Hallo,
Kan ik de roterende pomp zomaar vervangen voor een lijnpomp? hoe zit dat dan met de tandwielen ed.
En waar moet ik nog meer rekening mee houden, of op letten?
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 680 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
meestal moet je dan het distributie tandwiel veranderen.
maar dat is wat uitzoeken eerst.
de trekker wordt voor de 2.5 ton sport. er zit al een turbo op, en ik wil er nog een pomp op met 12 of 13 mm plunjers. dus dat gaat zeker wel helpen.
@fendtkaja
moet je dan een flens maken die past op het tandwiel die er nu inzit?, en op de pomp dan.
Het grootste probleem is wel om de pomp op het blok te krijgen maar waar een wil is is een weg.
En als hij er opzit dan moet je nog leidingen buigen.
pbtje
bij john deere heeft de 4 of 6 cilider de zelfde distributie tandwielen.
heeft fiat dat niet.
dat bijvoorbeeld de tandwiel het zelfde is als bij een fiat 1000 bijvbeeld.
moet je even iemand zoeken in de trekkertrek wereld die met fiat in de sport rijdt.
Maar waarom zou je een lijnpomp zetten??
waarom geen Bosch VE pomp, daar kan je ook aardig veel power uithalen...
Neem bvb de pomp van een TL90A, die heeft ook 'n 12mm plunjer en je kan 'n nokkenschijf steken van max. 4mm, is dat niet genoeg kan je nog overgaan naar een 14mm plunjer. Je zal verder komen dan de lijnpompen, dat durf ik u te garanderen...
er zit nu een bosch roterende pomp op.
dus die zou nog wel verbouwt kunnen worden extra opbrengt? . weet jij misschien iemand die een roterende pomp kan preparen, naar bijv een 14mm plunjer