Illustratie van:

Onbekend Van alles - Vulplaatjes, dan nog vloeibare pakking gebruiken?

Hallo allen,

Bij de Hatz zitten vulplaatjes onder de brandstofpomp en het lagerkapje van het stuurhuis.
Hier zit allebei olie achter, maar moeten deze nog stuk voor stuk worden ingesmeerd met vloeibare pakking? Of werken de vulplaatjes zelf al als pakking?

Bij voorbaat dank!

Deel dit topic

Reacties

+1
joop-same
Het pakketje alle plaatjes altijd heel dun met een kit of vloeibare pakking insmeren
hooidonk
@joop-same Top, bedankt! Dan weet ik genoeg! 👍🏼
+1
Rozema
hooidonk
@Rozema Bedankt voor de tip!
bas101
Normaal zijn die vulplaatjes ook pakkingplaatjes net als onder t stuurhuis en hoef je deze niet in te smeren .
+1
bas101
Normaal zijn die vulplaatjes ook pakkingplaatjes net als onder t stuurhuis en hoef je deze niet in te smeren .
+2
joop-same
@bas101 In alle werkplaats handboeken van oa. Same staat dat de pomp plaatjes dun ingesmeerd moeten worden met silastic 728, een stuurhuis zal in de meeste gevallen wel dicht zijn maar dit is ook niet te vergelijken.
+1
bas101
@joop-same de kennis van mij beperkt zich tot Duitse oldtimertractoren , zoals ik t voor mij zie gaat t hier om een insteekpomp die zich moet afdichten tegen spatolie vanuit t carter en dit kon toen volstaan met de vulplaatjes , dat t bij andere merken in dit geval Same en tractoren van jongere leeftijd de methode anders is zou natuurlijk goed kunnen zijn.
hooidonk
@joop-same
@bas101
Ik had ze nu voor de zekerheid maar een heel dun filmpje gegeven. 👍🏼
Het hindert ook niet denk ik?

Het blokje heeft wel heel lang stilgestaan. Is het dan nog raadzaam wat olie op de zuiger te gooien voor de eerste smering? Voor hij met de spatsmering de cilinderwand weer vet heeft, duurt misschien net te lang? Of is een poosje slingeren met geopende kleppen goed genoeg?
+1
bas101
@hooidonk ja dat is raadzaam , je kunt m ook starten met startmotor met de dieseltoevoer op stop.
hooidonk
@bas101
Okee, dat kan ook?

Want hoe krijg je anders de olie op de zuiger?
Er zit dacht ik een kamer in de zuiger, dus als ik het via de verstuiver er in giet, loopt enkel die kamer vol.
bas101
@hooidonk je moet er niet zoveel ingieten dat de olie tijdens de arbeidsslag niet meer weg kan , nu dekop er nog op zit kun je beter met een kruipoliebus met lang slangetje erin spuiten en proberen de cilinderwanden te raken .
joop-same
@bas101 De plaatjes onder de pompjes zijn niet voor afdichting maar voor de afstelling van de pomp, daardoor kunnen er wel een aantal onder moeten liggen, de afdichting van de cilinder op het blok bij lucht/olie gekoelde evenzo.
bas101
@joop-same ja dat weet ik.
hooidonk
Okee, bedankt.
Ik was bang dat dat te schraal was, maar dat is inderdaad handiger.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Onbekend Van alles ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN