Na 4 j vond ik hier een antwoord, geen perskleppen bij een Lucas pomp

Even voorstellen, heb 3 j extra gedaan bij DTL Herentals autotechnieken, ervoor nog Peugeot gedaan.. Tractors zijn rare machines zeker die via de vacuum aan de gasklep zijn toerental regelt, was een 3 cilinder.(reed niet hard omdat het in veldvitesse stond,nergens een handleiding)En nu de eigenlijke reden:
Na 4 j niks gevonden kom ik op een topic terecht waarbij gemeld over een Lucas pomp zonder persklepjes tractorfan.nl/topic/20824/ , dus denkelijk moeten de verstuivers dat doen. Ik kon het niet vinden waarom op de retour van de pomp veel lucht verschijnt, van filter zijn er geen luchtbellen. Motor kreeg kuren zoals inzakken stationair, hetzelfde verschijnsel als slecht ontlucht. Met een jongere pomp zit nog steeds dezelfde fout erin of de rare uren. Met 250 op de verstuiver wordt het tijd om ze eruit te gooien.
Kangeroo

Reacties

langeslagdiesel
Kan uit je verhaal niet ontdekken bij welke trekker/ motor type je nou welke problemen hebt. Dat een rotor pomp zonder pers ontlast klepjes lastig ontlucht is duidelijk en bekend. En dat een lek membraan ontregelingen geeft ook.versleten oude brandstof pompen, koperen ringen , banjo aansluitingen en lekke verstuivers, laten de motor ook niet beter lopen en of starten. Kwestie van alles goed na lopen en schoon maken en afpersen op kleine lekkage’s is de remedie. Met schone tank en brandstof beginnen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!