Ga morgen een 309c kijken( kopen?} bj2000 5000u 2w
waar moet ik op letten en zijn die deutz motors goed en zuinig
gr. mx100c rijder
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 309 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zijn alleen veel brandstof problemen met die serie trekkers voor de rest wel zuinige motoren
schaal 1:32 wat je gaat kopen?
ik denk dat hij zijn leeftijd niet goed heeft staan, als je nieuw bent is standaart 11jaar dacht ik.
Hebben exact zon trekker gehad, alleen dan een 308 2wd. Als we van een fendt spijt hebben gehad dat we hem gekocht hebben is die het wel. 4x in 5000uur de koppeling versleten. Algemeen bekend dat er in die serie een te lichte koppeling zit.
Gelukkig grotendeels vergoed, maar het is en blijft ellende dat je trekker na een jaar al weer doormidden moet. Toen hij nieuw was viel er al niet mee te schakelen hoog in toeren. Stond voor een voermengwagen, moet af en toe een beetje spelen met de koppeling, alleen in 1000uur verslijten moet niet mogen.
Zou dan naar een 308 kijken die elektronisch is, dus gelijk aan de 308HF. Elektronische hef, nogal wat luxer en een zwaardere koppeling. automatische inschakeling van voorwielaandrijving en 4wd. Zijn alleen haast geen 2wd trekkers van.
Dan is een 300ci serie nog optie met ronde neus, daar ligt al een zwaardere koppeling in, heeft elektronische hef en iets meer motorinhoud, schijnt ook wat feller te zijn.
Weet niet zeker of de 309c met ronde neus ook al een zwaardere koppeling heeft, die trekker heeft trouwens ook mechanische hefinrichting.
Na mijn ervaringen raad ik het af om die trekker te kopen. Andere fendt trekkers is niets mee aan de hand, enkele 308LS, 308 en nu de vario's bevallen uitstekend.
konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Staan alle fendt series wel met bouwjaren.
Na 2003 zijn ze wel goed, zit een grotere motor in en elektronische hef.
Bouwjaar 1997-2003 is dus niet aan te raden
Daarna kwam pas weer een echte 300serie, de vario. Al was die 300HF ook lang niet slecht. Reed erg fijn, soepel schakelen, LMS op de pook. Kunnen die latere series tot de vario nog een puntje aan zuigen.
Trekker deed vooral voeren, eerst met gemak 12 kuub mengwagen, beginnen de problemen al, later nog iets van drie jaar een 20 kuubs wagen met vertragingsbak. Deed verder ook veel harken, schudden, kunstmeststrooienmen de kuil aanrijden.
Maar dan klinkt het nog niet als constant 'op de koppeling' rijden. Op mss het voeren na dan, maar dat is maar eventjes.
Maar van die paar keer kuilen per jaar mag dat niet gebeuren.
Ook nog geprobeerd om de koppeling meer te laten koelen op een of andere manier alleen loste ook niks op en dat ding uiteindelijk een schop gegeven
als 2e trekker ,koppeling probl. bij mx ken je niet ,maar is het bijnormaal gebr. ook zo en hoe zijn de synco-ringen na 5000u.gr a.
Ringen? is geen powershift trekker. Vloeistofkoppeling en een gesynchoniseerde bak, niets meer of minder. Bij de LMS moet je de koppeling nog gewoon gebruiken.
9000 normaal? Niet eerder?
c serie met ronde neus heeft ook veel last van koppelingsproblemen, alleen die van fspuit net weer niet.
Of de hollandfarmer huub...
Betaal jij 'm?
Voor sommige mensen is de lsa toch alweer te oud, en de HF is alweer aardig wat jonger. Goed, daar kun je ook een jd 6000 serie voor kopen, maar als je perse Fendt wil...
al veel roest, was normaal bij deze typen
rijdt heerlijk, maar lms en mech. hef is wel terug in de tijd dus eerst maar geen fendt
bedankt voor de tips
wij hebben er ook een, koppeling is inderdaad een probleem bij ons niet zo groot als bij @fendt412.zit nu de derde rijkoppeling in met 5500 uur. nou zit er ook een voorlader op maar dan nog mag die er niet zo snel uit gaan. de reden waarom die koppelingen er zo snel uitgaan is dat ze geen ''gekoeld'' koppelingshuis hebben. als die koppeling dan warm wordt kan die zijn warmte niet kwijt en dus begint die aan de platen te ''vreten'' daardoor zijn de platen veel sneller versleten. een gekoeld koppelingshuis past niet op deze serie helaas.
Weet wel dat hij het niet veel langer uit hield dan de andere koppelingen.
Er is een periode geweest (+/- jaar 2000) dat er trekkers afgeleverd werden die snel begonnen te roesten. Als de klant hierover reklameerde, in de garantie periode of kort daarna, werden ze opnieuw gespoten. Dit betrof dan het grijze deel.
@FF, ja bij de rubbers tussen spatbord/raamkoker, maar dat het nou enorme roestbakken zijn?