International 645 - Meerdere vragen over dit model

Hallo, nieuw hier.
Mijn grote passie zijn oude race motorfietsen en van oude tractoren heb ik helaas weinig kaas gegeten. Behalve allebei oud ijzer en luchtbanden zijn er weinig raakvlakken 😉

Het betreft een international 645 van 1979 met 11000h vermoed ik.
nooit gerestaureerd. Belgische papieren.

Wordt gebruikt voor licht werk op de wei, maar heel het jaar door voor bosbeheer.

Eerste vraag :

Wie kan mij meer vertellen over de 645 ? We hadden vroeger een 633 uit 1985 en dat was een meer voorkomend model dan dit.
Op het kenplaatje staat 644F en wordt (onder licentie?) gemaakt in Frankrijk.
Tot daar wat ik weet.

tweede vraag :

Ons torretje geeft weinig problemen op wat olieverlies na achteraan, maar we hebben deze winter wel wat schade gereden in de bossen. Heel de voorkant uit kunststof ( van het logo tot waar de koplampen zitten) is gebarsten. We behelpen ons met ductape, maar ik richt me ook tot jullie om een goed adres te vinden die zo'n fraaie voorkant wil verkopen.
Op de foto lijkt het minder erg, maar het is volledig gebarsten.

Die voorkant bepaalt voor een groot deel het gezicht van de tractor en zeer waarschijnlijk is het zoals bij oude motoren. De onderdelen die het zicht bepalen zijn in verhouding ook duur.

Hier wat foto's
oldskoolgsxr

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

Klein Rot
@oldskoolgsxr ,

Trekker ziet er nog netjes uit.
OP het typeplaatje staat te lezen, welleswaar onduidelijk, dat het een 644 is
Info over deze trekkers kan je vinden op de website:
ihace.de/01_schlepper/01_schlepperindex.htm/. of fahrzeugseiten.de/Traktoren/IHC_McCormick/…
Onderdelen zijn bij verschillende bedrijfen te verkrijgen zoals de dealers en mechanisatie bedrijven maar ook via internet handelaars zoals Histoparts of schlepper-teile.de/de/index.pmode/. Hier kan je bij marke auswahlen IHC en het type kiezen.
+2
1046
Ga alstublieft niet naar histoparts. Probeer contratec in werkendam. Die leveren goed spul
Klein Rot
@1046
Wat is er met Histoparts en het verleden geregeld wat besteld nooit problemen mee gehad.
+1
1046
@Klein Rot heb toen met regelmaat problemen gehad met hun . Bepaalde dingen bunt ze eigenwijs
Klein Rot
@1046
OK
+1
1046
@Klein Rot contratec heb ook een foutje gemaakt bij mij. Maar hoe ga je er mee om . Hun uitgelegd wat er an de hand was. Hun de fout erkend en et werd opgelost. Dat miste ik bij histo
stephan-inter
@1046 Ik heb prima ervaringen met histoparts........
1046
@stephan-inter hun leveren niet de juiste onderdelen
stephan-inter
@1046
Dan is jouw ervaring anders.
Ik heb geen problemen met onderdelen voor mijn inters
1046
@stephan-inter die is dan zeker anders . Normaal over gepraat over wat er fout was. Aangetoond met fotoos . Mijn ouwe en hun nieuwe onderdeel naast elkaar . En toch niet toegeven. Dan houd et voor mij op 🤷🏼‍♂️. Vandaar dat ik negatief ben over hun
stephan-inter
@1046 ja oké.
Ik heb geen idee of het anders is. Ik heb een 844s 1046 en een 1455. Ook nog een 633 gehad en ook daar kwamen onderdelen van histo op. Ze hebben mij altijd geholpen ook met dingen die ze niet hadden in het assortiment. Zo heb ik wel weer slechte ervaringen met andere bedrijven waar anderen weer vol lof over zijn.
1046
@stephan-inter daarom ga ik gwoon naar de dealer. Misschien iets duurder maar de service zeer goed
stephan-inter
@1046 daar heb ik weer slechte ervaringen mee...... een case dealer notabene
1046
@stephan-inter dan hej de verkeerde. 🤣maar waar ik eerst kwam werd ik ook beroerd geholpen . Ben toen naar een andere dealer gegaan en die zijn top, ongeacht hoe jouw gebruik is of hoeveel trekkers je hebt
oldskoolgsxr
Dank voor de linkjes, maar over informatie van de 645 of 644F vind ik niets. Is een 644 en 645 hetzelfde ? indien ja dan komt de logische vraag : waarom een ander nummer ?
Ook over de kunststof voorpartij geen artikelen te vinden in de link.
Ben ik blind en zoek ik slecht ?
Pas de neus van een 644 1 op 1 op de 645 ?
Klein Rot
@oldskoolgsxr
Dit is een internethandel in duitsland heeft ook 645 in de lijst staan:
schlepper-teile.de/de/index.pmode/
Eerst "Traktor auswählen" dan Case-IH kiezen dan het type kiezen, 645 staat wel in de lijst kunststof front delen staan onder 644
oldskoolgsxr
Bij histoparts vind ik wel wat....onder 644
ook op google : "grille international 644"
"international 645" is er niets
1046
644 is technisch gelijk aan de 645 . Alleen van de fransen is weinig bekend met betrekking tot jaartal en aantallen
En tja . Ander nummer wil zeggen dat et makkelijker te herlijden is waar die geproduceerd is
1046
contratec.nl/nl/nieuwe/
Effe scrollen .en zie ,daar heb je een bovengrill
Als een onderdeel er nie bij staat kun je hun gewoon bellen
1046
Die ondergrill hoort met een veer vast te zitten
SJB533
645: een in Frankrijk gebouwd type. Gebouwd als opvolger van de 644, vanaf 1978. De Duitse fabriek hield de 644 als zodanig. Op lestracteursrouges.com/ is meer informatie over dit type te vinden.
oldskoolgsxr
Dank aan iedereen, daar kan ik mee aan de slag.
Inter633-SA
Een 645 is een 644 maar dan een franse 😉 Vandaar ook de F in het chassis nummer, bij duitse types is dit een D. Waarschijnlijk rijd hij ook maar 25 zoals de meeste franse uitvoeringen? Je grille kun je kopen bij contratec werkendam, andere replicas zoals van histoparts o.i.d passen niet of slecht. Mocht je het je af vragen, alle 644 onderdelen passen op een 645.
+1
SJB533
@Inter633-SA
Niet helemaal: een 645 is een Franse gebouwd vanaf 1978. Daarvoor heette hij gewoon 644, zoals ook in Duitsland.
oldskoolgsxr
Beste,

Het motorblok van de IH 645 zweet aan het kleppendeksel.
Hebben jullie een "exploded view" van dit motorblok om even een kijkje te nemen hoe de vork aan de steel zit. Ik heb nog nooit gewerkt aan traktoren en documenteer mij graag even voor ik eraan begin.
Al is het maar voor de aanhaalmomenten even te weten.

Vermodelijk moet ik deze dichting vervangen :

oldskoolgsxr
In de motrofiets-wereld vind ik makkelijk technische fiches (opgepast, niet verwarren met onderhoudsboek/bedieningshandleiding+, want die bezit ik en daar staat niets in over mijn probleem van lekkende pakking)
Hier een voorbeeld van een kleppendekselpakking voor een suzuki....

(klik om te vergroten)

takeuchipower
ngpc.cnh.com/Lp/es/…

op deze site staan onderdeel tekeningen
oldskoolgsxr
Bedankt. Tussen mijn laatste bericht en dit bericht is er veel water naar de zee gevloeid.
We komen tot de vaststelling dat onze ouwe trouwe zijn werk niet meer kan uitvoeren. Een volledige revisie dringt zich op.
We hebben een 500kg zware weisleep die moet werken op vrij zachte gronden om mossen los te trekken. Onze 60pk sterke IH645 kan dit werk niet meer aan. De schrapers zakken enkele cm's in de grond en het toerental begint te zakken. Het lijkt zeer veel op tractor pulling. Bovendien moeten we zo'n 18kmh halen om de bovenste laag los te krijgen. Ook dit te zware werk kunnen we uitgeven, maar de loonwerkers hangen niet aan de kapstok en hun planning is zeer elastisch.
Onze tractor krijgt het zo zwaar dat ie incontinent begint te worden en langs enkele dichtingen begint te druipen (dit is niet meer zweten).
De weien liggen in zeer streng natuur en waterwin-gebied. Ploegen , sproeien,...is allemaal verboden. Het zijn geen opbrengst weiden enkel graasgebied.

We denken na wat we gaan doen.

Hier foto van de sleep.

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@oldskoolgsxr
Ik heb eventueel wel een zwaardere trekker te koop?
oldskoolgsxr
Bedankt, maar...
We zijn gisteren naar een andere trekker gaan zien en hier heb ik vragen over. Ik begin hierover een nieuw topic.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 645 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!