Illustratie van:

New Holland G 170 - hoe deblokkeer ik mijn achterlift van mij new holland G170?

In het dashboard staat het tekentje dat mijn achter lift geblokkeerd staat maar hoe krijg ik deze nu gedeblokkeerd?

Deel dit topic

Reacties

fastrac3155
Je snelhef schakelaar op zakken zetten (linker schakelaar die direct achter de versnellingspook zit en dan de voorzijde naar beneden gedrukt), vervolgens doe je de hendel voor de positie in te stellen van achteren naar voren, en op het moment dat deze de daadwerkelijke positie van de hef passeert, dan zou de hef moeten ontgrendelen (het zou kunnen dat je hem ook nog kunt vast zetten met de knop voor de daal snelheid, maar dat weet ik niet zeker)
tibo2206
Bedankt voor uw reactie
met deze dingen uit te voeren krijg ik reeds foutcode F099 en zakt de lift nog steeds niet hoe zou dit oplosbaar kunnen zijn ?
mvg tibo
fastrac3155
@tibo2206 probeer eens om de stekker van de potmeter aan de rechterkant van de hef los te gooien en dan de hef een keer op en neer te doen, als het goed is zou ie dan zich opnieuw moeten calibreren, bij ons geeft hij ook af en toe f099 maar hij doet het wel gewoon, die code heeft volgens mij iets te maken met de trekpennen
Siete
@tibo2206
Zomaar een geachte... De hef is enkelwerkend. Moet dus zakken door eigen gewicht. Wanneer je deze een poos niet gebruikt hebt wil dit wel eens zwaar gaan.
Als je nu de tip van @fastrac3155 probeert (wat normaal wel de manier is namelijk) en dan op de hef gaat staan, of er iets zwaars in hangt/ er iets op drukken met shovel oid..
fastrac3155
@Siete de hef zou gewoon normaal moet moeten zakken in een redelijk tempo, als je met een shovel op gaat liggen drukken om hem te laten zakken dan ben ik bang dat je de situatie niet heel veel beter gaat maken, ergens zit er iets fout, wat je denk ik niet gaat oplossen met grof geschut
Siete
@fastrac3155
De wielen hoeven niet meteen vd grond te komen hè. Hahaha. Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Maar lees net in een reactie dat de hef van deze trekkers wel dubbelwerkend is, dus dan zal zo iets zo wie zo niet nodig zijn.
wouterdp
@Siete de het is dubbelwerkend!!! Zakken gaat bij 70 serie met stuurdruk (30-35) bar.
Eerst fout oplossen f099 is dacht ik rechter trekpen, wssl slecht contact door oxidatie in de stekker. Ik kijk morgen voor de zekerheid nog eens in het werkplaatshandboek
fastrac3155
@wouterdp foutcode f099 is: 3 point Hitch potentiometer values changing.

Foutcode is een indicatie dat electronische ruis of inteferentie de waardes van de potentiometer richting de box van de right hand control unit verstoord.

Ik zou de potmeter loskoppelen en kijken wat hij doet, de hef zou dan in principe moeten reageren alleen geen hoogte moeten aangeven, zit bij je rechter hefarm met een klein stangetje vast
valmet6400power
@nhmonteur
Een idee wat het kan zijn?
+1
nhmonteur
@valmet6400power heel eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Heb eigenlijk weinig tot geen ervaring met de G serie.
tibo2206
Wij hebben nu al alles geprobeerd wat er gezegd word zowel die stekker uit trekken als er wat druk met de wiellader er op zetten. enkel als je op het knopje voor de lift te herzetten op het spatbord duwt krijgt de lift druk maar beweegt er niets
wouterdp
Het stangetje van de potmeter zit er toch nog in?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland G 170 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0