Hallo,
ik heb een hydrauliek cilinder van een kiper die twee keer kan uit schuiven. ik heb de cilinder aan de trekker gedaan om te kijken of ie het deed maar hij schuift maar een klein stukje uit en de andere blijft er helemaal in zitten. wat kan ik er aan doen zodat hij helemaal uit schuift?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat is een 'blokje' die aan je cilinder geschroefd KAN zijn. Zit simpel gezegd een kogeltje met een veertje erin, die bij een hoge oliestroom (bij een breuk dus) dicht slaat.
Maar met jouw trekker(tje) denk ik niet dat die bij dat 'oliestraaltje' al dicht slaat... Maar kan wel stuk zijn natuurlijk al acht ik die kans klein
Dit is een tussenstukje tussen de cylinder en de slang/leiding waarin een klepje zit die bij (te) hoge doorstroomsnelheid ( als bijvoorbeeld bij opgeheven kieperbak de SLANG breekt/lek raakt) dicht gaat.
Oeps Willem geen 2x??
Dan heb je dus geen beveiliging en kan dus het probleem ook niet zijn
het dat ding er ook af gedraaid ik dacht dat dat ergens anders voor was maar is het dan niet gek dat hij wel een klein stukje uit schuift?
Lees niet ingaan... Was jouw reactie trouwens op mijn opmerking van een kromme cilinder bedoeld? Want daar bedoelde ik iets anders mee
Maar die slangbreuk heb je er nu dus helemaal tussen weg?
Oh, dan begreep ik jou verkeerd mijn excuses...
Als de olieaansluiting aan de zijkant van de cylinder zit kan de ingeschoven plunjer misschien het gat afdichten. Kun je (met de hand de plunjer wat omhoogtrekken?
Wat is er eigenlijk met die cylinder? Waarom wil je 'm zo proberen? Heb je 'm ergens uit het "oud ijzer" gehaald, zit ie helemaal vastgeroest?
van de achterbrug bedoel je?
ik heb het idee dat hij eigenlijk de onluchting op de enkelwerkende cilinder bedoeld, maar die zit er niet op bij een meer-traps-cilinder.
een vaccuum in de achterbrug kan ook een probleem zijn, maar niet na 10 liter al. (of heeft deze trekken een eigen reservoir voor hydraulic olie?