Ik heb momenteel een fendt favorit 2 uit 1962 tijdens het rijden merkte ik dat de vrije slag steeds groter werd. Na elke keer ontkoppelen werd het steeds erger totdat ik nu op het punt zit dat de tractor helemaal niet meer ontkoppelt als ik de koppelingspedaal intrap. De tijd tussen het goed functioneren en niet meer functioneren was 1 dag
Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan of wat het probleem kan zijn?
Ik zat zelf te denken dat de koppelingsplaat misschien niet lekker beweegt over de as. Maar ik heb geen idee hoe ik dit kan repareren zonder de tractor te splitsen.
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 1 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Grote kans dat het druklager de geest heeft gegeven. Heb ik ook al eens gehad met een B450 ‘s morgens goed koppelen ‘s middags niks meer.
De spanhuls die de as van het druklager en de arm van de koppeling t.o.v. elkaar vaszet is waarschijnlijk beginnen te rekken / vloeien en uiteindelijk zijn dus de uiteindes eraf gebroken. Daardoor konden de as en de bus dus bewege
n t.o.v. elkaar
Dit was een holle spanhuls dus daar zal waarschijlijk een gevulde spanhuls in moeten.
Maar toch bedankt voor alle reacties