Deutz F2L612 - Deutz f2l612 koppeling plaatsen lukt niet.
Na 2 jaar sleutelen, zandstralen, schilderen en motor revisie, ben ik mijn deutz terug aan het monteren.
Ik zit echter vast met de montage van de koppeling....
Zodra ik de koppeling terug in het vliegwiel plaats en begin met de 6 , M8 - bouten vast te draaien, die de drukgroep op zijn plaats houden, dan gaan de 3 'vingers' (waar later het druklager tegenaan moet komen ) volledig naar binnen richting vliegwiel... Tot tegen hun uiterste aanslag net zoals ze volledig ingedrukt zouden zijn bij het ontkoppelen .
Als ik nu de versnellingsbak aanbreng tegen de motor, dan kan ik bij dit type tractor Door De openingen kijken langs waar de koellucht wordt aangezogen, en zie ik dus dat het druklager bij ingedrukt koppelingspedaal bijlange niet raakt aan die 3 'vingers' die eigenlijk al volledig opgespannen zijn... Er is zelfs een 2 tal cm afstand tussen druklager en drukgroep'vingers' ....
Met andere woorden: in deze positie zonder pedaal in te drukken is er dus reeds ontkoppeld zonder dat er iets wordt gedaan....
Als ik nu de drukgroep monteer zonder koppelingsplaat, dan worden de'vingers' maar zeer weinig opgespannen en kan ik wel via het pedaal het druklager tegen de drukgroep vingers brengen "en" ook indrukken...
Ps: zowel de drukgroep als de koppelingsplaat zijn de originele die ik uit deze tractor heb gedemonteerd voor de restoratie. ..
Alles zit ook gemonteerd zoals voorheen, want ik heb destijds Veel foto's gemaakt om geen vergissingen te kunnen maken....
Iemand een idee? Of is er een bepaalde volgorde of werk wijze bij dit type koppeling???
Mvg. Kristof.
Afbeeldingen volgen straks.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz F2L612 en hebben de trefwoorden koppeling en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Monteer je de koppelingsplaat wel goed
Dus met het lange eind van de splines naar achter.
De drukvingers horen bij het aandraaien van de drukgroep inderdaad naar binnen te gaan, maar wel tot zo ver dat ze nog wel ingedrukt kunnen worden door het druklager.
Ik ga er van uit dat je alleen de koppelingsplaat hebt vervangen. Dan kunnen het maar 2 dingen zijn. Of je plaat zit verkeerd om, of hij is te dik.
Als alles hetzelfde is als bij de demontage doe je dus 100% zeker iets verkeerds.
(klik om te vergroten)
Het druklager komt nu wel tegen de vingers bij het bedienen van het pedaal, maar niet ver genoeg om te ontkoppelen.
Wanneer ik de tractor in versnelling zet en aan de motor draai, bewegen de wielen, als ik dit doe met de koppelingspedaal ingedrukt blijven de wielen ook bewegen, dus niet ontkoppeld....
(klik om te vergroten)
Blijkbaar zouden deze types ook geplaatst zijn in de eerste modellen van audi 80 ???
Revisie kan ook maar dat kost al snel 150€.....
Daar helpt geen nieuwe drukgroep bij, die koppelingsplaat is dan gewoon te dik.
Monteer voor deze die er af komt eens om te zien wat er dan gebeurd, waarschijnlijk staan de vingers dan zo goed als niet ingedrukt.
Het regelmechanisme op de drukgroep is dus zodanig ver ingesleten dat de oorzaak hier dus te zoeken is.
Na het monteren van een nieuwe drukgroep , met de nieuwe koppeling die ik al had, werkt alles terug als nieuw!!!
Dank u wel,Aan iedereen die mee heeft helpen denken en zoeken....
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)