Same Drago - Shift-patern naast de meters

Hallo ik heb een drago 100 en ik ben op zoek naar het "Shift-patern", ik begreep niets, alvast bedankt uit Frankrijk,
Evrest26

Reacties

+2
a3vandiejen
1,2,3 en 4 is in V(hoog) 5.6.7en 8.

(klik om te vergroten)

Je kan rijdende weg schakelen van laag naar hoog. Rustig schakelen....
a3vandiejen
Noemen ze een Z bak zoals je ziet. Even een middagje oefenen.
+1
a3vandiejen
En in kleur...

(klik om te vergroten)

Succes
a3vandiejen
Heb je een foto van de Drago.
+1
Evrest26
Wauw, heel erg bedankt !! Ik heb het nog niet begrepen voor 5-6-7-8 maar bedankt! 👍👍

(klik om te vergroten)

+2
InsaneNL
@Evrest26 trekker heeft een hoge en een lage groep, de een noemt de 2 de versnelling 2 laag en 2 hoog bijvoorbeeld de ander zegt 2 en 6
+1
a3vandiejen
@InsaneNL Bedankt, ben op vakantie dus reageer alleen s'avonds. Hij zal wel kunnen vertalen hoop ik.
+1
Evrest26
Oh ja ok ik begrijp het! Dankjewel
+1
a3vandiejen
@erik9831 @stijn-de-bock kunnen jullie dit voor mij vertalen aub....mijn dank is groot. Dan bedoel ik dat als hij hem in zijn hoog zet dat de linkse pook ...5,6,7 en 8 is.
a3vandiejen
@erik9831 @stijn-de-bock bedankt, voor een Drago liefhebber heb ik veel over.👍😅
erik9831
@a3vandiejen 1234 is in v en als hij naar 5678 wil moet hij hoe gaan?
+2
a3vandiejen
@erik9831 1,2,3 en 4 is L..laag en
1 is 5....2 is 6, 3 is 7 , 4 is 8 in V..dat is hoog.
+4
erik9831
Le premier groupe est L 1-2-3-4

pour le deuxieme group, pusser le levier droit dans le V

Le levier gauche c'est le (1-5) (2-6) (3-7) (4-8)

en arrière RM et 1-2-3-4

Ik heb hem nu verteld,

De eerste groep is L 1-2-3-4

voor de 2de group is het de rechter hendel in V plaatsen

De hendel links is de 5-6-7-8

Voor achteruit is het RM en 1-2-3-4
+1
a3vandiejen
@erik9831 super Erik alleen is de L van laag...en de V van hoog.
Bedankt.
+2
erik9831
@a3vandiejen net nog aangepast … Klopt nu normaal ?
+1
a3vandiejen
@erik9831 ja is goed zo, hoop dat die jongen er wat mee kan. 👍😅
+1
a3vandiejen
@erik9831 Dank je wel.
+3
a3vandiejen
@erik9831 volgens mij klopt het precies wat je gezegd hebt....Top.👍
+1
erik9831
@a3vandiejen en zelf ook iets bijgeleerd … Niet allemaal zijn ze even duidelijk die schakelsystemen 😄

Gelukkig dat ik die van Energic niet moet uitleggen … Dat lukt helemaal niet 😂 zal ik wel eens een foto ooit van plaatsen 😃
+1
a3vandiejen
@erik9831 😂Is goed.
langeslagdiesel
Is het nou zo moeilijk? De ene pook schakelt wel tijdens het rijden en de ander niet. Dus die niet schakelt is de groepen pook. Punt. Die wel schakelt de versnellingspook. 1 en 2 schakel je beneden 3 en 4 boven. Punt. En dat is in alle twee de groepen het zelfde. Zelf heb ik op een Leopard gereden met het zelfde schakel schema. Zij het dat de groepen pook nog een kruip had, de achteruit op de versnelingspook rechts boven zat en er nog een derde pook uit de vloer stak met een mini reductie. Dus een 24/6 bak. De Panther had de zelfde bak al onze Leopard. Het meest vreemde van same was in de tijd vlak voor de exploder 2. Deze trekker had weer een versnellingsbak in het standaard pakket met onder belasting schakelbare hoog/laag. De laatste van 1 serie hadden geen standaard bak. Er waren 5 of 6 verschillende bakken leverbaar. ( U kijkt maar even) was toen het motto. Dat werkte dus niet bleek.
+2
a3vandiejen
@langeslagdiesel Ik heb het vermoeden dat die jongen nog nooit gereden heeft. Maar uitleggen in het Frans valt ook niet mee.
Hopelijk heeft hij er wat aan.
+1
yoohan
@langeslagdiesel
Op mijn panther ook 3 poken inderdaad:
Linkerpook minireductie, middenpook 4 versnellingen plus achteruit en rechterpook 3 groepen. Bak schakelt prima, eerste keer moet je ff klooien om te weten wat waar zit, kwestie van gewoon proberen. Lijkt me dat er bij de Drago ook wel uit te komen is toch @a3vandiejen of schakelt hij zo stug haha
a3vandiejen
@yoohan nee de Drago is niet moeilijk, maar als je er nooit mee gereden hebt...gewoon even op het gemak proberen. Hij schakelt heel soepel.
+1
joop-same
@langeslagdiesel De Leopard ed. deze hebben een zogenaamde H bak of schakeling geen Z zoals de Drago.
Alle same's hadden een std. bak met veel mogelijkheden voor meer versnellingen en een kruip of super kruip waar de verkoper een keuze uit kon maken.
langeslagdiesel
[@joop-onze Leopard had midden schakeling met 3 poken. Een Z bak zoals yoohan schetst en staande pedalen in een siac cab. Een 24/ 6 bak dus. De Panther was 1 of 2 jaar ouder en daar zat nog geen siac op maar een dieteg stuurhut.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Drago ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!