523 rookt blauw

Ik ben bezig met 523 allen hij rookt blauw hij lekt nergens en heeft ook geen carterdruk alleen nou zeggen ze als ik er nieuwe zuigerveren in zet dat het dan over is maar is dat ook zo ?

Deel dit topic

Reacties

stefan310
Mijn schoonvader heeft ook een 523, en net allemaal nieuwe zuigerveren er in gezet, maar deze rookt ook behoorlijk blauw. Dus denk niet dat dat gaat helpen. Mischien iets te maken met inspuiting?
johndeere6910
Want ze zijden ook moetje ff 1 nacht ydro olie er in giete en dan nieuwe er in zette want dan is alle rommel er uit ofz hadden ze het over
Wimsumar
Beste JohnDeere6910: Tegen die tijd dat jij zo oud bent als die 523 rook je ook blauw 😉

M.a.w.: zolang het olieverbruik "de spuigaten niet uitloopt" mooi zo laten roken. ( niets aan doen A.U.B.)
Remi_91
Wel er erg in hebben dat je alleen kan oordelen bij een warme motor! Koude motor rookt altijd wel vanalles wat
johndeere6910
Als ie warm is dat rooktie stationar al goed blauw
basia
Ja ; inderdaad als een motor niet op temperatuur komt zal ie blijven roken ; dus thermostaat ok ? als hij altijd koud blijft gaat de olie ook erg vervuilen .
Ook slechte verstuivers geven meer rook .
steft8000
Normaal teveel olie
jordi 1455
Lekke kopakking, blauwe rook betekend dat er olie de brandstof zit.
deutz dx
Waarschinlijk lekke kopakking, waardoor er olie in de brandstof komt
deutz dx
Oo jordi je was me voor 😃
Veldsmid
Ik denk dat de klep gelijders zijn versleten
Veldsmid
Wat zijn de draai uuren van deze motor
vossie
Ik heb mijn 724 geheel gereviseerd. nieuwe bussen en zuigers enzo. alleen als ie koud is rookt tie blauw. maar bij warme motor zie je geen pluimpje rook meer. ik zou zeggen meet de compressie is op.
tractorliefhebber
@jordi 1455 en deutz dx ik begrijp jullie goede bedoeling maar het heeft totaal niks met de koppakking te maken. Blauw roken wijst op slechte verstuivers of pomp. blauw witte rook wijst op overmatig olieverbruik. Olie kan nooit bij de brandstof komen of je moet het in de brandstof tank gooien. Verbruikt hij motorolie?
mp-jd6620
Te veel olie ?
monteurtje
Te veel olie zal niet.
haal de verstuivers er maar uit en laat die maar eens nakijken/testen.
waarschijnlijk is het nevelbeeld en/of druk niet goed meer van de verstuiver waardoor hij slecht ontbrand en dus gaat roken.
hankook
Gewoon toe aan grote moter revisie
of andere tractor
jd user
En niemand heeft het ooit over een kopkleprevisie gehad?....Altijd word er gesproken over zuigerveren en bussen.Maar das lang niet altijd het geval van een olieslurper.
Kopkleprevisie moet je bij een speciaal bedrijf laten uitvoeren.

De olie gaat via de klepgeleiders de cilinder in .
monteurtje
@jd user

zo heb jij ook een keer een klok horen luiden??
de klepel nog niet gevonden blijkbaar.
Een kop revisie zoals jij bedoeld kun je ook zelf uitvoeren als je een beetje handig ben en het gereedschap ervoor heb(niet veel bijzonders voor nodig).
Maar in dit geval is de kans heel groot dat het de verstuivers zijn, en voordat je een grote operatie gaat doen voor die rook is dit relatief het snelst, makkelijkst en (verhoudingsgewijs) het goedkoopst om mee te beginnen.
haasjeRens
Waarschijnlijk zullen de klepsteel afdichtingen versleten zijn begin daar mee om die te vervangen kijk wat het resultaat is en als het dan nog niet goed is dan verder zoeken naar bijvoorbeeld de zuigerveren..

mijn schoonvader heeft ook een 523 die rookte ook blauw klepsteel afdichtingen vervangen en het was over
jd user
@monteurtje,

Kijk als het de verstuivers waren geweest ...dan had deze vraagsteller zijn probleem allang vermeld dat de motor ook niet goed loopt.Hieruit kun je opmaken dat de verstuivers het niet zijn.Een goede monteur gaat écht niet met een kop liggen knoeien.Die besteed zijn tijd wel aan andere klussen.Mechanisatiebedrijven sturen meestal de kop naar een revisiebedrijf op.
tractorliefhebber
@jd user Dat de verstuivers slecht zijn merk je vaak niks van de manier waarop een motor loopt behalve als ze echt kapot zijn. Haal maar eens verstuivers uit een wat oudere motor die goed lijkt te lopen en test die maar eens. De helft zal niet meer een goede verneveling hebben en aan de druk komen.
monteurtje
@jd user

net wat tl net zegt je merkt het niet altijd aan een (wat oudere) motor dat de verstuivers minder goed werken tenminste bij een inter niet heb daar als monteur al heel wat beroerde verstuivers uitgehaald terwijl ze toch netjes liepen.
En een cilinderkop zelf reviseren kun je makkelijk zelf doen als je geld wil besparen maar als je als monteur bij een lmb dat voor een klant moet doen gaan er teveel uren in zitten dus laten ze dat meestal uitvoeren door een revisie bedrijf

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
20