John Deere 2030 - vertuivers reinigen

Heb eindelijk de verstuivers er uit
zijn lekker aan gekoekt
nu mijn vraag hoe kan ik die schoon maken zonder dat ik het spul verknal
als ik ze uitmekaar haal dan moet ik ze weer op nieuw afpersen en stellen heb daar de spullen niet voor
dus dat helpt niet
nieuwe zijn behoorlijk aan de prijs
dus hoe krijg je ze op een makkelijke manier schoon
kan ik ze in aceton leggen
wie weet wat

vrg sander
sanderwoude

Reacties

CVT6230
Zijn dat niet van die dunne potloodjes? Volgens mij moet je die compleet vervangen.
old man jose
Als je de verstuivers eruit hebt is het niet moeilijk om deze schoon te krijgen aan de buitenkant, dit vuil is geen belasting voor de druk of werking van de verstuiver, het vuil dat binnen in de verstuiver zit is dit wel. Dus de verstuiver uit elkaar halen en reinigen. Daarna de druk weer afstellen de verstuiver monteren. Een druktester kun je wel ergens lenen. suc6
Adri-JD850
Heb bij de 2130 alle verstuivers vervangen die kwamen van Kramp en koste toen 70 euro per stuk hij/zij loopt weer perfect bij statonair lopen geen wolkje aan de lucht.
sanderwoude
@CVT6230 ja het zijn van die dunne
dus wordt vervangen
RobinBos
@old man jose

Een persoon waarvan je niet weet hoeveel ervaring hij heeft adviseren om een verstuiver uit elkaar te halen vind nogal riskant eerlijk gezegt.

@sander, bij verschillende mechanisatie bedrijven kunnen ze de vestuivers testen op druk. Als dit goed is, dan kunnen ze er zo weer in. als het niet goed is, dan kunnen ze wellicht nog afgesteld worden. pas als ze ook niet meer goed af te stellen zijn, dan is het nodig om ze te vervangen. ze hoeven ook niet 100% meer te zijn, maar alle 4 op dezelfde druk, dat is wel belangrijk.
sanderwoude
@RobinBos dank je wel
Wimsumar
Beste Sanderwoude: Nee, een verstuiver hoef je niet uitelkaar te halen om schoon te maken, immers, er komt alleen maar gefilterde brandstof door. Iets zwarte aanslag op het gedeelte wat in de cylinder steekt is niet erg. Let bij montage op ( kijk even met een zaklamp) of er bij het lostrekken van de verstuivers niet " een hoopje vuil" onder in het gat is gevallen want dat komt de afdichting niet ten goede.
Let ook op de pakkingring. Is deze met iedere verstuiver mee omhooggekomen of zitten ze nog onderin de cylinderkop.?
Als je de verstuivers laat testen vraag dan om nieuwe ringen.
old man jose
Een verstuiver bestaat uit twee delen nl de norzel en de naald, den naald kan vervuild zijn door de dopes uit de diesel is de naald verkleurd zit er echt wel vuil op waardoor de naald moeilijk op en neer gaat. Suc6
CVT6230
Winsumar, bij deze JD verstuivers zit de afdichting om de verstuiver heen in een soort groefje, er zit onder in de kop dus geen zitting. Bij de zg dikke verstuivers moet je daar idd op letten.
monteurtje
Winsumar, ook verstuivers slijten inwendig waardoor de druk minder word en hij niet goed meer verneveld.
het KAN ook zijn dat de druk nog wel goed is maar dat ie pist en de brandstof niet goed in de motor spuit waardoor ie wel rookt maar niet trekt.
Wimsumar
Beste Monteurtje: Ja, helemaal mee eens, maar dat zie je pas op de verstuivertester. Het is zinloos om verstuivers (thuis) te gaan demonteren om ze schoon te maken(?) zonder ze ook te testen/af te stellen zoals de topicopening doet vemoeden.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!