Illustratie van:

Atlas 1302E - Smoren van de motor bij gebruik van hydroliek bij hoog toerental

Onze "atlas" uit 1986 heeft een probleem wanneer hij veel toeren draait en als de hydroliek wordt gebruikt valt de motor bijna stil. Wanneer hij geen toeren draait heeft hij hier geen last van en heeft hij zijn volle vermogen, heeft hier iemand een idee van wat dit zou kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

RobDeutz104
Pomp regelt ze eigen niet terug? of hij krijgt branstof te kort?
international-633
Brandstoffilter vervangen of mischien bacterie in de tank.
Niels450
Zou een probleem in de pomp kunnen zijn maar heb niet het idee dat het probleem in de brandstof of motor zit. is de regelaar van de pomp makelijk te controleren?
Dat is alleen te controleren met meters. onze jcb js130 staat nu ook met hydropomp uit elkaar, baan waar lagers van spiegelplaten in rollen zijn versleten, waardoor lagers niet meer draaien en stroef gaan. hierdoor regelt pomp niet ver genoeg terug en smoort ie ook helemaal weg. jammer genoeg nog geen onderdelen voor kunnen vinden..
wij hebben (hadden omdat pomp nu los ligt) dat probleem trouwens in elk toerengebied. brandstof klinkt logisch omdat motor volgas het meeste gebruikt. is uiteraart vrij eenvoudig te controlleren
international-633
Wij hadden in onze kraan bacterie in de tank, als je dan bijv. bak volledig tegen de uitslag draait, viel die uit. kwam gewoon geen gasolie meer door het filter door de bacterie.
Wimsumar
Beste Niels450: Ik denk ook aan een vervuild brandstofsysteem.
Kijk ook naar het luchtfilter ( is misschien ook nog van 1986)
martijn-fendt
Ff idd brandstof filter nakijken hebbe wij ook gehad die is dan gewoon vuil
Niels450
Als ik het zo hoor ga ik morgen eerst het filter vervangen. dit is een klijne moeite. ook het lucht filter even schoon maken. bedangt voor jullie reacties
goeiedag eem
En blaas dan voor de zekerheid de brandstof toevoer leidingen van de tank naar filters ook even door met een comprossor, weet je zeker dat daar ook geen vuil meer in zit
WimBe
@martijnsteyrdriver

Wat voor pompen liggen daar dan in, als de onderdelen zo moeilijk zijn?
ramrod
Je kunt ook controleren over er nog brandstof naar de retour gaat bij vollast. Weet je meteen of hij genoeg krijgt
@WimBe

merk geen idee. japans 😄
hankook
Iak zal olie monster laten doen
en persfilters vervangen en hydropomp druk van meten
en de branstof moter ook meten hoe moter aan toe is want meten is weten
O N
Heb het ook ooit gezien waar er vuil in de tank zat en deze zoog dan in de aanzuigleiding bij hoog toerental bij stationair niet zoveel aanzuigdruik kwam het vuil niet omhoog...

Meten van de druk op je brandstofleiding dan weet je al meer.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1302E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
7