Fendt VARIO kosten revisie en/of vervanging

Hallo,

Voor mijn afstudeerverslag ben ik nog een klein beetje info nodig eigenlijk.
Aangezien hier nog wel enkele Fendt Vario/MF DynaVT rijders zullen zijn dacht ik hier misschien een passend antwoord te kunnen vinden...
Iemand die mij kan vertellen wat een revisie van een Vario-unit kost?
Ik weet dat dit heel uiteenlopend kan zijn, hangt namelijk af van wat er nou precies kapot is. Maar een benadering is voldoende. 😉
En wat kost een ruil-Vario en/of nieuwe Vario-unit?

Ik ben dus echt op zoek naar prijzen die direct te maken hebben met de inwendige transmissie zelf en niet naar prijzen van reparaties aan een Fendt Vario/MF DynaVT trekker. 😉
Op het werk hebben wij nog nooit een DynaVT transmissie hoeven demonteren/reviseren dus daar kan ik er slecht achter komen.

Wil je dit niet zo openbaar neerzetten mag er ook altijd een pb gestuurd worden..

Bij voorbaat, mijn dank is groot!
Gr. Rob
RobVolvo

Reacties

marco steyr
Als je met een kapotte vario naar de dealer gaat krijg je altijd een complete ruil vario, dit kost je ongeveer €10.000. De oude kapotte vario gaat dan terug naar fendt en word daar gereviseerd.
Er zijn echter ook bedrijven/beunhazen die zelf vario's repareren of compleet reviseren, dat kost uiteraard minder maar kan ook minder betrouwbaar zijn...een officieel fendt dealer kan en mag dit nooit doen.
RobVolvo
@marco steyr Oke, is dit incl. of excl. inbouw? dus 10.000 heb je hem weer rijdend? of komt er nog enkele duizenden bij aan inbouw?
marco steyr
@RobVolvo exclusief inbouw, dus dan komt er nog 12 tot 14 uur sleutelen bij met 2 man
RobVolvo
@marco steyr Binnen die uren is oude eruit en nieuwe erin? mocht je verder niks tegenkomen?
marco steyr
@RobVolvo precies, het is in 12 uur te doen maar als er gps, luchtwissel en noem maar op op de trekker zit duurt het al snel langer omdat dat ook allemaal los gekoppeld moet worden
RobVolvo
@marco steyr Ik dank jou zeer! Hier kan ik me wel mee redden 😉
+1
marco steyr
@RobVolvo geen probleem
Ritchie
@RobVolvo

Heb je geen bronvermelding nodig dan?
@Ritchie ja, TF is goed.
martinz
@marco steyr ligt eraan hoe slecht de bak is bij ons hebben van de massey ferguson 7480 de bak gereviseerd omdat ze bij de koppeling van de vierweilaandrijvings pakket bij moesten moest de bak eruit hebben ze toen voor 10000 de bak gereviseerd en weer terug gezet. bak was te goed voor een ruilbak
marco steyr
@martinz als het bij een dealer is gebeurt is er een fabrieks gereviseerde vario in gekomen
martinz
@marco steyr is bij de dealer gebeurd hebben hem opgestuurd en laten reviseren de oude is er weer terug ingezet alleen moesten ze zelf r voor ponsen dat de bak gereviseerd is
marco steyr
@martinz dan is ie dus bij een bedrijf geweest die ze zelf reviseert, wat je hier onder al zegt. Fendt wil alles in eigen huis houden dus dealers kunnen geen losse vario onderdelen bestellen en als ze zelf aan het hobbyen gaan kunnen ze hun dealerschap kwijt raken..
Onderstaand bedrijf is geen officieel dealer en laat onderdelen voor de vario's speciaal na maken.
martinz
@marco steyr hij is gewoon mf dealer maar die zoeken zelf ook de weg naar de goedkoopste oplossing
+1
Favorit614
@marco steyr Kosten voor een vario verschilt per type vario.
De mijne koste compleet met inbouw, fabrieks nieuwe vario rond de 10500 ex btw
Dat was vant voorjaar van de 818
Bel deze man maar even: Roelofs, Deventerweg 9, Oene 0578-641107. Hij doet 200 vario's per jaar reviseren en zelfs verbeteren. De ECHTE DEALER'S gaan ook al naar hem toe.
martinz
@Ford_Dearborn_8NAN konnen ze die ons ook wel eens heen gestuurd hebben ze hadden toen twee adressen eentje had er geen tijd voor
Fendttrisixfan
@Ford_Dearborn_8NAN als dat uitkomt, kunnen die echte dealers wel eens problemen krijgen
gudo
Is een dyna VT en een vario van fendt 1 op 1 te vergelijken??
marco steyr
@gudo mf gebruikt vario's van fendt en noemt ze dan dyna vt
Siete
@marco steyr Nou zijn wij afgelopen najaar bij de MF Fabriek in Beauvais geweest, maar daar zagen we ook dat alle Vario's eerst nog op een testbank komen. Ze worden dus niet klakkeloos zo in die rooien gelepeld.
+4
Sjon
@Siete Die het beste uit de test komen gaan vervolgens naar Fendt en de rest.....
martinz
@Sjon haha 😂
+1
Sjon
jammermaarhelaas
@Sjon

Leuk verhaal, zaken goed voor elkaar zo te lezen. Typisch dat een Hollandse smid (smid is in mijn ogen een geuzennaam) de Duitse bak van Fendt nog weet te verbeteren. Is die smid zo slim, wil Fendt wachten met reviseren van het ontwerp, of zien ze de problemen niet als urgent?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!