Even voorstellen: Bagger1302E

Hallo, trotse bezitter van ee Atlas 1302E uit 1984 gebruik hem voor in de Tuin
Bagger1302E

Reacties

+1
Bagger1302E
Hij heeft wat liefde odig,
krans draai niet lekker denk de rem,
banden komen andere,
zat water in de motor,
rest top

(klik om te vergroten)

Bagger 1302 van troostwijk
wim-same
Zwenkremmen waren altijd al aan de zwakke kant. Wij gebruikte die eigenlijk alleen maar tijdens het rijden. Met gewoon werken deed je altijd tegenzwenken.
Bagger1302E
Hallo, denk dat er veel water in het lucht systeem zit, zat ook heel veel in de motor, dacht ook kapot lager maar zag een wiel los zitten.
Bagger1302E
Gaat maar tot 4 bar ipv 7
wim-same
@Bagger1302E waarschijnlijk veel water, en daardoor ook veel roest in het systeem. Ventielen kapot door vuil ? Was vroeger al een probleem, net als het bevriezen van de ventielen als het 5 graden gevroren had. Als eerst deed je vooras blokkeering het niet meer, en vervolgens je remmen.
Bagger1302E
Remmen werken ook niet, zal eerst maar eens afappen, remmen komen wel los, draaikrasrem niet helemaal.
wim-same
@Bagger1302E Wielremmen zijn op remvloeistof, en worden met lucht bekrachtigd. Die hadden vaak ook iedere winter wel een onderhoudsbeurt nodig.
Bagger1302E
Zitten 2 luchttanks voor bij de rembekrachteging waar een soort dopje op de zijnkant van de tank zit,
een soort overdruk ventiel, bij 1 tank is deze er af loopt veel lucht weg bij remmen, kan ik deze ditch zetten?
wim-same
@Bagger1302E Er hoort een dopje met een pennetje, waar een ring in zit aan de onderkant. Dit is een water / vocht aftap ventiel, en dient iedere week even afgetapt te worden tot alle vocht eruit is. Dit word heel vaak vergeten waardoor er heel veel rottigheid en roest in het systeem komt. Het dopje aan de zijkant, heb je daar een foto van ?
Bagger1302E
Hallo, heb het onderdelen boek, zag deze foto, dit dopje vloog eraf toe in de rem erop had ?

(klik om te vergroten)

wim-same
Dit is gewoon een blind dopje, waar je eventueel iets op aan kan sluiten.
Bagger1302E
1 is er af en de andere lekt lucht, ga er komende week weer aan werken.

Als er druk op staat 7 bar tot nu toe 4 en ik zet de motor uit, blijft hij dan op druk?
wim-same
@Bagger1302E Ze horen behoorlijk lang op druk te blijven, maar vaak ook door vele kleine lakkages zijn ze toch wel snel van druk af hoor. Maar een paar uur moet hij toch wel op druk blijven als de motor uit is. Als je veel lekkage hebt, moet de kompressor continu pompen en dan word hij bloedverziekend heet.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!