Ford 8 n starten

Ik heb onlangs ford 8n gekocht,bij verkoper start hij zo en liep mooi.eenmaal thuis start hij moeizaam en als hij loopt veel witte rook.heb tank en brandstof systeem schoon gemaakt en nieuwe 6v accu erop ,maar krijg m niet meer aan de gang.wie kan helpen

Deel dit topic

Reacties

Welgerap52
Heb je heb goed op benzine laten lopen voor je hem uitzette?
Is het een pure benzine of een petroleum uitvoering? En heb je de 6v accu goed vol geladen? Bij deze trekkers nooit het contactslot vergeten uit te zetten, anders gaat je bobine wegsmelten.
Ford6000
Is benz/petrol uitvoering.hij heeft alleen nog maar op benzine gelopen bij mij.accu is nieuw(6v,160 ampere),accu klem haal ik altijd los.
@Ford6000 monteer maar een massaslot tussen de klem en accupool. Haal de huidige bougies eruit en brand ze schoon / droog met een gasbrander. De Champignons H10 werken met de huidige benzines niet meer. Succes!
Welgerap52
Je moet je ook bedenken dat een benzine nooit een diesel wordt
start moeilijker en loopt minder stabiel (kan verzuipen)
mijn ervaring is moet je technisch zijn anders wordt het nooit iets
ik heb er ooit 1 verbouwd naar 8 volt , toen deed de trekker het prima maar de eigenaar kon er nog steeds niet mee overweg
@Welgerap52 Inderdaad, je moet erg technisch zijn wil je een benzine / petroleum trekker aan het lopen houden.
jammermaarhelaas
@Ford_Dearborn_8NAN

Zomaar even uit interesse een vraag. Is het vanwege de ouderwetse techniek van de ontsteking en het vergassen van brandstof dat zo'n benzine/petroleum trekker lastig aan de gang te krijgen/houden is? Dus ontstekings-systeem gevoelig voor vocht en vergasser/carburateur gevoelig voor buitentemperatuur?
@jammermaarhelaas Een 6v systeem werkt niet meer goed als de spanning met 2 volt zakt, tijdens het starten. Dit kan komen door een te zwakke accu of slechte contacten. Temperatuur heeft allen invloed op de accu, deze is zwakker bij lagere temperatuur.
Ford6000
Opeens sloeg hij aan,en loopt nu als n zonnetje.wel alleen nog op benzine,volgende keer omzetten naar petrol.bedankt voor reacties
@Ford6000 mooi dat hij weer loopt!
+2
Welgerap52
@jammermaarhelaas de carburateur die er op zit kan je ook bijna geen carburateur noemen
al zou je er bijvoorbeeld een carburateur van een vw kever opzetten zou die veel beter starten en lopen denk ik
door de slechte verdamping slaat de bougie snel vet en omdat het maar 6volt is heb je bij het minste al een zwakke vonk
@Welgerap52 De carburateur en verdamper is een bijzondere constructie. Als hij goed is afgesteld, dan kan een 8NAN er prima op starten. Maar bij huidige benzines verdampen de vluchtige bestanddelen erg gauw. Dan wil deze oldtimer er amper meer op starten. Aspen of verse benzine gebruiken om te starten dus. Bougie's slaan inderdaad gauw vet / verzopen, je kunt ook beter een veel warmere bougie gebruiken dan de originele Champions H10.
Ford6000
@Ford_Dearborn_8NAN welke bougie type bedoel je?
+1
@Ford6000 Met de Autolite 437 heb ik goede ervaringen.
+1
Welgerap52
@Ford_Dearborn_8NAN zijn er nog mensen die kunt bellen om het 1 en ander aan een ford 8n af te stellen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0