Renault 56 - Ontluchtingsschroeven CAV Brandstofpomp Renault

Tijdens het ontluchten komt er diesel uit de onderste en bovenste ontluchtingsbout op de pomp.
Ik draai dan de onderste dicht als alle lucht er uit is, trekker start vlot maar slaat af als ik de bovenste ontluchtingsbout op de deksel dicht draai. Ook als de trekker langere tijd gelopen heeft.
Als ik schroef een slag los draai, en druk geef met het handpompje dan loopt de motor gelijk.
Alleen met het weer dichtdraaien van de bout op de deksel slaat hij weer af enz...

Wat kan ik doen?
henritl

Reacties

boegie
Probeer het anders eens met de tankdop eraf? Normaal als ontluchtingsboutje los is komt er diesel uit als de trekker voldoende krijgt. Is dat nu ook zo?
henritl
Tankdop heb ik er af gehad, maar het helpt niks. Uit het onderste ontluchingsboutje komt meer diesel dan de bovenste.
RobVolvo
Even een verstuiverleiding aan de verstuiver een slag los draaien en dan starten, dan begint ie wat te sputteren en draai je hem weer aan. Dan ben je eigenlijk altijd klaar 😉
boegie
@RobVolvo Klopt, dat is normaal de manier na het dichtdraaien van het bovenste ontluchtingsboutje. Even laten lopen op 2 cilinders en dan dicht draaien. Dan zou de lucht er echt uit moeten zijn
RobVolvo
@boegie Pomp ontluchten doe ik eigenlijk nooit... Filter(s) volpompen en lucht eruit, dan verstuiverleiding los en draaien maar... 😛
+1
boegie
@RobVolvo Onder andere deze Renaults staan er wel een beetje om bekend slecht te willen ontluchten
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 56 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!