De oliepomp van mijn 3040 piept soms een klein beetje.
Gisteren ging de servo ook stugger.
Oliepijl staat halverwege, heb nu bijgevuld tot bovenste pijl.
Zou de pomp bijna versleten zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3040 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dazz een compleet ander systeem, dat 'oude' systeem (CC) pomp een vaste hoeveelheid afhankelijk van het motortoerental. Het 'nieuwe' systeem (CCLS) kan het debiet (hoeveelheid) bijregelen, en is dus efficienter.
dat gepiep was al int begin. Dacht eerst dat het een v-riem was. en het sturen heb ik nu voor het eerst, was eerste keer dat hij 3 uur gereden had na elkaar. De servo viel bijna helemaal weg.
Wat is daar anders aan bij het oude systeem dan? Daar is die constant op druk aan het pompen...
Kijk, daar heb ik wat aan
Zou dat rubber er compleet tussenuit liggen??
@jodeka
Dat lijkt me wel zo verstandig
Ja idd Diederik, om zo even een diagnose te geven, ben je wel wat extra info nodig... Dat piepen kan ook wel ergens anders wegkomen...
Bij de 30/40/50 serie is een constant druk systeem gemonteerd, wat betekend dat de druk op 175 bar blijft terwijl de opbrengst heel laag is om alleen de lek in het hele systeem te compenseren.
Een LS pomp valt terug naar ca 20 bar als er geen vraag is, waardoor er nog minder vermogen nodig is om de pomp rond te draaien als er geen verbruik is. Groot voordeel: minder warmte in de olie
Alleen bij het kippen gisteren moest ik gas bijgeven want ging niet omhoog in laag toerental, wat bij mijn 2030 geen probleem is.
kort samen gevat ... op de 30/40/50 serie zit een systeen dat altijd pompt als de pomp het systeem dan op 150 bar heeft gaan de plunjetje's van de ster-pomp als het ware zweven zo dat de nok-as van de pomp vrij in het huis draait ... mog er weer oie gevraagt worden dan schieten de plunjertje's weer terug op de nok-as en gaat de pomp weer pompen dan is er ook nog een stuursysteem wat de hi/lo , aftakas , en de 4wd aan schakeld dat systeem staat op 12 bar ..
he ramrod
Daarom heb ik het even bij elkaar gezet, maar ik viel voor een deel in herhaling
Maar die pomp heeft een vaste maximale opbrengst per omwenteling, zo beter?
In de achterbrug trouwens...
Ja, maar ik bedoelde, dat als die lek zijn (hilo aftakas) dan had hij dat ook wel gemerkt... ik wou jou niet afsnouwen
@ramrod
Ja gedeeltelijk, maar daar zwenkt de spiegelplaat, en die is dus 'echt' variabel in opbrengst... dan kun je op lage toeren veel meer opbrengst creëren zonder op hoge toerental veel te veel te produceren, ik zei het mss een beetje 'verkeerd'
op de foto zie je een schakel deksel/ventiel van een 50 serie dat boutje wat er voor aan zit zit als ie op de trekker zit aan de zijkant .. als je die er uit draait en je zet daar een meter op kun je de druk meter dat mot zo rond de 10 bar zitten .. ook als je hi/lo , de aftakas aan zet , 4wd aan zet , of de hef naar boven doet moet ie bovennde 8/9 bar blijven ..
ik weet je te vinden wim hahaha
mooizo ramrod, ik las het net nog eens, maar ik zei het ook niet echt duidelijk, je had wel gelijk
Zo'n oude heb ik anders ook weleens los gehad hoor.... en ja dat oude spul wordt mij niet meer geleerd