Illustratie van:

Atlas 1302E - Wat ZOU er mis kunnen zijn met een graafkraan Atlas 1302E

Hallo, wij willen een Atlas 1302E aankopen. Wat zou er mis KUNNEN zijn met een dergelijke machine ? Want uiteindelijk gaat het hier om een machine dewelke volledig mechanisch is en waaraan zelf gesleuteld kan worden ! Waar bijzondere aandacht voor hebben bij aankoop ? Wat is het verschil tussen Atlas 1302E en 1302D ? Heeft iemand een handleiding van een dergelijke machine ? Heeft iemand een goed adres voor nieuwe en/of tweedehands onderdelen voor zulke machines ? Alvast bedankt voor alle relevante reacties.

Deel dit topic

Reacties

+1
1046
D is ouwer als E. Zou voor een E gaan . Draait wat lekkerder
rommert14
Goed de remmen testen, repareren kost veel geld
stephan-inter
Compressor kan stuk. Luchtlekkages. Niet in hoge gearing willen of geen kracht in hoge gearing. Remmen. Speling
Ford-NH-Monteur
@stephan-inter wat kan het zijn als de kraan geen kracht heeft in de vooruit versnelling maar achteruit wel gewoon trekt?
langeslagdiesel
Puur mechanisch is geen E!,! Deze hebben servo bediening. Puur mechanisch is de AB en de AB 1302 S. De C serie had al servo en de D serie halverwege 79 kreeg planetaire eindreductie. Daarna kwam de E. Die was beter qua kwaliteit dan de eerste 04 Tjes met die Franse kranzen er onder. Maar het begint allemaal erg oud te woorden zo langzamerhand.
DBRaymond
Reeds heel erg bedankt voor de informatie. Maar het enige wat we hier nog niet hebben gehoord, is de motor. Wanneer de motor op is of veel carterdruk heeft, is het natuurlijk helemaal gedaan! We zijn namiddag een eerste keer gaan kijken. Nu blijkt het een D (AB1302D) te zijn en geen E. De motor blijkt redelijk in orde, zo is er geen rook uit oliestift of oliedop. Wel massaal veel te veel olie opgemerkt. Het zou ook om een gereviseerde motor gaan... De vraag is natuurlijk in welke mate dit allemaal juist is. Op het eerste zicht werken de remmen. Ook de rem op de draaikrans werkt. Aan een pompje ontsnapt lucht. Maar dit is herstelbaar. Op het eerste zicht geen speling op pennen van de bak. De cilinderdichtingen zijn niet meer goed. En optisch ook geen zicht. Met borstel overschilderd enz... Ook veel rotte plekken aan en in cabine. Onderdelen van carrosserie ontbreken. De motor wordt stilgelegd aan de motor... en niet in de cabine. Komt dit als normaal voor?
Dat zijn inderdaad oude dingen aan het worden...
+1
@DBRaymond als in de D gewoon een deutz 912 ligt (net als in de E) zou ik me daar geen zorgen over maken, onderdelen en ruilmotoren in overvloed, makkelijk sleutelen, en als ze rondgaan lopen ze ook.
Verder lijkt met mij bijzonder als die geen speling op de giek zou hebben...
Heb n beetje ervaring op een 1302e met 20.000 uur, beresterk en kranen doet die altijd, maar zoals gezegd met luchtlekkages, poreuze olieslangen (inwendig) lekke cilinders blijf je altijd wel wat sleutelen. Motor liep altijd,maar als de olie 120 graden was moest je ff rustigaan doen 😅
1046
Als je zoiets wilt. Informeer dan bij T vd Vlist in Gouderak. Die heeft meestal wel wat staan
DBRaymond
@1046 Zoals door jou voorgesteld hebben we contact genomen met T vd Vlist in Gouderak en daar kregen we botweg te horen dat ze daar “zoiets” niet hebben...
1046
@DBRaymond dan hebbe ze weinig tot niets van et ouwe spul opvoorrad . Was vroeger wel anders
DBRaymond
Wie weet er nog een goede betaalbare D staan ?
Albert Peters
Probeer Verboon in Bergschenhoek eens
robbin lamers
Zag dit etje staan, weet niet wat je budget is, maar ziet er zo voor het oog strak uit.
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
+1
langeslagdiesel
@robbin lamers sorry maar dit is toch echt een over gespoten D,✌️
willemk
Als je hem koopt en ermee wil gaan werken zou ik er eerst een electrische oliekoeler opzetten. Temp hydraulikolie proberen onder se 65 graden te houden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1302E en hebben de trefwoorden olie , kraan , carterdruk en atlas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN