Mijn Dexta heeft startproblemen. Ik heb de plunjes vervangen en de verstuivers gecontroleerd, maar weet de werkdruk van de verstuivers niet. Iemand enig idee?
Hoe moet ik de plunjes afstellen zodat ze goed staan?
Gr., A3
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de plunjers zitten namelijk in de brandstofpomp en niet in de verstuivers.
als je "werkdruk +nummer van je nieuwe nozzles" eens in typ bij google heb je kans dat je vanzelf info te zien krijgt.
Doet jouw vlamstart het wel? Dat scheel ook nogal
het komt niet door de kool aanslag dat ze slecht verstuiven, dat ze slecht verstuiven komt omdat de minuscule gaatjes in de punt van de verstuiver dat versleten zijn en dus groter geworden zijn.. een te lage druk komt doordat de verstuivernaald is versleten binnenin de nozzle.
let wel op dat als je de verstuivers test/afsteld dat ze tijdens het vernevelen "kraken / snerpen" dan doen ze optimaal hun werk.
Ik heb de druk op 155 bar staan. Kraken en snerpen doen ze ook. Dus dan moet dat goed zijn. De verstuivers geven een licht straaltje en weinig nevel.
De vlamstart werkt ook wel.
En de plunjers die heb ik vervangen maar ik weet alleen niet hoe ik ze afmoet stellen.
De motor blijft een rauw geluid maken.
Bedankt voor jullie reacties!
Nu alleen het afstellen van de plunjers nog. Het zijn géén nieuwe nozzles, misschien dat het geen slecht idee is om die ook voor nieuwe te vervangen.
Okay eerste reactie is fout moet zijn tussen:
185 en 190 bar sorry.
Dat spreekt vanzelf!
A3-H
Als de verstuivers wel kraken maar niet goed vernevelen dan kun je nog even proberen de druk te verhogen naar de aangegeven druk, als ze dan nog niet goed vernevelen resoluut vervangen.
Ik heb het hier over de plunjers in de brandstofpomp.
Het gaat mij om de opbrengst van de plunjers in de brandstofpomp. Je kunt ze verstellen dmv een boutje op een vierkante as.
Maar het gaat mij om de onderlinge afstand tussen de plunjers zodat de motor goed loopt.
Ook met oog op de koude startknop.
Bedankt voor de tip. Ik ga ze wel vervangen. Een nog hogere druk lijkt mij niet gezond toe voor de oude dame.
@monteurtje door de koolstof en relatief koude motor gaan de gaatjes ook dicht zitten/ minder vernevelen door versmeerde gaten.
wat wel kan is dat als je een indirect ingespoten motor hebt dat de wervelkamer aankoekt waardoor de werveling minder optimaal is.
De dexta motor is vlgens mij geen directe inspuiter ; heeft ook een werwelkamer .
Maar ik heb nog geen antwoord op de vraag op welke afstand de plunjers van elkaar moeten staan.
je bedoelt: "dan direct ingespoten motoren".