Caseih 956Xl maar 25kmh max. Help!

We kunnen een 956XL kopen; hebben hem nu op proef ter vervanging van onze in de fik gevlogen JD.Schijnt een "franse" te zijn vgl.
kenners want loopt ook maar hooguit max. 25kmh.
Ook zeer traag achteruit. Wel hydr. rembekrachtiging. 38 inch. wielen.
Na een week proefdraaien en een vermogenstest is algemene indruk goed.
Alleen die verrekt lage topsnelheid is erg vervelend omdat we ook op de weg zitten.
Is hier redelijke wijs wat aan te doen.
Eventueel hobbyproject voor onze zoon als aanstormend mechanisatie monteur.

Deel dit topic

Reacties

Aris v Deelen
Tussenbak in de laag mischien?
IHC forever
@Aris v Deelen Zit inderdaad een hoog/laag vertraging op. Maar het blíjft max.25kmh of nog minder.
IHC forever
@Aris v Deelen Zit inderdaad een hoog/laag vertraging op. Maar het blíjft max.25kmh of nog minder.
Arrie94
@jo845xl Mij staat bij dat u hier een setje tandwielen voor had laten maken? En iets met druksmering?
Mdbm
@Arrie94 Ik heb ook ooit eens proef gereden met een Franse 1255. Die liep ook maar 26km/u. Het uiterlijk was zeer mooi, technisch in goede staat, de prijs spotgoedkoop, maar een 26-bak is in zo’n trekker geen optie voor mij. Een andere bak of andere tandwielen kosten al vlug meerdere duizenden. Ik heb de trekker dus maar laten staan.
Arrie94
@Mdbm Klopt. En dan moet je ook nog maar zien wat je tegenkomt als je hem openmaakt
+1
jo845xl
@Arrie94 Inderdaad , ik heb eens een franse 1055 gekocht ( 25km/h ) .
Eerst tandwielen gemonteerd van een 30km/h en dan nog de reductie aangepast => 2 tandwielen op maat laten maken . Mijne had wel een schakelbare 20% reductie .
Liep na de ingreep 45km/h . Maar inderdaad traag achteruit , dat ken ik .
+1
valmet6400power
Je hebt twee keuzes, ofwel de trekker kopen en er andere tandwielen in zetten of de trekker laten staan. Ik zou zelf zeggen laten staan aangezien je het puntje transport aanhaalt. Met wat extra toeren en hogere banden zal de trekker wellicht krap 30 lopen maar dat blijft vol gas. Volgens mij kun je voor het geld waarvoor de 956 bij jullie aangeboden wordt ook een trekker kopen die wel half gas 30 kan rijden en vol gas 40 of misschien zelfs 50.
Als er aan die trekker werk is dan kan je zoon evengoed z’n aanstormende talent benutten!

Maarja dat is mijn mening..
+1
walker1
@valmet6400power Ik zou ook gewoon een trekker zoeken die gewoond standaard al 40 rijd. Staat zat te koop overal. Als je zelf, of zoon echt heel graag sleutelt, ja dan kan die 25/km/h wel kopen, maar de hele bak aanpassen, dan zal de trekker wel doormidden moeten, cabine er af, kost een hoop tijd, kost onderdelen, etc. Verder vraag ik me af in hoeverre een 25/km/h versie hetzelfde is als een 40 km/h versie van hetzelfde merk/type? Hoe zit het bijvoorbeeld met de remmen?
+4
Landini 6500
Niks aan doen volgens de wet mag maar 25 km/uur
Glenn IH
Ik vind het raar dat een case IH 956 XL maar 25 gaat. Ik dacht dat de 955xl maar 25 ging en de 956xl 30 ging
1046
@Glenn IH heb met frankrijk te maken
Glenn IH
@1046 ik heb het nog eens nagekeken en normaal lopen de trage Franse 30 en de snelle 40 maar als je 1 met kruipversnelling had dan gaat hij maar 25. Dus als ik het goed heb gaat deze kruipversnelling hebben
+1
rommert14
@Glenn IH ideaal voor op de voergang dus
+1
stephan-inter
Gewoon een Duitse opzoeken. Die lopen gewoon 40.
Of deze moet zo goedkoop zijn dat het de moeite is en hem vooral rond huis gebruiken.
En hij staat op 38 inch zeg je.
13.6 38 of 20.8 38? Of iets er tussen in?Hier zit al een heel verschil in.

En anders voor iets meer 9000 heb je een 956 met 40 bak
Landini 6500
Hoe komt een Duitse International 845 XL aan een Franse XL cabine ?
1046
@Landini 6500 daar werden de cabines geassembleerd
SJB533
@Landini 6500
Duitse 845? 845 is een Frans type....

Maar iedere XL cabine is in St Dizier gebouwd. Of hij op een 1455 of 495 zit.
Landini 6500
@SJB533 wat is dan Neuss/ Rhein Made in Germany
en in mijn chassi nummer komt geen enkele F voor
D080280D003804 is mijn 845XL van 1982
SJB533
@Landini 6500
En er staat 844-S op het typeplaatje
Landini 6500
@SJB533 nee 845
SJB533
@Landini 6500
Vreemd. In Duitsland is de 845 nooit gebouwd. Boeke Heesters leverde de 844XL varianten dan wel weer als 845 XL varianten.
Landini 6500
@SJB533 net gekeken staat echt 845 XL op het plaatje
en plaatje in de cabine begint ook met 845XL
Landini 6500
@SJB533 wat is dan het verschil tussen een 844 XL en een 845XL
SJB533
@Landini 6500
In theorie niets. De 844S/XL is de Duitse, de 844SB/845/XL de Franse. In praktijk zitten er detailverschillen in, zoals VDO klokjes (Duitsers) en Jaeger klokjes (Fransen) En de 845XL was (via Saint Dizier!!) leverbaar met de 12/4 Agriomatic S, de 844XL en Duitse 845 XL niet
Landini 6500
@SJB533 in de mijne zitten VDO klokken
Landini 6500
@SJB533 ik denk dat ik een 8 bak heb 1 pook met 4 versnelling en 1 met
hoog / laag en achteruit
SJB533
@Landini 6500
En een naast de stoel?
Landini 6500
@SJB533 op zelfde hoogte waar de stoel op staat
SJB533
@Landini 6500
Ja. Zitten 2 of 3 standen op. 16/8 was standaard
Landini 6500
@SJB533 een schilpad en een haas en de achteruit
SJB533
@Landini 6500
Tussen de stoel en de handbediening van de externe hydrauliek
Landini 6500
@SJB533 vooraan de poken dan de hefhendels dan pas de hydr. hendels
met daar naast de pto hendel , ga morgen een foto maken
SJB533
@Landini 6500
Verdorie, had het serienummer moeten checken. Is een uit 1982. D030280, geen D080280 😉 Toen zaten de 3 poken voor de transmissie nog naast elkaar... 🤦
@SJB533 België loopt ook vol van duitse 845xl's... Daar is de 844XL nooit verkocht geweest. En toch zijn de meeste inters in Vlaanderen duits.
inter-sound
@SJB533 zover ik weet leverde boeke heesters de 844xl in nederland als 845xl alleen andere stickers dus. via grijze import zijn hier ook veel 844xl als nieuw geleverd
inter-sound
@Landini 6500 op www.ihace.de staat alle productieinformatie
1046
@inter-sound waar dan op die site??
inter-sound
@1046 als je op het type nr klik komt de informatie per type. onderaan staan dan de serienummers. eerste en laatste geproduceerde nr
+1
1046
@inter-sound en daar tussen in??je weet de 1e en de leste . Maar verders niks
Bietenbrug
@Landini 6500 hier precies zo, ook Neuss AM rhein en ook serienummer met D en geen F maar wel weer meters van Jaeger en wel Made in germany.
Landini 6500
@Bietenbrug als Boeke Heester zo werkte zijn de serie nr. plaatjes
ook makkelijk te wisselen ( 2 popnagels ) zijn er geen andere kenmerken
of het om een Duitser of een Fransen gaat ??
labella
@Landini 6500 Het nummer staat ook ingeslagen rechtsvoor bij de tractor dus alleen met een plaatje verwisselen ben je er niet.
SJB533
@labella
Serienummer aanpassen zullen ze bij Boeke Heesters vast niet gedaan hebben. Geloof wel dat ze het typeplaatje hebben aan kunnen passen.
Landini 6500
@labella waar staat dat nummer?
labella
@Landini 6500 rechtsvoor boven de vooras.
SJB533
@Landini 6500
Boven waar het moedergewicht vastgeschroefd zit op de voorasdrager, rijrichting rechts
Landini 6500
@SJB533 gevonden boven de 2 tapgaten ,moedergewicht heb ik nog niet
duidelijk leesbaar D030280D003304 zelfde als op plaatje onder de voorruit
2 8ten moeten een 3 zijn en is dan echt een Duitser ?
SJB533
@Landini 6500
Dit is inderdaad een 844XL
Landini 6500
@SJB533 Boeke Heester een 845 van gemaakt ?
SJB533
@Landini 6500
Dat vermoed ik wel
Landini 6500
@SJB533 als het een 844XL is komt ie uit Engeland volgens de site van
www.ihace.de
SJB533
@Landini 6500 Nee, die nummers beginnen niet met D030280, maar met, uit m'n hoofd, JJF. 844XL is een Duits type
Landini 6500
@SJB533 ook op de site gevonden 844XL standaard 16x8 optie 8x4
labella
@SJB533 Wij hebben ook nog een 845 xl plus lopen uit Doncaster en die begint met JJE. Die hebben ook wat meer vermogen, ik dacht 88 pk.
wotan2
@labella dream on, is de zelfde 845 alleen een paar modificaties op het hydraulisch gedeelte en de voorasbok.
SJB533
@labella
Ik twijfelde of het een F of E was, verkeerde gok dus 🙈 JJF zal voor de Maxxum zijn.

Vermogen is gewoon 59 kW/80 pk, naar DIN. Die 88 pk is goed mogelijk, als je naar SAE meet.
labella
@SJB533 Op werktuigen.nl staat dat de 845xl 80 pk had en de 845xl plus 87 pk.
SJB533
@labella
XL Plus is gewoon 80 pk....
Bietenbrug
@SJB533 weet u dat zeker? Wij hebben onze 845xl plus in 1993 nieuw gekochte in het verleden een keer voor de waterrem gehad en die kwam toen op 95 pk uit zonder te zijn opgedraaid. Zou er misschien een andere brandstofpomp gemonteerd kunnen zijn of dat die anders is afgesteld.
Glenn IH
@Bietenbrug 845xl ben ik 100% zeker dat het 80pk is al is het nu wel zo dat een Inter standaard meer pk geeft aan een waterrem maar dat gaat dan meestal over een paar pk maar.
casexl956
Ônze 956 loopt volgas 43, 44
deerejohn
En alle bakken van de 955 1055 worden in france geproduceerd heb ik ooit van een monteur gehoord
SJB533
@deerejohn
Duitsland de motoren, Frankrijk de transmissies en later ook de XL cabines.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden versnellingsbak en achterbrug geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
0