Accu’s te groot voor zware trekkers’



Originele beschrijving

De energiedichtheid van de huidige generatie accu’s is onvoldoende voor het gebruik in grote elektrisch aangedreven trekkers. Dat blijkt uit bereken...
 ‘Accu’s te groot voor zware trekkers’ (mechaman.nl)

De energiedichtheid van de huidige generatie accu’s is onvoldoende voor het gebruik in grote elektrisch aangedreven trekkers. Dat blijkt uit bereken...

bart-persoon

Reacties

+8
olro 61
In de jaren 80 is het geprobeerd met een trekker op biogas, in de jaren 90 op koolzaadolie, in de jaren o op waterstof nu op stroom ook luchtfietserij? Het komt nog zover, dat in het kader van de 'duurzaamheids' eisen de trekker weer vervangen word door het paard...
+1
Fred6490
@olro 61 Een zeil erop.😀
+2
wim-same
@olro 61 ja, maar dan wel een beter leven paard, met vrije uitloop, en biologisch opgevoed, om een veldspuit te trekken, en met een fronthef en 1000 toeren aftakas. Biologisch Super Biodiselross. ( Misschien een nieuw logo voor FENDT " Biodieselross" )
olro 61
@wim-same Aan een paard kan Fendt niets verdienen...
+2
wim-same
@olro 61 ha ha, wat wil je nou, een biologische FENDT of een elektrisch paard. ?
mike_v
@olro 61 en wat is de methaangas uitstoot van zo een paard 🙈 .
+2
Sjon
Oplossing is er al heel lang, de stroomaggregaat!

(klik om te vergroten)

+1
stijn-de-bock
@Sjon op diesel😂
Sjon
@stijn-de-bock Werkt perfect, kijk maar naar de locomotieven voor de goederentrein. Deze werken met een dieselgenerator in combinatie met electrische motoren in de wielen.
+1
stijn-de-bock
@Sjon zo had ik het nog niet bekeken 😉
bas101
@Sjon een dieselmotor in een tractor vervangen door en dieselmotor in een aggregaat , wat heeft t voor zin dan ?
stijn-de-bock
@bas101 da vind ik een goede vraag.
wim-same
@Sjon werkt inderdaad perfect, en om grote krachten over te brengen ben je veel compacter.
Kramer U800
@wim-same Precies, en omdat een elektromotor het maximale koppel al vanaf 0 toeren heeft ben je heel sterk.
+1
wim-same
@stijn-de-bock Net als de Belgische politie Tesla, hangt aan een Diesel aggregaat.
olro 61
@Sjon Is ook niets nieuws, Belarus heeft al eens een prototype hiervan gedemonstreerd...Een dieselmotor die een generator aandrijft, en elektrische wielmotoren, en je hebt een CVT aandrijving...
+3
inter-sound
@olro 61

(klik om te vergroten)

Ook in nederland al gemaakt. bijna geen draaiende delen en tevens een cvt voor het rijden en de pto
stijn-de-bock
@inter-sound nog nooit gezien zo een.
+1
Kramer U800
@olro 61 Diesel elektrisch, hybride 😉 Nog nooit eerder gezien.
Sjon
@olro 61 En een enorm koppel bij het optrekken. Niet voor niets word dit systeem toegepast bij goederentreinen om zo’n 4.500ton in beweging te krijgen.
JD 6430 The Best
@Sjon met een elektrische heftruck kan je het ook al goed merken. Daar werkt elektroaandrijving al perfect. Zoals je zegt meteen het volledige koppel beschikbaar.
Gerron
Zou een hakselaar met elektrische aandrijving wat zijn?
wim-same
@Gerron Ik denk at er in de toekomst meer elektrische In de landbouw en bouwmachines zullen komen, alleen één probleem, Deze aandrijvingen werken meestal met hel hoge spanningen, dus goed opgeleide monteurs.
+1
wim-same
@Gerron en wat te denken van een trekker die door elektromotoren op ieder wiel aangedreven word. Met frequentie regelaars kan het juiste toerental geregeld worden, en je ben variabel van 0 tot ..... km per uur.
Gerron
@wim-same Precies dat bedoel ik. Ik zie nu nog wel eens een achterwiel van een hakselaar zinloos hard draaien in de modder.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden groot , elektrisch en trekkers geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!