Sinds een tijdje geleden heeft mijn Renault 1181-4 de onhebbelijke gewoonte gekregen om tijdens het lopen zijn territorium af te bakenen met motor olie, dit druppelt langs de pijlstok.
Ik heb hem afgelopen jaar gekocht en even lekker losgetrokken met woelen bij de buren.
Ik moet het ontluchtings pijpje nog even nakijken, maar maak me nu toch een beetje zorgen dat hij wat mankeert.
de een zegt carterdruk en de ander zegt dat de o ring van de pijlstok versleten is en er altijd olie uit dat gat komt als je de stok er uithaalt.
hebben jullie een idee?
ik ben ook opzoek naar instructie en of werkplaats handboeken van deze trekker, heeft iemand wat liggen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 1181-4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
De meeste trekkers smeren inderdaad olie wanneer de pijlstok eruitgetrokken wordt. Een nieuw rubber zal mogelijk de olielekkerij/verlies stoppen, maar verhelpt het probleem met betrekking tot carterdruk natuurlijk niet.
Verder een mooie trekker! Alleen hoort deze orgineel niet rood gezien de gewichtendrager?
Trekker is toen maar verkocht, want revisie oversteeg de waarde van de trekker.