Vandaag mijn Ford 7810 opgehaald uit de opslag. Een ritje van twee uur. Er vielen een aantal zaken op.
Ik vond de achterbrug behoorlijk heet, vrij stroef schakelen en moeilijk terug schakelen. Toen ben ik wat gaan stoeien met het koppelingspedaal met stilstaande trekker en in de verschillende versnelling wat uitgeprobeerd. als ik het koppelingspedaal volledig intrap wil de trekker al een beetje gaan rollen als ik de eerste versnelling wil inschakelen dus was mijn conclusie dat de trekker niet goed ontkoppeld.
Het daadwerkelijke aangrijppunt dat de trekker gaat rijden is ergens midden in de totale slag van het pedaal.
Zou het louter de afstelling van het pedaal zijn, wat ik eigenlijk hoop of is er meer aan de hand?
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en wat nuttigs hierover kunnen zeggen?
Als eerste ga ik de afstelling van het pedaal aanpassen. Verder heb ik de trekker amper gebruikt sinds de aanschaf. 1 keer weggezet naar de opslag en vandaag weer opgehaald.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie's
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Schakelen van voor naar achteruit en vice versa deed ik altijd met vasthouden van de rem, dan gaat het goed, zonder rem is het zaak stil te staan, anders wordt het tanden poetsen.