International 1255 - motor compressie
Hoeveel bar behoord de compressie in een DT-358 motor te zijn, ik ben niet zeker of onze 1255 nog genoeg compressie maakt. MVG
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1255 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hangt ook van de compressie verhouding af ;
vaak wordt het wel in motorgegevens vermeld .
Die 25 bar is toch bij de laatste generatie motoren?
Jaen als ze onderling niet veel verschillen ;
dan kunnen ze ook allemaal slecht zijn !
Ja met 20 bar moet hij ook nog goed lopen ; koud starten kan iets minder worden .
Ja;je hebt wel gelijk denk ik ; maar IH is wel een lange slag motor .
Ik heb inderdaad moderne motoren in gedachten ;
ik weet nog dat b.v. een mercedes OM 636 motor met 16 bar nog goed loopt en start ; maar dat is ook een voorkamer-dieseltje .
Ja dat is natuurlijk wel zo (niet aan gedacht ), maar dan hoeft de druk niet direct hoger te zijn(schadelijke ruimte)
Maar die waardes van IH weet ik zo niet.... ik gok dat 20bar ruim voldoende is... maar ben geen monteur heh
Ja ; zo als ik al schreef; als je het goed wilt weten moet je even infomeren bij een IH
dealer ; lang niet elke diesel heeft dezelfde
compr'eindruk !
Hoe ging je tentamen ? Lukte het een beetje ?
Jup, dan zijn we het eens
Oh ging goed hoor over berekeningen aan stoom (turbines, ketels etc) niet echt iets wat ik leuk vindt... Heb je trouwens geen msn?
Nee ; geen msn ; Mijn bouwjaar is eigenlijk een beetje voor het computer-tijdprk .
Door het werk moest ik eraan ; storing diagnose ed met de WDS ; bv verstuivers inleren van de common rail diesels ed ;
Daarom heb ik 4 oldtimer trekkers kun je nog
"normaal " sleutelen !
Oei ; ik moet stoppen ; mijn vrouw wil : skypen .
start compressie 25 28 bar is oke
je hebt orgineel geen keus in verschillende koppakkingen bij een inter er is 1 smaak en daar moet je t mee doen. (tenzij je een speciale pakking laat maken)
Die metingen zijn idd niet echt positief moeten eigenlijk tussen de 20-25 bar zitten.
IH heeft droge cil bussen ?
is ooit een modificatie geweest .afhankelijk van compressie ruimte was daar een pakking voor
nou ga maar eens in de onderdeel boeken kijken dan... dan vind je echt maar 1 bestelnummer hoor (heb net nog gekeken namelijk).
waarschijnlijk zijn ze overgestapt naar een ander type koppakking maar je kan maar 1 soort bestellen nu.
(@basia)
Nee alle inters hebben natte cilinderbussen.
daarom hebben inters weleens last van water in de motorolie doordat de bussen onderin bij de afdichting weleens een beetje roesten waardoor ze daar gaan lekken.
heb je boeke heesters nog mee gemaakt
Ik heb al heel wat motoren gereviseerd ook van een inter maar heb nog nooit moeten kiezen tussen verschillende koppakkingen.
Misschien dat ze toen van boeke heesters uit zelf dunnere koppakkingen hebben laten maken omdat ze daar meer compressie door kregen en makkelijker zouden aanslaan.
Ja B&H had dat in eigen beheer pakking was goed aan de prijs, vraag een revisie bedrijf maar eens die konden ze ook leveren
vandaar dat die dunnere pakking niet in de onderdelenlijst staat omdat deze niet (fabrieks) orgineel is.
@ramrod
als de fabriek er geen oplossing voor heeft of weet moet iemand anders een oplossing bedenken en daar gaat weleens wat tijd overheen.
Wat wij bij ons op het bedrijf nog weleens doen is de kop laten vlakken dan worden de hollingen in de kop kleiner (compressie ruimte) waardoor je hetzelfde effect krijgt als bij een dunnere kopakking.
goede verstuivers en starten bij -18