als de handrem het gewoon doet en je krijgt ook meer druk wanneer je op de rem trapt, wat is dan nu precies het probleem? word de gele leiding niet meer drukloos wanneer je de rempedalen loslaat of wil de tank gewoon niet remmen met lucht? beste is een drukmeter op de gele leiding plaatsen, dan pas weet je wat er gebeurt. nu weet je eigenlijk niks.
niko
@wessel8830 weet niet 100percent zeker bij landbouw toepassing maar sommige merkem werken met voorijling
wessel8830
@niko dat is ook jouw voorijling waar ik het over heb. wagen zal iets eerder remmen als trekker
KlaasM
@wessel8830 kheb inmiddels een drukmeter. Het probleem is dat de tank niet remt op lucht. De trekker is er net 2 dagen. Dus geen ervaring met zijn luchtremmen. De tank is n half jaar oud maar heeft combiboosters. De vorige trekker had geen lucht en remde dus gewoon met olie.
niko
@KlaasM hoe weetje dat hij niet remt rij test of visueel de beweging van de remboosters
KlaasM
@niko beweging booster. Met de handremknop bewegen ze wel. En met de hydroremmen ook. Je weet dus wat ze moeten doen. Morgen even een meter aan de gele koppeling. Moet volgens mij iets van 6.5 bar geven bij pedaal stevig intrappen..
niko
@KlaasM meschien domme vraag maar handrem van trekker stond toch af bij de test weet niet met 7050 maar bij een7550 geeft die remdruk met handrem op bijgevolg zie je ze niet bewegen ze remmen namelijk al
nhmonteur
@niko @KlaasM inderdaad. Ben ook zo een keer de fout in gegaan.
Weet niet of de trekker een autocommand is? Anders er voor zorgen dat en je mechanische en de elektronische handrem eraf is voor je de remmen test.
Zit er ook niet nog een draaiknop achter bij de lucht aansluitingen? Als deze er is. Probeer eens of het helpt als je deze versteld. Hier kan je snelheid/agressiviteit van de aanhangerremmen mee afstellen.
KlaasM
@nhmonteur het is inderdaad een autocommand. Ik zal is kijken of er een knopje op zit. Dat zal dan aan de gele aalskuiting zijn?
KlaasM
@niko niet getest maar hij stond niet op de rem. Door met de olie te remmen weten we de stand van de booster. Wat geremd is en wat niet
+1
niko
@KlaasM remmen op olie is niet het zelfde as op lucht op olie komt het cylindertje uit op lucht komt de stang inclusief cylindertje in gesloten stand uit
Een lucht systeem is eigenlijk heel simpel als alles correct is aangesloten en er komt minstens o. 5 bar op gele leiding zal hij altijd werken. Je kan meer problemen hebben dat de remmen blijven dan niet
niko
@KlaasM google.com/url/…. De handleiding

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN