Illustratie van:

Deutz-Fahr Agroprima 4.31 SV - Warm worden.

Beste mensen,

Het volgende is er aan de hand. Vanmorgen even een keer met de frees langs het land om het kweekgras kapot te frezen. Ik was nog geen 5 minuten aan de gang en toen ging de claxon af en ging het lampje van de temperatuur branden (er zit geen meter op) van de Deutz-fahr AgroPrima 4.31. Vorige week had ik dit ook al, dus hadden we de koelribben goed met de compressor schoon geblazen maar echt smerig waren deze niet. Vanmorgen dus weer dat de trekker warm werd, je kon het ook ruiken. Wie weet wat hieraan te doen is. De V-snaar was strak genoeg en de ventilator liep ook wel. Ik heb het trouwens alleen nog maar meegemaakt met aftakas werk. Een paar jaar geleden met harken midden in de zomer kwam het ook voor, al was het toen wel erg warm, maar dat was nu niet het geval. Zou het kunnen het aansturen van de snelheid van de koelventilator relatie heeft met bijv het ingeschakeld zijn van de aftakas, al lijkt mij dit sterk omdat de aftakas mechanisch is.

b.v.d. Maik.

Deel dit topic

Reacties

deutzmannettje
Er zit in de laatste cilinderkop aan de kabine kant een zender die werkt via massa of die is kapot dat hij direkt verbinding maakt met de massa of de kabel licht ergens aan massa succes
old man jose
Als er een zelfdenkende fan gemonteerd is, moet deze ook vastgezet kunnen worden. Vraag eerst of zoiets gemonteerd is.
me
Wij hebben ook een 4.31 gehad, werd ook vaak te warm! Meestal met lostrekken en dan constant zwaar werken .. Maar dit klinkt wel alsof het veelste snel gebeurd !
steyrcvt6160
Zit er wel genoeg koelvloeistof in en is de luchtfilterschoon miss een neuwe er op zetten
me
Luchtgekoeld blok 😄!
RobDeutz104
Je kan de stekkertjes van de zelfdenkende vin misschien even loshalen, dan draait die altijd
RobDeutz104
En dat van dat toeteren, kan ook sluiting in de controlelampjes zijn, maar je zegt dat je het ook ruikt dat die te warm wordt, dus dat zal het niet zijn
HARMFENDT
Je kan ook 2 plaatjes tussen het schroefje van de olie aan voer van de ventilator doen, want dat bouwtje smoort de doorstroming, de lijding met bout zit vlak bij de linker deur onder de kap. wij hebben het altans zo wel verholpen bij de 4.51 voor een paar jaar terug
johnd-ts
Die Fan word aangestuurd door de hoogte van de motortemperatuur. het kan dus zijn dat de temperatuur sensor niet goed meer is en de fan te langzaam draait om goed te koelen...
old man jose
@steyrcvt6160
Goed bezig Hermannn bij een !!!!DEUTZ!!!! de koelvloeistof controleren !!!!
Thijss
Kan het niet aan de koppeling liggen , verkeerd afgeregeld ?
KHD Deutz-Fahr
Heb het ook gehad met een 4.31 op een stage bedrijf. Bleek uiteindelijk in de elektronica in het rechter spatbord te zitten. Zelfs met de kunstmest strooier ging de claxon af, terwijl er niks aan de hand was. Die trekker had altijd buiten gestaan, en was glad verrot.
deutzdx430
Om dat die trekker al vaker heet is gelopen kan het zijn dat de cilinder en zuiger dichtst bij de cabine (koelt het minsten) beschading is
wij ook al gehad bij deutz 4.30 luchtfilters tijdig vervangen succes
MaikMF
Bedankt voor de reacties. Het luchtfilter heeft toch niets met de koeling te maken, dus daar zal het wel niet aan liggen.
me
Tuurlijk wel, trekker moet overmaat lucht krijgen om goed te kunnen koelen .. Neem aan dat een deutz daar ook zijn lucht vandaan haalt voor zijn "luchtgekoelde" blok
old man jose
@me

Voor de koeling via het luchtfilter is dit de nieuwste techniek?? Wel heel gaaf gefilterde koellucht, worden de cilinders ook niet meer vuil. Dat scheelt wel in het onderhoud zeg .
WimBe
Haha, dan zou je wel een heeeeeel groot luchtfilter moeten hebben... 😉
me
Weet ik veel waar een luchtgekoelde deutz zijn lucht vandaan haalt 😄! Nu ik erover nadenk wel beetje dom ja ..
harold82
Wij halen altijd een blik koude lucht uit syberie werkt super
interiscool
Haha harold 😛
WimBe
@harold82

Hahahaha, dat koelt stukken beter zeker..... Hoeveel blikken ben je nodig? 😉 😛
Schluterfan
@steyrcvt6160

Hmm... Zo'n deutz uit die tijd is 99% van de kans luchtgekoeld haha 😉
sebas deutz150
@Schluterfan

verstandig dat je 99% zegt want er waren in die tijd wel twee deutzen met watergekoelde motors
casejxu
Wass draait je koelvin niet helemaal mee.... deze draait wel altijd ... ook als er geen oliestroom is.
Fendt615LSA
@HARMFENDT

is dat zo? volgens mij is het andersom je moet de ringetjes weg halen.. weet het niet zeker...
HARMFENDT
Ik weet heel zeker dat wij er toen ringetjes bij hebben gedaan, 2 volgens mij als ik me goed heriner

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agroprima 4.31 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
9