523 rookt blauw
Ik ben bezig met 523 allen hij rookt blauw hij lekt nergens en heeft ook geen carterdruk alleen nou zeggen ze als ik er nieuwe zuigerveren in zet dat het dan over is maar is dat ook zo ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
M.a.w.: zolang het olieverbruik "de spuigaten niet uitloopt" mooi zo laten roken. ( niets aan doen A.U.B.)
Ook slechte verstuivers geven meer rook .
haal de verstuivers er maar uit en laat die maar eens nakijken/testen.
waarschijnlijk is het nevelbeeld en/of druk niet goed meer van de verstuiver waardoor hij slecht ontbrand en dus gaat roken.
of andere tractor
Kopkleprevisie moet je bij een speciaal bedrijf laten uitvoeren.
De olie gaat via de klepgeleiders de cilinder in .
zo heb jij ook een keer een klok horen luiden??
de klepel nog niet gevonden blijkbaar.
Een kop revisie zoals jij bedoeld kun je ook zelf uitvoeren als je een beetje handig ben en het gereedschap ervoor heb(niet veel bijzonders voor nodig).
Maar in dit geval is de kans heel groot dat het de verstuivers zijn, en voordat je een grote operatie gaat doen voor die rook is dit relatief het snelst, makkelijkst en (verhoudingsgewijs) het goedkoopst om mee te beginnen.
mijn schoonvader heeft ook een 523 die rookte ook blauw klepsteel afdichtingen vervangen en het was over
Kijk als het de verstuivers waren geweest ...dan had deze vraagsteller zijn probleem allang vermeld dat de motor ook niet goed loopt.Hieruit kun je opmaken dat de verstuivers het niet zijn.Een goede monteur gaat écht niet met een kop liggen knoeien.Die besteed zijn tijd wel aan andere klussen.Mechanisatiebedrijven sturen meestal de kop naar een revisiebedrijf op.
net wat tl net zegt je merkt het niet altijd aan een (wat oudere) motor dat de verstuivers minder goed werken tenminste bij een inter niet heb daar als monteur al heel wat beroerde verstuivers uitgehaald terwijl ze toch netjes liepen.
En een cilinderkop zelf reviseren kun je makkelijk zelf doen als je geld wil besparen maar als je als monteur bij een lmb dat voor een klant moet doen gaan er teveel uren in zitten dus laten ze dat meestal uitvoeren door een revisie bedrijf