Ik ga een kegelklover maken voor in de driepuntshef van mijn Renault 551S. Deze houtklover wordt aangedreven door de aftakas achter de trekker. Ik sta zelf dus achter de klover en in geval van nood kan ik de aftakas dus niet snel stoppen (kan alleen vanuit de cabine). Voor de veiligheid zou ik dus graag een noodstop willen maken waarmee ik de aftakas van achter de trekker kan stoppen of de hele motor kan uitschakelen.
Heeft iemand zoiets al eens gemaakt? Hoe kan ik dit het beste maken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 551 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Maar een kegelklover met 1000 toeren die jou jas te pakken heeft heeft jou al 20 keer te pakken voordat jij eindelijk eens aan het touw kunt trekken.
Veel dingen zijn te bedenken zoals een pedaal waar je op staat die de v snaar spant van de trekker aftakas as naar de v snaar poelie van de kegel klover.
Als er iets is ga je direct van het pedaal af en stopt de kegel klover nog wel een keer en heb je niet de vliegwielwerking van de hele trekker erachter