Beste tractorfan-mensen,
Ik ben tegen een mooie John Deere 3640 aangelopen (nee, geen groen oog) en overweeg die te kopen. Ik zou graag willen weten wat de minpunten en/of pluspunten zijn van deze trekkers.
Groeten, Wortelboer
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daar heb hij toch niks aan pipo!
-------------------------------------------------
VOlgens mij zijn het super mooie betrouwbare trekkers. Let gewoon op algehele staat en uren stand etc. en als dat goed is heb je een prachttrekker! Heb je er misschien een foto van?
tractorhandelexloo.nl/
Hoe zie je tijdens een testritje (snel) dat de hydropomp niet deugd?
Deze trekkers krijgen na verloop van tijd vaak lekke afdichtingen in aftakas- hi/lo- FWWDpakket en in de hef, en daar krijg je dan olieverlies EN dus niet naar buiten!! (n.a.v. opmerking @DESLAGERURRE )
Maar dan is de pomp het probleem niet...
Oh sorry, we hebben het nu over twee verschillende dingen... dat drukverlies is voor het transmissiepompje Maar als je hef lek is, dan kan de grote pomp ook geen druk opbouwen
Maar als ik het goed heb, kon je twee pompen krijgen, 23 en 40cc met dus 50 en 70 liter maximaal En die pompen zijn niet zo moeilijk te reviseren.
konedata.net/Traktorit/jd3040sg2.htm/
staan inderdaad 2 waarden bij de (Hydr. flow l/min): 47 en 84. Waar kun je trouwens aan zien wat de waarde is?
Is er trouwens in het Nederlands ook een gebruikerssite zoals
schlepper-testberichte.de/
Helaas staat de 3640 er op die site niet bij.
Pomprevisie valt vaak heel erg mee qua onderdeelkosten, maar wel manuren doordat de halve voorkant (tank etc. los moet) en de grootte is te zien, aangezien die voor in de neus ligt. (grote pomp heeft bovenop aan aandrijfkant een dop in het midden zitten, en de kleine juist aan de zijkant) Maar wie zegt dat deze pomp niet goed is???
Wat ik vaker meemaakt is dat bijv een Hi/Lo pakket inwendig olie lekt, en dus niet(slecht) schakelt. Daarvoor geldt eigenlijk, hoe harder die 'bonkt' hoe beter die is
Gelijk heb je, niet direct negatief denken.
En bedoel je met "bonken": als je hem in z'n Hi/Lo "gooit", dat ie met een duidelijke duw naar voren schiet?
Deze trekkers krijgen na verloop van tijd vaak lekke afdichtingen in aftakas- hi/lo- FWWDpakket en in de hef, en daar krijg je dan olieverlies
bijna goed wim geen olieverlies maar druk verlies stuurdruk moet zo rond de 10/11 bar zitten bij al die 3 dingen die he dan kunt schakelen
verder kun je dat goed kontroleren !
hef naar boven doen en dan gaan sturen blijft de hef dan staan .. tijdens het sturen dan zit er ergens een lek in de hefdeksel .. meestal 3 O-ringetjes van een paar euro .. verder moet tijdens het sturen en bedienen van de 3 functies het olie-druk lampje niet gaan branden .. zo mij dunkt ..
vint het trouwens wel raar dat bijde 3640érs 40km/u bakken zijn is niet origineel .. dus de bak moet los zijn geweest om dat te veranderen ..
Ja dat vond ik ook al erg vreemd! De (latere) 50 ers krgen dat pas!
Euh Diederik, wat gebeurt als je druk verliest?? Dan verlies je ook olie die DOOR de afdichting heen sijpelt...
Juist als die heeeeeeeeeeeel erg soepel schakelt, dan is er vaak iets aan de hand
hoeft niet perse hoor ..
Ja hallo, dat snap ik zelf ook nog wel hoor
Enne, ik schrijf vaak heh
maar zo komt het niet over .. zo je het typt
Ik zal het iets aanpassen
@weurding
Dat is een mooi gezegde!
:lol:
Ik heb et even aangepast, tevreden??
Der Spruch ist im Deutsch viel schöner
Dan heb je tenminste een snelle trekker.
nooit ?? dondersgezellig bier ... curriewost en donders feest in de tent
tractorhandelexloo.nl/
Volgens de handelaar komt de 3640 uit de buurt van Boertange en is altijd dealer/garage onderhouden. En heeft maar "9400" uur. Voor een JD een eitje. Maak deze week een testritje. Kiek wel wat 't wot.
Oke weet wat geleerd.
graag gedaan ... maar ik wil er nog 1 ding over kwijt ..pas op mooi praten kan ik ook .. ik zeg apsoluut niet dat de beste man slecht is! maar het is ook een handelaar he
Niets ten nadele van tractorhandel exloo, maar ik heb wel eens begrepen dat het echt een handelaar is, en daar heel goed in is, maar het technische erachter ontbreekt een beetje. de technische staat van de trekker word zegmaar op uiterlijk beoordeeld.
Zijn oude overbuurman was meer een beetje de techinsche man, maar die zit nu nier meer bij de handel in dacht ik.
de handel is kei-hard
hoeveel toeren maakte hij bij 40km/uur dan?
maar met een 30km transmissie en 2600 toeren red je de 40 niet volgens mij, dus de transmissie zal zal dan wel een snelloper zijn ofzo denk ik. misschien iets tussen 30 en 40 in.
als je daar bang voor bent, kun je beter thuis blijven denk ik. een 40 serie met 9400 uur, bij een handelaar kopen is in dat geval niet verstandig als ik eerlijk ben. Als je daar bang voor bent kun je beter wat meer betalen voor een 50 serie, met 6000 uur bij een dealer vandaan.
of dat dealers altijd weten wat er in een bak is gebeurt ?
ik ben er zelf niet bang voor hoor, maar als je voor iedere lekkende kering of wat dan ook al naar de dealer moet, dan word het een duur verhaal zonder garantie.
helaas heb ik daar ervaring, maar dat ga ik niet op het net zetten, een gewaarschuwd mens telt voor 2
een paar jaar geleden bij de dealer gekocht, zat een paar maanden gebruikelijke garantie op. Na er eerst een tijdje mee gereden te hebben leek hij gewoon goed. toen de garantie verlopen was zette hij de culti in de grond, en toen was het mis. een enorm schrapend geluid in de tranmissie. de bak is helemaal los geweest toen, kroon/pignonwiel eruit, assen uit de bak, en weer gerepareerd wat kapot was (naaldlager versleten). En inderdaad, de dealer heeft dit ook nooit geweten, maar ondanks dat dit buiten garantie viel is het wel onder coulance opgelost. Ik ken de exacte bedragen niet, maar van Cornel begreep ik dat ze het netjs opgelost hebben.
Ik ben van mening dat je dat ook mag verwachten van een dealer bedrijf. of dat ook daadwerkelijk altijd zo gebeurt is een tweede.