Case ih 1056 xl schiet uit versnelling

Hoi,

Een 1056 die ik op het oog heb schiet uit z'n 4 de versnelling wat kan hier het probleem van zijn en wat kan dit ongeveer gaan kosten

Deel dit topic

Reacties

+2
Fendt926Driver
Het meest waarschijnlijke is dat er een synchro mesh ring van de 4e versnelling niet meer goed is.
Of dat de schakelgaffel is ingesleten.
Voor beide moet de trekker open gemaakt worden tussen versnellings bak en koppeling en zal er een flink aantal tandwielen uit moeten om bij die ene te komen.
Als je alles zelf kunt valt het mee en ben je met 750 euro een heel eind.
Als alles moet laten doen reken maar op 3500 t0t 4500 euro
wim-same
@Fendt926Driver Of er zijn lager versleten zodat de assen iets kantelen, en op die manier uit de versnelling drukt. Hoe zwaarder hij moet trekken, Hoe krachtiger hij uit de versnelling wil. Dit is vaak een oorzaak van met te weinig olie gereden.
+1
chris-jr-spapens
@Fendt926Driver syngromech heeft toch niks te maken mee dat hij eruit schiet dat heeft toch alleen invloed op de manier van schakelen (dat hij er moeilijk in wil/tanden poetsen)
+1
wim-same
@chris-jr-spapens Maar ook als de afstelling van de synchromesh ringen niet goed is, drukt hij er net niet ver genoeg in, waardoor hij ook uit de versnelling kan schieten. Het kan wezen dat er simmerringen versleten of weg zijn, Of er is door een amateur getracht een versnellingsbak te repareren en al te stellen.
+1
wim-same
@chris-jr-spapens Je moet hem open maken om te kunnen zien wat er aan de hand is, maar het is sowieso een hele operatie, die je niet zomaar doet.
+1
Fendt926Driver
@chris-jr-spapens zoals wim al zegt.
Het kan zelfs zijn dat er alleen een seegerring weg is (hadden wij bij de lms schakeling van de 309) maar dan nog moet die doormidden
wim-same
@Fendt926Driver en niet alleen doormidden, Ook de assen en tandwielen moeten er uit tot je bij de desbetreffende ring bent. Een seegerring kapot kan ook nog een oorzaak zijn. Het werk in een versnelligsbak is vaak groter en ingewikkelder dan een motor revisie.
chris-jr-spapens
@wim-same wil het denk ik toch wel graag zelf gaan doen omdat het anders niet te betalen id
wim-same
@chris-jr-spapens Zorg dat je een goed werkplaats handboek heeft voor de juiste afstellingen.
+2
goeiedag eem
@chris-jr-spapens heb je de trekker al gekocht of nog niet als je hem nog niet gekocht hebt zou ik op zoek gaan naar een die wel goed schakeld, kan je een heleboel werk en geld schelen, vaak als je zoiets loshaalt kom je meer tegen dan je eigenlijk had verwacht of de prijs moet zo laag zijn dat het uit kan,
wim-same
@goeiedag eem Daar heb je helemaal gelijk in. Dit zijn vaak drama trekkers.
+1
goeiedag eem
@wim-same ja meestal wel, rolt van het een in het andere, vaak is er meer versleten, zoiets komt niet van dat hij altijd in de schuur heeft gestaan. Mijn maat heeft een case 956 40km bak gehad met dat probleem moest ook rond de 4000 kosten als ze het hadden laten doen maar kon ook wel meer worden, ongeacht wat ze tegen kwamen, en ze haalde er een deksel onderweg en er kwam al wat uit rollen van een schakel vork ze hebben hem snel weer dicht gedaan en de handel in
joop-same
Als deze 1056 nog geen Laser bak is dan is het laatste tandwiel de 4 bovenin, er kan dan een ring of een lager stuk zijn wat van boven te repareren is, als je een beetje geluk hebt.
+1
chris-jr-spapens
@joop-same waaraan kun je zien wat voor een bak erin zit
joop-same
@chris-jr-spapens Staat er op de zijkant van de bak nog Lamborghini of het is weggeslepen en zit er aan de Li.kant bij je koppeling pedaal iets naar achteren een olie pijl stok (inbus) in een dekseltje, dan is het een Lamborghini bak.
chris-jr-spapens
@joop-same ik bedoel een case ih he
WO 562 Driver
@joop-same ik denk dat er een case 1056 bedoelt wordt.
Geen Lamborghini.
wim-same
@WO 562 Driver Ik vroeg me al af, dat ik niet wist dat Case SAME bakken gebruikt had.
joop-same
@WO 562 Driver Een bak van een verwarring met 1056 bakken, Case IH heeft wel Same motoren gebruikt, en voor sommige landen hele trekkers.
+3
county854t
Wat voor 1056? Lamborgini?
Inter383
Bij de case 1056 xl 40 km/h bak gaat vaker de syncromesh ring van de hoge gearing van de 35 km/h uitvoering gaat vaak de syncromeshring van de 4e versnelling. Als eerst. Dit zijn de case ih XL die er last van hebben de versnellings pook zit namelijk direct op de bak.
sybren
Ik had hetzelfde probleem met een ih 856xla met lange poken dus een hytran bak.
Volgens mij zijn dan de pennetjes van de schakelvork uitgesleten.
Heb twee dagen moeten sleutelen maar was voor 60,- klaar.
Volgens mij staan de foto's van dat project hier nog op mijn account.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN