Case IH 956-1056

Wat is het verschil tussen een 956 en een 1056 ondanks dat de types verschillend zijn. andere brandstofpomp?

Deel dit topic

Reacties

velsje
De 1056 heeft 10 pk meer, en zit grotere brandstof pomp op, en een turbo? maar dat weet k niet zeker
takeuchipower
@velsje

1056 heeft geen turbo
Kukel
Ze hebben bijde geen turbo,, Hier staat nog meer: konedata.net/Traktorit/ih956xl.htm/
basia
Dit zijn nog tractoren van voor het turbo
tijdperk !

En nu ; turbo ; intercooler EGR klep enz;
( milieu ; milieu ----- )
1046
Turbo was er toen ook al, hier spreekt men over case ih en de turbo was er al op de 1246 , de tijd dat et nog ih was
schluterman
Bij ons in de buurt liep een 1056xl met een turbo en die was 140 pk aan de aftakas
IH-Jansen
Enigste verschil is de brandstof pomp
1046
Dat kan , dat zijn vaak opbouwsetjes van stadegaard
Remi_91
956 XL en 1056 XL(955 XL en 1055 XL zijn eerdere bouwjaren) zijn hetzelfde. Beide zonder turbo.
Volgens mij alleen een grotere pomp, of iets aan de pomp geschroefd van fabriek uit.

Deze blokken met turbo maken een 1255 XL, maar die zijn volgens mij weer anders qua versnellingsbak, achterbrug e.d.
MartijndenBoer
1056 is gewoon het zelfde als een 956 alleen het brandstof opbrengst boutje een kwart slag verdraaid .
riverside
Ik meen dat een 955 toch echt een kleindere motor heeft als de 956 1056 1046. bedankt voor de nuttige reacties!
SJB533
955 is er met 2 motoren, 955XL met 1 😉 Inderdaad t enige verschil tussen de beide tractoren zijn de brandstofpompEN
IH-Jansen
@riverside
Dat is ook weer zo maar dat ligt aan het bouwjaar als ik het goed heb dat is trouwens alleen bij de 955 en niet bij de 955xl bij mijn profiel staat een topic over 955 daar staat er ook een stukie over
takeuchipower
Een 955 is met 2 motoren geleverd afhankelijk van het bouwjaar
riverside
Oke, dat was mij nog onbekend
SJB533
@takeuchipower

Quote:
afhankelijk van het bouwjaar
En de fabriek! De Franse 955 is er alleen met de 310 geweest!
takeuchipower
@SJB533

ok, wist ik nog niet, weer wat geleerd 😉
SJB533
Kwam ik puur toevallig laatst ook achter 😄
thijs caseih
Wat was het verschil dan met 946 en 1046?? een 1046 had toch een lange slag motor ofzo?
cih1056xl
Ja een 946 heb een kleiner blok ofzo..
SJB533
10 heeft een langere slag (946 heeft een D310 met 111,1 mm slag, de 1046 heeft een D358 met 128,5mm slaglengte)
thijs caseih
Oke dacht al wel zoiets.
hulk duckstad
955 heeft ook wel een 358 blok zelfde als de 1255 dus er kan zo een turbo op
cih1056xl
Je moet ook rekening houden met de bak he 😉
inter-Eric
946 en eerste 955tigs lag een d 310 in die motoren hadden last van asma ,korte slag
SJB533
@hulk duckstad
Duitsers wel ja 😉 Trouwens, de een zegt die motoren verschillen wel degelijk (om de kracht op te kunnen vangen) de ander zegt van niet. Dus die turbo is op eigen risico!

@cih1056xl

Wat bedoel je? Bakken moeten dat kunnen hebben...
CASEJRB
Een 1056 na 1987 heeft ook een grotere radiatuur 10liter verschil en is 5cm langer een 9 wordt nooit een 10 ook zet je hem op pk gelijk
SJB533
Is niks langer hoor. Alleen de wielbasis is iets anders. 10 liter grotere radiateur? Staat niet in t boek, en die is wel betrouwbaar volgens mij...
CASEJRB
We hebben 2 1056 bj92 zijn alle bij 115pk en een 956 van bj89 ook op 115pk gezet maar de 10 houden langer vol en de 9 liep warm en toen kwam het verschil boven
SJB533
Zit een heel ander pomp op...
geertyb0y
Ik weet alleen dat de neus en dus ook de motor langer is
(1 cilindertje meer????)
dat is in de hele 56xl serie (856xl 956xl en 1056xl) de 856xl heeft een kleinere dan de 956xl weer dan de 1056xl
me
Niets korte slag een 946 .. een kortere als een 1046 .. En als je keer met beide gewerkt hebt .. Kan je er nagenoeg geen onderscheid tussen maken .. of eigenlijk niet!
SJB533
De 856XL heeft een DT239, das weer een gevalletje apart binnen de 56XL's 😉 Is ook lang niet zo taai als de 10 bijv
1046
Zit wel verschil in 4 turbo of kale 6, kale 6 houd langer vol laag in de toeren
SJB533
Ja dt wel. Ben sowieso niet zo'n fan van de 856XL. Veel te slap. Heb t gevoel dat zelfs een 745 meer doet, terwijl die naam hebben lui te zijn...
mickheijboer
Ook de accu zit bij een 1056 naast de startmotor in een accubak en bij een 956 hoor hij origineel voor bij de radiateur. Dat de radiateur en brandstofpomp anders is klop ook naar mijn weten. Ook hoor er bij een 956 de 35kg gewichten aan en bij een 1056 de 47kg gewichten.
cih1056xl
@SJB533
als je een motor opvoert kan het toch zijn dat de bak sneller kapot gaat?
of zie ik dat verkeerd?
mickheijboer
De 1056 is er ook vanaf fabriek geweest met opbouw turbo zijn er in de fabriek opgebouwd reden hier voor was dat de 1255 door boeren vaak tegroot bevonden werd waardoor ze klanten verloren.
956xlpower
Het nominaal toerental van een 956 is 2200 toeren bij een 1056 is 2300 toeren, 956 gaat 23,8 l op koelsysteem en bij 1056 24,4 l. De olie pompopbrengst is van een 956 is 55 l/min bij een 1056 is dat 57 l/min. Dit komt door iets meer toeren natuurlijk. Op men folder staat dat een 956xl een 30 bak is en de xla uitvoeringen 40 km. Tevens weegt een 956xl 4325 kg en bij een 956xla is dit 4785 en 1056xla 4790 kg
cih1056xl

ja dat had ik al eens gehoord idd..
dus 1255 heb gewoon zelfde blok als een 10, alleen met turbo en een andere versnellingbak?
956xlpower
1255 is geheel andere trekker, van voor tot achter. Alleen motor hetzelfde en cabine rest is allemaal zwaarder mss vooras hetzelfde
mickheijboer
Motor van een 1255 is wel aangepast voor de turbo betere smering, zuigerveer meer en kleproters. Maar bij ons deed de 1056 het met turbo gewoon heel goed.

Die 5kg verschil zou goed de accubak kunnen zijn
MartijndenBoer
Moet jij nog niet naar bed meneer heijboer ? 😛 Zuigerveer meer was vroeger mick de aller eerste motoren hadden er 4 om zitten later is dat terug gebracht naar 3 in alle motor zowel turbo als zonder .
mickheijboer
Ja das waar ook nu je het zeg moet onder de wol

Als jij dat zeg geloof ik dat gelijk want een 1246 heeft er dan 1 meer zeker. Ik weet dat we bij de 1056 toen hij een stof motor had bij ons dat we wel bezig zijn geweest om er met reviseren 1246 onderdelen te gebruiken. Maar het is enkel kleproters geworden en bussen en zuigers gewoon origineel 1056 weer. Nog spijt hij weg is was echt zo pracht geluid
Machineman
@mickheijboer

ik ken geen 1056 met een accubak moet ik zeggen, mijn 1055 heeft dat wel in de cabine. Zitten die accu's niet net achter de grill bij de 1056 net als de andere? (een 1455 heeft een accubak links voor de cabine, anders kun je geen voorruit lappen.... 😃 )
956xlpower
1056 zijn er wel met accubak linksvoor de cabine. Dat gewicht van de xl van 4325 kg, is van de 2 wiel versie volgens men
SJB533
@cih1056xl

Ja, dat wel, maar bij die van IH valt t wel mee geloof ik. Trouwens, koppel is ook een belangrijke factor!
956xlpower
Max koppel is bij een 956 364 Nm en bij een 1056 378 Nm en dat is bij beide types bij 1400 motortoeren.
SJB533
Quote:
als je een motor opvoert kan het toch zijn dat de bak sneller kapot gaat?

Doelde ik op
mickheijboer
Bij een 1056 heb je origineel net als bij de 1455 de accubak naast de startmotor zitten. Zowel bij de internationals als bij de case ih 1056 types
CASEJRB
Als de accu naast de startmotor zit bij een 1056 zit er airco op ander zitten ze gewoon voor in
Machineman
@CASEJRB

Ha dan zal dat het zijn...ken alleen de ARKO typen....
SJB533
@Machineman

Die zijn er anders niet zo veel 😉 (Ze bestaan wel!)
Machineman
Niet??... airco was toen zeker geen gemeengoed!! Of bedoel je dat niet Alle ramen open kunnen?? 😃
SJB533
Jep 😉 De "Ausstellbare Frontscheibe" is een optie, alleen weet ik niet of t op de hele serie was.
mickheijboer
Van de 956 werd vroeger nieuw vaak ook een 1056 van gemaakt dat was gemakkelijk tedoen en scheelde geld. De accubak hoor ook zonder airco naast de startmotor tezitten had meer temaken met meer luchtstroom voor de radiateur volgens mij. Als je de onderdeel boeken er op na lees zul je de accubak bij een 1056 vinden. Deze heeft ook een origineel bevestigings steun aan de bouten van koppelings huis.
SJB533
Ik heb daar anders nog nooit een accubak gezien, Mick, op een originele 1056XL...
mickheijboer


Bij deze ga je hem voor het eerst zien dan SJB533.
SJB533
Maar dat was niet standaard. Heb zat 1056XL's gezien, zonder FH/fpto of airco geen enkele met accubak, tot ik vanmorgen maar eens ging kijken. 1 of 2 kwam ik er tegen met losse accubak.
mickheijboer
Nou zou ik toch maar is beter op tractorfan kijken bij de 1056 types. En als je bij caseih.com kijk bij onderdelen 1056 staat de accu origineel in deze accubak. We hebben zelf 956 en 1056 gehad.
SJB533
Mick, ik ben ze niet eerder tegengekomen. Zeg ook niet dat t niet origineel is 😉
fendt102power
@riverside

schoutuuuh
cih1056xl


onze 1056 had ook een accubak 😉
Motoforce
Hallo allemaal,
Ben net nieuw hier en heb een vraag over de 956/1056XL typen.
Ik heb een poosje geleden een (volgens de stickers) 956XL gekocht uit 1985 dus nog
in rood/wit uitgevoerd.
Deze trekker heeft de accubak aan de zijkant
zitten, betekend dit dat het dan eigelijk een 1056 is?
De trekker pluimt heel erg bij belasting, ik heb
het idee dat hij gewoon 'verzuipt' want het motor vermogen neemt dan ook erg af (zakt
gelijk helemaal in) Het luchtfilter is brandschoon.
Alvast bedankt voor je reaktie!
rijkjd
@Motoforce accu bakken zijn er vrij veel opgebouwd zo ver ik weet(ivm de koeling)
Pluimen doen de meeste inters onder belasting, maar wat voor werkzaamheden ben je er mee aan het doen als de trekker 'verzuipt'?
Hoeveel uur heeft deze trekker gelopen?, ook veel carterdruk?
1046
@Motoforce als je wilt weten of et een 9 of 1056 is, kijk effe op et plaatje onder de cabine , staat een serienummer in en een typenummer, geef et nummer maar door , kan ik zeggen wat et precies is
Motoforce
Deze trekker heb ik gebruikt met een zaaicombinatie. Hij rookt dan echt heel erg
en zakt snel in, de motor zelf is helemaal gereviseerd, verstuivers zouden ook goed moeten zijn volgens test.
Misschien de dieselpomp?
Motoforce
@1046
Er staat TYP 7T 55 AS en D030732D002672
wezel844-s
Als een motor heel snel inzakt zou ik het eerder bij de kleppen gaan zoeken, zeker als de motor open is geweest. Misschien klopt de timing niet? Als dit niet in orde is rookt hij ook veel. Ook zou je hem een keer aan de rem kunnen zetten om de kijken in welke staat de motor verkeerd. Je zou zo best snel inzicht kunnen krijgen waar het probleem zit als je naar de koppel en vermogens curve gaat kijken. Als je dan vervolgens deze gaat vergelijken met hoe hij van de fabriek uit moet zijn kun je zien of hij daar nog aan voldoet of waar het probleem zit.
Motoforce
Ok, een oud-inter-dealer heeft er bij de rev. ook nieuwe kleppen ingezet en geslepen
naar hij zei. Ik mag er toch van uit gaan
dat de timing correct staat als een dealer
zo iets doet?
Quote @Motoforce:
Er staat TYP 7T 55 AS en D030732 D002672

Dan is het een (originele) 956xl met 30km/h versnellingsbak. 😉
1046
@Motoforce dan krijgt hij waarschijnlijk te veel diesel. Tijd van de pomp veranderen. Dan houd ie langer vast. Stort minder snel in . Stuk taaier en rookt minder. 358 blok zijn bekend om taaiheid
Motoforce
@1046 Ja denk ook dat de pomp versleten is
of misschien heeft een vorige eigenaar hem wel te veel 'opgevoerd'? Heb al gezien dat nieuwe pompen behoorlijk prijzig zijn!
1046
@Motoforce als je op et gele balonnetje klikt achter iemand zijn naam . Krijgt ie melding
1046
Meer diesel is op zich nie zo erg . Als de timing maar goed is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
75
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
46