Strautmann Super Vitesse - Slipkoppeling pick up >Ruzie

Beste forumleden.

De slipkoppeling van het pick up gaat er naar mijn idee veel te gauw door. heb de platen al vervangen en smeer de ketting erboven niet meer met olie zodat er geen olie meer in loopt.

Alleen slipt het pickup naar mijn idee nog te gauw. Zodra ik een beetje wil doorrijden gaat het pick up door de slipkoppeling.
Het pickup staat niet te diep.

De ouwe wagen had vier bouten om te stellen. Deze alleen 1 dikke moer met een veerring. Ik vind dat sowieso al waardeloos om te stellen. vond dat oude systeem mooier.

Wie heeft hier ervaring mee? ben er eigenlijk helemaal klaar mee en wil gewoon fatsoenlijk draaien.

Gr Gerd-Jan
newholland6640

Reacties

GerbertXL
Grootste waterpomptang die je kunt vinden, stuk pijp eraan en aandraaien die moer.
Maar evengoed valt het bij mij ook niet mee, als het land niet zo mooi vlak is moet ik de wielen een tandje hoger zetten, en als ik 'm op die stand laat staan raapt ie niet heel geweldig op in percelen waar de zode wel mooi vlak is.
Vorige opraapwagen slipte nooit 😞
Fendt926Driver
Werkt jou slipkoppeling beter als je de bouten indraait of als je ze uitdraait?
mdoornekamp
Gewoon aandraaien. En dan testen met lange buis tussen tandarmen of ie nog slippen wil. Ik meende 600Nm.
rubenv
Onze mega vittesse 3 heb dr ook zo vreselijk last van

zit dat ook met 1 grote moer?
spotmelker
Op mijn vorige SV 2 die ik gebruikt gekocht had zat er geen slipkoppeling meer op de pickup aandrijving. Ik heb het niet gemist en zie daar (m.u.v. extreme omstandigheden of weipalen in zwad, bij loonwerk) geen meerwaarde in.
radium45
Electronisch borgen, een slipkoppeling op een pick up heeft in mijn ogen totaal geen zin. Mocht er in de pick up wat mis gaan bij bv de commandoschijf, dan is het kwaad toch al geschied.
fendt308-driver
@radium45 slipkoppeling is ook om de tanden te sparen, maar fijn werken is wat anders. Meestal in combinatie met een looprol achter de pick up werkt het een stuk beter
Hkramer
Slipkoppeling eraf.
deJong
Ik heb bij een vitesse de slipkoppeling ook afgehaald en er een breekbout ingezet, ik geloof dat het een m10 was hetzelfde als bij onze krone. probleem opgelost...
mdoornekamp
@deJong onze ouwe krone Titan had ook geen slipkoppeling op de pixkup. As van de pxikup was getordeerd achter het tandwiel
+1
deJong
@mdoornekamp

hmm lekker dan komt er dus toch wel wat kracht op...

ik heb het over onze turbo 5000 uit 1986, waarvan de pickup vorig jaar uiteindelijk in elkaar gelopen is.
JoranK
Hier precies hetzelfde probleem. Is eigenlijk ontstaan nadat we koppeling vernieuwd hebben. Afgelopen winter nog een extra ring tussen gelegd zodat je de veerring nog strakker kan zetten maar het heeft niet geholpen. Zit er aan te denken om er een breekbout in te zetten.
LarsNijveld
Ik heb ook hetzelfde probleem, ik doe de pickup altijd zo hoog mogelijk, dan gaat het het beste hier.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Super Vitesse ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!