Case IH 956-1056
Wat is het verschil tussen een 956 en een 1056 ondanks dat de types verschillend zijn. andere brandstofpomp?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
1056 heeft geen turbo
tijdperk !
En nu ; turbo ; intercooler EGR klep enz;
( milieu ; milieu ----- )
Volgens mij alleen een grotere pomp, of iets aan de pomp geschroefd van fabriek uit.
Deze blokken met turbo maken een 1255 XL, maar die zijn volgens mij weer anders qua versnellingsbak, achterbrug e.d.
Dat is ook weer zo maar dat ligt aan het bouwjaar als ik het goed heb dat is trouwens alleen bij de 955 en niet bij de 955xl bij mijn profiel staat een topic over 955 daar staat er ook een stukie over
ok, wist ik nog niet, weer wat geleerd
Duitsers wel ja Trouwens, de een zegt die motoren verschillen wel degelijk (om de kracht op te kunnen vangen) de ander zegt van niet. Dus die turbo is op eigen risico!
@cih1056xl
Wat bedoel je? Bakken moeten dat kunnen hebben...
(1 cilindertje meer????)
dat is in de hele 56xl serie (856xl 956xl en 1056xl) de 856xl heeft een kleinere dan de 956xl weer dan de 1056xl
als je een motor opvoert kan het toch zijn dat de bak sneller kapot gaat?
of zie ik dat verkeerd?
ja dat had ik al eens gehoord idd..
dus 1255 heb gewoon zelfde blok als een 10, alleen met turbo en een andere versnellingbak?
Die 5kg verschil zou goed de accubak kunnen zijn
Als jij dat zeg geloof ik dat gelijk want een 1246 heeft er dan 1 meer zeker. Ik weet dat we bij de 1056 toen hij een stof motor had bij ons dat we wel bezig zijn geweest om er met reviseren 1246 onderdelen te gebruiken. Maar het is enkel kleproters geworden en bussen en zuigers gewoon origineel 1056 weer. Nog spijt hij weg is was echt zo pracht geluid
ik ken geen 1056 met een accubak moet ik zeggen, mijn 1055 heeft dat wel in de cabine. Zitten die accu's niet net achter de grill bij de 1056 net als de andere? (een 1455 heeft een accubak links voor de cabine, anders kun je geen voorruit lappen.... )
Ja, dat wel, maar bij die van IH valt t wel mee geloof ik. Trouwens, koppel is ook een belangrijke factor!
Doelde ik op
Ha dan zal dat het zijn...ken alleen de ARKO typen....
Die zijn er anders niet zo veel (Ze bestaan wel!)
Bij deze ga je hem voor het eerst zien dan SJB533.
schoutuuuh
onze 1056 had ook een accubak
Ben net nieuw hier en heb een vraag over de 956/1056XL typen.
Ik heb een poosje geleden een (volgens de stickers) 956XL gekocht uit 1985 dus nog
in rood/wit uitgevoerd.
Deze trekker heeft de accubak aan de zijkant
zitten, betekend dit dat het dan eigelijk een 1056 is?
De trekker pluimt heel erg bij belasting, ik heb
het idee dat hij gewoon 'verzuipt' want het motor vermogen neemt dan ook erg af (zakt
gelijk helemaal in) Het luchtfilter is brandschoon.
Alvast bedankt voor je reaktie!
Pluimen doen de meeste inters onder belasting, maar wat voor werkzaamheden ben je er mee aan het doen als de trekker 'verzuipt'?
Hoeveel uur heeft deze trekker gelopen?, ook veel carterdruk?
en zakt snel in, de motor zelf is helemaal gereviseerd, verstuivers zouden ook goed moeten zijn volgens test.
Misschien de dieselpomp?
Er staat TYP 7T 55 AS en D030732D002672
naar hij zei. Ik mag er toch van uit gaan
dat de timing correct staat als een dealer
zo iets doet?
Dan is het een (originele) 956xl met 30km/h versnellingsbak.
of misschien heeft een vorige eigenaar hem wel te veel 'opgevoerd'? Heb al gezien dat nieuwe pompen behoorlijk prijzig zijn!