Renault 56 - help

Ik kocht een boerderij in frankrijk met in de schuur een renault 56 tractor. Hoeveel volt is hij? Hoe moet ik hem starten? Met wat? moet ik eerst dingen nakijken? ik weet dus helemaal niets van tractoren. hij staat al 2 jaar stil.
bramsax

Reacties

Wimsumar
Beste Bramsax: Veel waarde heeft een Renault 56 niet maar je raakt er terstond aan gehecht als je er een hebt dus "op goed geluk maar wat proberen". ( Hoe groot is je technische kennis/inzicht overigens?).
De trekker is 12 Volt. De accu zal vernieuwd moeten worden. ( Iets van +/_ 85 Amp/h capaciteit is voldoende).
De V-snaar, voor de koeling zal ook wel "gaar" zijn.
Grootste bottleneck zal de koppeling zijn. De kans is groot dat de koppelingsplaat vastgekleefd zit en er niet met de versnellingen geschakeld kan worden ( zou je de trekker nu aanslepen dan stopt hij niet als je de koppelingspedaal intrapt!).
Ook is het niet onverstandig allereerst het brandstosysteem volledig af te tappen en door te spoelen + filter vernieuwen.
De motor-, versnellingsbak- en luchtfilterolie zo spoedig mogelijk verversen (mag nadat "er weer leven in de trekker zit".)
Wimsumar
Beste Bramsax: Ik lees dat je "niets van tractoren weet". In dat geval is het beter het trekkertje door de dealer weer gangbaar te laten maken.

P.S.: Misschien wil T.F.-lid/technisch specialist Old man José ( AANVULLING: of Frankrijkganger Weurding) ook wel een keertje naar Frankrijk afreizen. Biedt hem maar een ticket/verblijf aan! 😉
Als je er een nieuwe accu in hebt, zal ik de motor ook even goed voorgloeien, sleutel half omdraaien voor een 15 sekonde, en zeker de dingen doen die hierboven staan eerst doen.
weurding
Denk dat het wel meevalt, klimaat is daar heel anders dan hier, in 2 jaar vergaat diesel niet en de koppeling zal ook nog wel werken als hij droog is weggezet,starten doe je met een extra accu, alles in zijn vrij zetten en met de sleutel starten of aanslepen in de hoogste versnelling, mocht de koppeling kleven remmen en koppeling tegelijk intrappen, of de trekker slaat af of de koppeling schiet los,heb spul uit frankrijk gehaald wat langer stilstond en waarvan alles het nog deed 😉
ford8630power
Onze oude 55 heeft ook jaren stilgestaan, aantrekken en lopen, ding liep prima.
pekelderboer
Niet tebang wezen zet er een accu op kijk of de koppelings pedaal een beetje redelijk voelt en maar aan slingeren die handel. en als er niks gebeurt moet je er gewoon iemand bij halen en renault trekkers zijn tegen woordig claas dus als je naar een mechanisatie bedrijf gaat kan je het beste naar claas gaan .
pekelderboer
@collega hobbyboer
kan je die dingen voorgloeien dan ?? mag je mij wel eens uitleggen dan. nooit geweten 😛 simpel weg nooit nodig 😛
bramsax
Aanslingeren?
moet je hem aanslingeren? kan dat met de hand? en moet je dan uitkijken voor terugslag?
zit er geen elektrische starter op? of geld dat voor model 55 en zit op 56 wel een startmotor?
Bram.
Mielmonteur
Aanslingeren?? daar zit toch gwoon een startmotor op?
RvM96
Was dat toen een optie, renault he.... 😄
pekelderboer
Gewoon elektrische starter hor 😛 haha ik zeg altijd aanslingeren vandaar. accu er op koppeling in trappen en in zen vrij zetten er zit onder het stuur ergens een zwarte knop die moet ingeschoven zijn je druk de sleutel eerst in (nog geen halfe cm ) en dan draai je hem om . hoe simpel is het ?
pekelderboer
Oow jah je kan eventueel een beetje starthulp (startpiloot)halen dan moet een ander tijdens het starten dat spul in de inlaat spuiten maar NIET teveel want dan knal je kleppen door de motorkap heen.
fiatfan
Pekelderboer, voorgloeien is idd nooit nodig bij een renaultje. maar als het heel erg koud is, sleutel niet indrukken, maar gewoon naar rechts draaien en vasthouden. na een 15 sec indrukken en doordraaien.
pekelderboer
Geloof der geen fuck van maar zal ht wel eem proberen
Wimsumar
Beste Bramsax: De Renault 56 is een "gewone" moderne trekker, met electrische start ( 'aanslingeren' kan niet!).
Let wel op de ietwat merkwaardige manier van het draaien/indrukken van de contactsleutel, zoals Fiatfan hierboven omschrijft!
fiatfan
Het is toch echt waar!
bramsax
Hardstikke bedankt jongens!
Bram.
bramsax
Ja, jongens, hij start. Ondertussen in frankrijk geweest, rode diesel gehaald. Accu opgeladen. En hij loopt !
Wel is het zo dat het hydraulisch systeem niet werkt en de rem ook niet. Nou ja, allebei een heel klein beetje.
Er is vlakbij in het dorp Evaux - les- bains een new holland dealer.
Diegene die voor mij de tractor wil vertroetelen en repareren krijgt van mij een week gratis verblijf op de boerderij aangeboden, langer zou ook kunnen.
Reageren maar jongens !!!!
weurding
Haha, zou graag willen, helaas moet ik hier dan een melker inhuren, suc6 verder!
bramsax
Hallo weurding, waar zit je? Als het bij oosterblokker is toevallig weet ik wel een melker gratis....
Bram.
weurding
@bramsax

haha, nee dank je, woon in drenthe
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 56 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!