Als ik achteruit heb gereden en dan weer vooruit in de tweede versnelling dan blokeren de bijde achterste wielen kort en rijdt gewoon weer door
nu heb ik de bak en de achterbrug losgehaalt (de boven kant)
maar daar was niets aparts te zien
kan het wezen dat de achteruit niet goed mee terug wordt genomen en de tweedeversnelling er wel in wordt gedrukt
dat hij opnieuw moet worden afgesteldt
dan bedoel ik bij de schakkelvorken in het deksel van de versellings bak daar zit een metaalen ding
of hebben jullie nog iedeeen wat het kan zijn
of dingen die wel vaker komen bij kubota
met vr gr arno
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Kubota B1400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als het de rem zou zijn dan doet hij het dirrekt als je de koppelling oplaat komen
maar hij doet het pas naar een meter soms iets langer
Ik heb een Guldner trekker die heeft dat probleem ook ; maar die rijdt na een paar meter niet verder staat dan helemaal vast; even goed recht met de pook en haaks schakelen dan is het goed
van de achteruit naar de eerste is geen probleem alleen naarde twee en mischien ook wel naar de drie maar dan kun je niet optrekken
En als je van de achteruit na de 2 vooruit gaat,dan blijve de wiele even stil staan ?
Wat bedoel je hiermee? De trekker rijdt eerst wel +/_ 1 meter en slaat dan vast of zit het vast direct na schakelen ( maarwat gebeurd er dan in de eerste meter).
hij rijdt eerst en soms slaat hij na een meter of iets langer even vast
je ziet dan twee plekken in het gras
de v-bal heb ik nog niet los gehad maar klikt er altijd mooi in
ja dan blijfen bijde wielen stil staan
Omdat er twee plekken in het gras komen wijst het in de richting dat het differentieel blokkeert. Ik weet het niet.
Het is zo moeilijk te zegge wat er met jou kubota kan zijn
Zet het trekkertje op de krik en controleer de achteras op speling en of het nog wel zo lekker soepel draait.
:? "Zware punt" :?
Is dat 'maandag-taalgebruik' voor "zwarte prut" of zo?
ik heb hem op bokjes staan en heb dat gecontroleerdt
als er een lager in een van de achterwielen kapot zouw zijn dan zal hij het aan een kant doen
er zit een klein tussen tandwiel tussen de difresheel en achteras die je niet van de bovenkant kan zien
dan moet ik de zijkanten los halen
die zullen omdat ze kleiner zijn meer omwentlingen maken dus hadder slijten
het moet dan toeval zijn dat ze allebijde kapot zijn
ik ben vanavond met de schakelpook aan het schakelen geweest (de kap in de bank schroef)
dat lijkt allemaal goed als ik de eene schakelvork beweeg blijft de ander stil staan
Je hebt de speling op de achterassen gecontroleerd maar als je de bandjes ronddraait is er dan geen (knarsend) geluid van een kapot lager waar te nemen?
het motorje blijft gewoon lopen
dat kan natuurlijk wel dat het eene wiel blokeerdt en de ander grijpt
dat je van het eene wiel een rem spoor ziet en de ander een aangrijpt (spint)spoor
de achterassen kun je met de hand rond draaien dan hoor je wel wat maar dat kan ook de difrencieel wezen
ik zal vrijdag of zaterdag als het wat warmer is in de schuur de zijkanten is los draaien dan weet ik het zeker
maar is er nog een beetje makelijk om aan pakkingen tekomen , zijn die het zelfde als de europeese kubota
komen de schakel vorken dan niet tediep in de versnellings bak dat hij boven in aan loopt(tandwiel en schalwork)want het is nog een vrij dikke pakking
daar kwam ik geen raare dingen tegen alleen de keerigng van de rechter rem is lek dus die stondt vol olie en links is mooi droog
in de versnellingsbak ben ik een lager tegen gekomen waar speeling opzit
dat is een hoekkontactlager die zit op de as die vanuit de versnelingsbak naar de diffrenceel gaat
aan het eind van die as zitten de tanden er onder een hoek (45 graaden) en op het diffrenceel ook
daar voor zal dat hoekkotactlager wel zijn aan de andere kant van de as
en nu er speeling op zit zal hij mischien wel verschieten
volgende week de andere lagers nog kontroleeren