International 645 - Meerdere vragen over dit model

Hallo, nieuw hier.
Mijn grote passie zijn oude race motorfietsen en van oude tractoren heb ik helaas weinig kaas gegeten. Behalve allebei oud ijzer en luchtbanden zijn er weinig raakvlakken 😉

Het betreft een international 645 van 1979 met 11000h vermoed ik.
nooit gerestaureerd. Belgische papieren.

Wordt gebruikt voor licht werk op de wei, maar heel het jaar door voor bosbeheer.

Eerste vraag :

Wie kan mij meer vertellen over de 645 ? We hadden vroeger een 633 uit 1985 en dat was een meer voorkomend model dan dit.
Op het kenplaatje staat 644F en wordt (onder licentie?) gemaakt in Frankrijk.
Tot daar wat ik weet.

tweede vraag :

Ons torretje geeft weinig problemen op wat olieverlies na achteraan, maar we hebben deze winter wel wat schade gereden in de bossen. Heel de voorkant uit kunststof ( van het logo tot waar de koplampen zitten) is gebarsten. We behelpen ons met ductape, maar ik richt me ook tot jullie om een goed adres te vinden die zo'n fraaie voorkant wil verkopen.
Op de foto lijkt het minder erg, maar het is volledig gebarsten.

Die voorkant bepaalt voor een groot deel het gezicht van de tractor en zeer waarschijnlijk is het zoals bij oude motoren. De onderdelen die het zicht bepalen zijn in verhouding ook duur.

Hier wat foto's
oldskoolgsxr

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

Klein Rot
@oldskoolgsxr ,

Trekker ziet er nog netjes uit.
OP het typeplaatje staat te lezen, welleswaar onduidelijk, dat het een 644 is
Info over deze trekkers kan je vinden op de website:
ihace.de/01_schlepper/01_schlepperindex.htm/. of fahrzeugseiten.de/Traktoren/IHC_McCormick/…
Onderdelen zijn bij verschillende bedrijfen te verkrijgen zoals de dealers en mechanisatie bedrijven maar ook via internet handelaars zoals Histoparts of schlepper-teile.de/de/index.pmode/. Hier kan je bij marke auswahlen IHC en het type kiezen.
+2
1046
Ga alstublieft niet naar histoparts. Probeer contratec in werkendam. Die leveren goed spul
Klein Rot
@1046
Wat is er met Histoparts en het verleden geregeld wat besteld nooit problemen mee gehad.
+1
1046
@Klein Rot heb toen met regelmaat problemen gehad met hun . Bepaalde dingen bunt ze eigenwijs
Klein Rot
@1046
OK
1046
@Klein Rot contratec heb ook een foutje gemaakt bij mij. Maar hoe ga je er mee om . Hun uitgelegd wat er an de hand was. Hun de fout erkend en et werd opgelost. Dat miste ik bij histo
oldskoolgsxr
Dank voor de linkjes, maar over informatie van de 645 of 644F vind ik niets. Is een 644 en 645 hetzelfde ? indien ja dan komt de logische vraag : waarom een ander nummer ?
Ook over de kunststof voorpartij geen artikelen te vinden in de link.
Ben ik blind en zoek ik slecht ?
Pas de neus van een 644 1 op 1 op de 645 ?
oldskoolgsxr
Bij histoparts vind ik wel wat....onder 644
ook op google : "grille international 644"
"international 645" is er niets
1046
644 is technisch gelijk aan de 645 . Alleen van de fransen is weinig bekend met betrekking tot jaartal en aantallen
En tja . Ander nummer wil zeggen dat et makkelijker te herlijden is waar die geproduceerd is
1046
contratec.nl/nl/nieuwe/
Effe scrollen .en zie ,daar heb je een bovengrill
Als een onderdeel er nie bij staat kun je hun gewoon bellen
1046
Die ondergrill hoort met een veer vast te zitten
SJB533
645: een in Frankrijk gebouwd type. Gebouwd als opvolger van de 644, vanaf 1978. De Duitse fabriek hield de 644 als zodanig. Op lestracteursrouges.com/ is meer informatie over dit type te vinden.
oldskoolgsxr
Dank aan iedereen, daar kan ik mee aan de slag.
Inter633-SA
Een 645 is een 644 maar dan een franse 😉 Vandaar ook de F in het chassis nummer, bij duitse types is dit een D. Waarschijnlijk rijd hij ook maar 25 zoals de meeste franse uitvoeringen? Je grille kun je kopen bij contratec werkendam, andere replicas zoals van histoparts o.i.d passen niet of slecht. Mocht je het je af vragen, alle 644 onderdelen passen op een 645.
+1
SJB533
@Inter633-SA
Niet helemaal: een 645 is een Franse gebouwd vanaf 1978. Daarvoor heette hij gewoon 644, zoals ook in Duitsland.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 645 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!