Fendt 203v koppeling kapot

We kunnen een Fendt 203 kopen met een defecte koppeling
Leuke trekker maar ja die koppeling he.

Heeft een 203 een vloeistofkoppeling of ee droge plaat ?
En hoe eenvoudig is eea te vervangen ? (we hebben sleutelervaring alleen niet met Fendt)
Enne, t is Fendt, zijn onderdelen een beetje betaalbaar?
Holder Ag3

Reacties

eicher4048driver
Deze heeft zowel een vloeistofkoppeling als een normale droge plaat koppeling. Is eigenlijk exact heftzelfde als bij een fendt 100serie. De koppeling vervangen is best simpel werk als er geen cabine op zit die je moet (de-)monteren, kan je met 2 makkelijk op 1 dag een nieuwe steken.

Euh ja wat is duur. Je kan gewooncde plaat vervangen -+€170? was het voor een 106 en klaar is kees maar meestal raden ze je aan om ineens de drukgroep en druklager mee te vervangen.
+1
Fendt926Driver
@eicher4048driver mijn 203 heeft geen vloeistof koppeling maar alleen een droge plaat koppeling.

Is heel simpel te delen.
Maar of je alleen genoeg hebt aan nieuwe voering op de koppelingsplaat of dat de drukgroep / drukgroeplager ook nog goed is weet je pas na het delen van de trekker.
eicher4048driver
@Fendt926Driver ja klopt, als de vingers ook zijn afgesleten, dan kan je best het geheel vervangen
Fendt926Driver
Quote Reactie van @eicher4048driver:
Deze heeft zowel een vloeistofkoppeling als een normale droge plaat koppeling.

Heeft jou iets nieuwere wel een vloeistof koppeling dan?
Mijn oude uit 1973 niet....
marcel-pek
Wij hebben er 2 en ik werk er het liefst mee, hele fijne trekkers om mee te werken en om aan te sleutelen (sleutelen hoeft bijna nooit aan fendt 😉 ze hebben een droge koppeling, prijs van de koppeling,druklager,drukgroep weet ik niet precies. Als je meer vragen heb hoor ik het graag;)
Holder Ag3
@marcel-pek Weet je ook wat hij ongeveer kan tillen met de hef ? We willen er nl een hefmast achter hangen die 1600 kg kan tillen, maar dan moet de hef dat ook kunnen beuren natuurlijk.
Heb een Holder gehad maar die kon maar 1100 kg heffen, tja, dan gaat de neus omhoog en blijft de hefmast aan de grond..
Fendt926Driver
@Holder Ag3 als je bij machines kijkt op deze site staat er bij fendt 203v een pdf met alle technische info.
Daar staat het hef vermogen in.
Die 1600 tilt hij makkelijk tussen de kogels.
Maar achter op de lepels gaat de trekker zeker achterover.
Of je moet de hefmast strak vast achter de trekker maken.
Heb je een gewone of een ingekorte versie op het oog?
Met of zonder (originele) frontgewichten?
Holder Ag3
@Fendt926Driver De versie die we op t oog hebben is een normale versie met 4wd.
niet ingekort voor zover ik weet. (hoe kun je dat zien trouwens ?)
Frontgewichten zitten er niet op, maar kunnen er wel op natuurlijk.
Ik zie ze eigenlijk niet met een fronthef, is dat wel mogelijk ?
marcel-pek
@Holder Ag3 wij hebben er een zware hefmast achter van een heftruck die strak achter de achterbanden zit en wat gewichten op de neus, hij kan heel wat tillen weet niet hoeveel.
Fendt926Driver
Ene betaalbaar omdat het fendt is gaat niet op.
De koppeling en drukgroep zijn als het ware bij elke koppeling en remvoering winkel te koop om maar zo te zeggen.
Zou bijna jammer zijn om het via de fendt dealer te laten lopen want die gaan naar dezelfde winkel
Holder Ag3
@Fendt926Driver Zit een beetje te dubben wat te doen, de Fendt is n leuke trekker, heeft voor mij ook genoeg vermogen en hefkracht, zit alleen met de koppeling, als alleen de plaat vervangen moet worden vallen de kosten mee, dan ben ik voor 150-200 euri klaar. Moet de hele drukgroep vervangen worden (het huis en drukgroep is volgens mij 1 geheel) dan wordt een dure grap, dan kom ik al snel op een bedrag met 3 nullen uit. Als ik dan de vraagprijs bekijk en dit er bij reken weet ik t zo niet
JD3010
@Holder Ag3 Die 1000euro voor een nieuwe koppeling kun je van de vraagprijs aftrekken, wordt die weer wat goedkoper van.
CaseCS130
@JD3010 wist niet dat het zo werkte. Kan het niet zo zijn dat de prijs van koppeling vervangen al in de vraagprijs zit?
Holder Ag3
@CaseCS130 kan zijn, weet zo ook niet precies wat n nette prijs is voor n 203v met 4 wd en 7000 uur
+1
Holder Ag3
Holder Ag3
Pittig trekkertje
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!