Hallo tfers,
ik ben het plaat werk van onze d30 helemaal aan het schoonmaaken en aan het schuren, ook nog rotte plekken weg gewerkt e.d. maar nu is mijn vraag moet ik ze voorhet herspuiten helemaal kaalschuren? of is het al goed genoeg als het gewoon glad is? bladdert het er dan niet af? en nog een 2e vraag, er zitten wat nuttelozen gaatjes in het spartboord (maximale doorsnee 7mm) kan je deze gewoon dicht plamuren? of valt dit na geruime tijd eruit?
Alvast bedankt!
Groeten Deutz-5006
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mag het niet loslaten....
en de gaten las ik altijd dicht.
waarom!?
als je dat niet doet bestaat de kans dat er water en ander vuil door gat onder je lak of in je plamuur gaat zitten.
wat er dan weer voor kan zorgen dat je rare vlekken in je lak krijgt.
of dat het gaat bladeren.
djwpk heeft helemaal gelijk
als je klaar bent met ontvetten NIET met je BLOTEHANDEN aan de dellen zitten die je wilt gaan spuiten!!
haal bij een schilder een paar nitril handschoenen op.
latex handschoenen willen ook wel maar die lossen op als ze in contact kommen met ontvetter.
en ontvetten met ontvetter en niet met terpentine of wasbezine.
dit is vettig van zichzelf gevolg kans op afbladeren
ontvetter motip m600 of thinner (thinner alleen op blanke delen want het lost ook je verse lak of grondlak op)
jep das een hele goeie!! Had ook plaatwerk gestraald, week in de schuur laten liggen en je ziet zo de vingerafdrukken zitten!!
haha je moet het ook niet een week in de schuur laten liggen.
maar direct even in de primer/grondlak zetten dan heb je dat niet.
ja maar ook als je direct na het stralen zou gronden en aflakken.
kan het gebeuren dat je na en week of wat je vingers in de lak ziet staan.
dat komt door je lichaams vocht.
ook op je handen zit vocht!
de gaatjes in je spatborden zou ik voorzichtig dicht lassen en gelijk zetten dan
kan het gebeuren dat je na en week of wat je vingers in de lak ziet staan.
dat komt door je lichaams vocht.
ook op je handen zit vocht!
ook zouten die het ijzer laten roesten
100 PUNTEN (zweet he!)
ik zo persoonlijk geen slijpschijf gebruiken omdat die behoorlijk diepe groeven achterlaat.
die je dan weer moet plamuren om het weer mooi glad/strak te krijgen.
maar een staalbrostel (voor op de flex neem ik maar aan) werkt ind. erg goed!
zou je ook een scotchbrite borstel kunnen nemen deze verwijdert alleen lak en plamuur en beschadigt niet je metaal/plaatwerk.
iets wat met een staalborstel nog wel eens wil gebeuren.
nou staalborstel op de slijptol(kleine) gaat ideaal. heb het zelf ook gedaan bij m'n spatborden en kwam geen enkel groefje in zelfs zo glad dat in z'n geheel begon te glimmen.
maar dan moet je wel tot op t staal kaal maken ander blijft ie inderdaad ruw omdat de oude laklaag "smelt"
Maar dat zegt hij ook
klopt helemaal!! het stralen van grote opervlakte's is een vak apart.
gestraald materieaal heeft mijn voorkeur. het is alleen zo jamer dat de meeste straalkasten zo klein zijn
Lamellenschijven bedoel je denk ik ? Dan moet je wel oppassen voor oneffenheden door te hard drukken
Bij kleine oneffenheden gebruik ik spuitplamuur, werkt goed. Zie je helemaal niet meer wat je kaal hebt gemaakt, en waar nog een oude laklaag onder zit.
Helemaal mee eens, nooit met je blote handen aan kaal metaal zitten. In die auto industrie dragen alle werknemers die met kaal metaal in aanraking komen, ook handschoenen, en dat is niet voor niks!
Haha, ik bedoelde dat je van die 'gootjes' gaat slijpen dan