Zoals een paar van jullie misschien wel weten hebben wij dus een Atlas 1200 kraan. Nu zijn de fuseepennen en de bussen nogal in gesleten. Ik heb er nu een pen uit maar de andere drie zitten muurvast.
Ik heb er al bouten in van 10.9, sleutel 19 met een buis van een meter erop met de moker een kuilsnijer tand proberen er tussen te kruigen en we hebben ze al warm gehad maar geen beweging in te krijgen.
Hebben jullie nog ideeen wat kan werken, behalve uitboren?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Atlas 1200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Een lucht sleutel heb ik helaas niet binnen handberijk.
We hebben er al heel wat op om getimmert, draaien wil ook niet. Bij een pen hebben we het erom heen al zo heet gehad dat er kuiltjes in het metaal kwamen maar geen beweging in de pen.
Ik heb er al wel Motip kruipolie op gespoten, wat is er dan zo speciaal aan de WD40 kruipolie?
Maar ben nog maar twee dagen bezig dus nog even doorzetten heb ik wel door.
Van Motip zal het ook best goed wezen, echter staat WD40 gewoon heel goed bekend en er zit zeker verschil in soorten kruipolie. Maar denk dat Motip ook goed is hoor, is opzich een goed merk...
gewoon iemand zoeken die zon zware 1'' luchtsleutel heeft, en dan ondertussen vanaf andere kant met hamer. moet je geduld voor hebben, maar geeft vanzelf wel over.
Nog iets anders: staat de as voldoend omhoog gekrikt (of op blokken) zodat de pennen vrij uitgehaald zouden moeten kunnen worden? Met andere woorden : hangt het gewicht van de kraan er niet op?
De as is er helemaal onderweg dus geen enkele druk erop.
Ik denk niet dat er slijtranden aan zitten aangezien dat deel van de pen wat in de bus zit zo'n 6 mm minder dik in diameter is.
Even wat foto's van de as:
Met zulke grappen, kun je beter direct een nieuwe as opscharrelen...
Als je de fusee zelf echt goed warmstookt, en dan laat afkoelen, dan komt de fusee vanzelf vrij lijkt me... En dan ook nog lekker op de zijkant RAMMEN....
Bij het scharnierpunt aan de kant van de knikeras zitten twee knelringen (boven en onder) zou het zo zijn dat hier een plaatje ijzer op rust en dat ik ze er zo met de krik kan uit drukken?
Draaideind goed ingeolied houden en bij voorkeur een lange moer gebruiken zodat het draad langer heel blijft. Verder heb je denk ik weinig aan een dikke luchtsleutel, omdat de draaddikte slechts 12 mm is.
Zo'n drukbout wil wel eens breken, een trekbout op een gegeven moment ook, maar die vervang je in no time.
@ramrod Zo kan het ook ik zal proberen eerst de kruiskoppeling uit elkaar te halen en dan een krikje ertussen zetten.
@Wimsumar Bijna alles werkt ook nog wel, we hebben er al mee gegraven enz maar de slijtdelen zijn allemaal nogal veel ingesleten/uitgesleten de voorwielen stonden er nogal scheef onder.
Hier op deze ingescande werkplaats? boek is te zien dat er wel degelijk bussen in zitten
atlas-hydraulikbagger.de/Anleitungen%20Listen%20Pr…
Hier staan de overige delen.