Illustratie van:

Kubota GT21 - Welk type koelvloeistof gebruiken

Goedendag, ik heb een kubota GT21 (grijs import Japannertje) en wil graag de koelvloeistof vervangen. (meer omdat ik niet weet hoe lang deze er al inzit).

Vraag 1: Welk type moet erin? Die er nu in zit is ondoorzichtig groen. Ik weet dat je verschillende soorten niet kan mengen omdat je dan een bruine drab krijgt. Wellicht dat voor trekkers een standaard type aanhouden.

Vraag2: klopt het dat er geen koelvloeistofpomp op zit? Ik sleutel normaal aan motorfietsen maar daar heb je een pomp opzitten (die je ook af moet tappen)

Deel dit topic

Reacties

wim-same
Ik zou altijd de rode koelvloeistof gebruiken. Deze heeft gewoon het hoogste kookpunt. Ik heb Kubota kranen, maar deze hebben wel een pomp. Een keer een warm loper gehad, toen was de thermostaat kapot. Verder lopen deze motortjes, ook bij extreme hitte nooit warm.
Sideswipe
@wim-same

Dank je wel. Maar kan ik dat wisselen of moet ik eerst goed spoelen omdat die twee elkaar niet verdragen (een keer eerder gehad met de motor dat je dan bruine drap krijgt)
Sideswipe
@wim-same Nu lees ik ook weer ergens dat er niet zomaar koelvloeistof in mag omdat het een systeem is zonder pomp ( en dus de circulatie op gang komt door de opwarming van het water)
Sideswipe
Ik heb net de handleiding gevonden van de motor (D1403). Daar staat dit.

Always use a 50/50 mix of long-life coolant and clean soft
water in KUBOTA engines.
Contact KUBOTA concerning coolant for extreme
conditions.
1. Long-life coolant (hereafter LLC) comes in several
types. Use ethylene glycol (EG) type for this engine.
2. Before employing LLC-mixed cooling water, flush the
radiator with fresh water. Repeat this procedure 2 or 3
times to clean up the radiator and engine block from
inside.
3. Mixing the LLC
Premix 50% LLC with 50% clean soft water. When
mixing, stir it up well, and then fill into the radiator.
4. The procedure for the mixing of water and anti-freeze
differs according to the make of the anti-freeze. Refer
to SAE J1034 standard, more specifically also to SAE
J814c.
+1
Kubota
Heb je hier wat aan?
Waterpomp zit zo te zien op dezelfde as als de koelfan.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Sideswipe
@Kubota Dat is wel een goede ja.

Ik had de pomp nog niet ontdekt maar dat was omdat ik de koelslangen volgde... Dan zou het zo zijn dat de pomp dan geen uitwendige slang aansluitingen heeft?

Ga vanmiddag thuis gelijk even kijken. zal wel een foto maken.

Als er wel een pomp zit moet ik maar door naar de opticien
Sideswipe
@Kubota

Bij deze de foto's en dus wel een waterpomp....Dat maakt het wat eenvoudiger...;-)

(klik om te vergroten)

Troebele vloeistof

(klik om te vergroten)

Waterpomp?

(klik om te vergroten)

Thermostaat

(klik om te vergroten)

Thermostaat + waterpomp

(klik om te vergroten)

Waterpomp
+ koelslang

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kubota GT21 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0