Lely Maaier - Project Lely, de foto's
Aangezien ik het altijd wel leuk vind om foto's van andermans gepruts te zien, heb ik mijn projectje vastgelegd voor het nageslacht.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lely Maaier ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Twee boutjes wilden niet meewerken, dus uitboren.
(klik om te vergroten)
Toen ik dit zag besloot ik om alle liggende lagers te vervangen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De linkse segerring aan de tandwielkant is een gewone interne, de rechtse is ook een interne maar onderbroken, geen idee waarom.
Tweede van links is een set van 3 shims, tweede van rechts een golfveerring.
In het midden nilos-ringen, deze beschermen de kogellagers. Hier zijn 2 varianten van. Op de tekening waren ze omgewisseld wat voor een paar hoofdbrekens zorgde.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
@jehan Goede vraag. Er zat een 6 weken tussen dat hij bezorgd is hier (dealer was zo vriendelijk 'm kosteloos te brengen) en dat ik de eerste bunder heb gemaaid. Ik gok 30 uur per week eraan besteed, dus een kleine 200 uur. Maar dat is exclusief onderzoek, dus maak er een 220 uur van. Na een vriendelijke babbel met de dealer heb ik de onderdelen die ik via hun besteld heb voor netto prijs gekregen dus dat scheelt wel.
Het was achteraf gezien wel een flinke onderneming maarja, je bent jong en je wilt wat. Gelukkig stond de inruiler nog wel hier in de schuur, dus als het niet goed zo komen heb ik wel een maaier. Staat hier nog steeds trouwens.
Succes met de revisie
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Dit was niet de ergste.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Toen dat niet wilde had ik wel een beetje spijt dat ik het kruisje eruit had gehaald.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Ik ben wel weer net onhandig genoeg om het ouwe kruisje te verkloten...
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Het kleine tandwiel durfde ik nog wel aan maar het grote had breuken onderin de tanden alsof de tanden gingen ombuigen.
Aangezien het kleine tandwiel wel een drama is om te vervangen (bed moet uit elkaar) en hij niet erg duur was heb ik m toch maar vervangen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hier de zwadborden een beetje oplappen, viel niet tegen. Aan het eind van elke scheur een gaatje geboord en dichtgelast, we zullen zien of dat houd.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Toen ik de messen controleerde viel mij op dat één schijf wel erg veel speling had. Onder de schijf zitten 2 afgesloten lagers boven elkaar, als je de kogels ziet is er dus al iets weg. Ook de lagers van de aandrijfas waren niet echt sjiek meer maar dat is is niet iets wat je effe vervangt, maar als die lagers kapot zijn gaat het vet er ook vandoor. Op hoop van zegen maar gewoon de bovenste lagers vervangen door standaard 6009 lagers, moet eigenlijk speciale in maarja. Ep2 vet uit de vetspuit erin gedaan zodat het er enigszins in blijft zitten (hoort dunnere ep0 in). Bunder of 4 gemaaid en hij doet het nog .
(klik om te vergroten)