Illustratie van:

International 1255 - motor compressie

Hoeveel bar behoord de compressie in een DT-358 motor te zijn, ik ben niet zeker of onze 1255 nog genoeg compressie maakt. MVG

Deel dit topic

Reacties

ramrod
Dat de cilinders onderling niet teveel afwijken kun je ook al heel veel aan zien.
basia
Bij een goede diesel moet de compressie-eindruk toch ong. 25 bar zijn volgens mij .
Hangt ook van de compressie verhouding af ;
vaak wordt het wel in motorgegevens vermeld .
skure
Ik dacht dat 19-20bar genoeg was, kan mis zijn...
WimBe
@basia

Die 25 bar is toch bij de laatste generatie motoren?
basia
Beste; riverside ; hoeveel meet je dan ?

Jaen als ze onderling niet veel verschillen ;
dan kunnen ze ook allemaal slecht zijn !
Ja met 20 bar moet hij ook nog goed lopen ; koud starten kan iets minder worden .
basia
@WimBe

Ja;je hebt wel gelijk denk ik ; maar IH is wel een lange slag motor .
Ik heb inderdaad moderne motoren in gedachten ;
ik weet nog dat b.v. een mercedes OM 636 motor met 16 bar nog goed loopt en start ; maar dat is ook een voorkamer-dieseltje .
WimBe
@basia

Ja dat is natuurlijk wel zo (niet aan gedacht 😉 ), maar dan hoeft de druk niet direct hoger te zijn(schadelijke ruimte)
Maar die waardes van IH weet ik zo niet.... ik gok dat 20bar ruim voldoende is... maar ben geen monteur heh 😉
basia
@WimBe

Ja ; zo als ik al schreef; als je het goed wilt weten moet je even infomeren bij een IH
dealer ; lang niet elke diesel heeft dezelfde
compr'eindruk !
Hoe ging je tentamen ? Lukte het een beetje ?
WimBe
@basia

Jup, dan zijn we het eens 😄
Oh ging goed hoor 😄 😄 over berekeningen aan stoom (turbines, ketels etc) niet echt iets wat ik leuk vindt... Heb je trouwens geen msn? 😄
basia
@WimBe

Nee ; geen msn ; Mijn bouwjaar is eigenlijk een beetje voor het computer-tijdprk .
Door het werk moest ik eraan ; storing diagnose ed met de WDS ; bv verstuivers inleren van de common rail diesels ed ;
Daarom heb ik 4 oldtimer trekkers kun je nog
"normaal " sleutelen !
Oei ; ik moet stoppen ; mijn vrouw wil : skypen .
hewi
Moet boven de 20 bar zijn mits die wil starten bij 0 c
riverside
Oke, dank jullie wel! er was onder andere 12 14 15 en 18 bar gemeten
hewi
Dat is niet goed wordt revisie monteer wel de juiste koppakking bij revisie want dat is een mede oorzaak dat inters moeilijk starten bij lage temperatuur

start compressie 25 28 bar is oke
monteurtje
@hewi

je hebt orgineel geen keus in verschillende koppakkingen bij een inter er is 1 smaak en daar moet je t mee doen. (tenzij je een speciale pakking laat maken)

Die metingen zijn idd niet echt positief moeten eigenlijk tussen de 20-25 bar zitten.
basia
Grapje ; ombouwen naar benzinemotor ; carburateur erop ; 12 bar eindruk is voor een benzinemotor prima !!!

IH heeft droge cil bussen ?
hewi
Monteurtje jawel er is een speciale pakking

is ooit een modificatie geweest .afhankelijk van compressie ruimte was daar een pakking voor
monteurtje
@hewi

nou ga maar eens in de onderdeel boeken kijken dan... dan vind je echt maar 1 bestelnummer hoor (heb net nog gekeken namelijk).
waarschijnlijk zijn ze overgestapt naar een ander type koppakking maar je kan maar 1 soort bestellen nu.

(@basia)
Nee alle inters hebben natte cilinderbussen.
daarom hebben inters weleens last van water in de motorolie doordat de bussen onderin bij de afdichting weleens een beetje roesten waardoor ze daar gaan lekken.
hewi
@monteurtje

heb je boeke heesters nog mee gemaakt
monteurtje
Ja ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken met wat je NU nog kan bestellen?
hewi
ZAL MET GELEGENHEID NUMMER IS OPZOEKEN , HEB ZELF DIVERSE PAKKING GEMONTEERD JE MOEST COMPRESSIE RUIMTE METEN (RUIMTE TUSSEN ZUIGER EN CILINDER) AFHANKELIJK VAN DIE GEGEVENS KON JE DE ORGINALE PAKKING OF DE DUNNERE PAKKING MONTEREN , IK PRAAT NU WEL VOOR 10 11JAAR TERUG
monteurtje
3228019R1 dit is het orginele nr (van een DT/TT358 motor) heb ik net opgezocht.
Ik heb al heel wat motoren gereviseerd ook van een inter maar heb nog nooit moeten kiezen tussen verschillende koppakkingen.
Misschien dat ze toen van boeke heesters uit zelf dunnere koppakkingen hebben laten maken omdat ze daar meer compressie door kregen en makkelijker zouden aanslaan.
hewi
@monteurtje

Ja B&H had dat in eigen beheer pakking was goed aan de prijs, vraag een revisie bedrijf maar eens die konden ze ook leveren
ramrod
En, dat is opmerkelijk, de modificatie kwam een poos nadat de productie van die motoren was gestopt. Terwijl het probleem al zo oud was als de motor zelf..
monteurtje
@hewi

vandaar dat die dunnere pakking niet in de onderdelenlijst staat omdat deze niet (fabrieks) orgineel is.

@ramrod
als de fabriek er geen oplossing voor heeft of weet moet iemand anders een oplossing bedenken en daar gaat weleens wat tijd overheen.

Wat wij bij ons op het bedrijf nog weleens doen is de kop laten vlakken dan worden de hollingen in de kop kleiner (compressie ruimte) waardoor je hetzelfde effect krijgt als bij een dunnere kopakking.
hewi
Kleppen op de juiste diepte zetten was voor ons altijd al een optie tevens alle kleppen rotators monteren 25 28 bar start compressie

goede verstuivers en starten bij -18

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
34