Illustratie van:

Deutz D2505 - Weet iemand de spaltmaat/loodmaat

Ik heb laatst de motor van mijn Deutz D2505 gereviseerd maar nu heeft hij niet voldoende vermogen meer en hij start slecht.. Nu heb ik het gevoel dat hij niet de juiste spaltmaat/loodmaat heeft.. Weet iemand wat de spaltmaat/loodmaat van de motor is? heeft iemand ook enig idee hoe ik dit kan meten? de spaltmaat/loodmaat is de afstand tussen de zuiger en de cilinderkop in het BDP. ik hoor graag van jullie!

alvast bedankt!

Met vriendelijke groet Hidde

Deel dit topic

Reacties

+1
InsaneNL
1,4 tot 1,6 mm, kop eraf en stuk soldeertin van 2mm over de zuiger leggen, kop er hand vast terug op en de motor een keer rond draaien. Kop er weer af en opmeten met een schuifmaat. Maar hoe heb je in gods naam de motor gereviseerd zonder dit op te meten bij het terug op bouwen. Te veel ruimte kan weinig kwaad maar met te weinig ruimte kan je de boel flink beschadigen...
farmer103
@InsaneNL ik heb de oude maten weer gebruikt! Ik ben niet achterlijk! Maar ik wil de precieze maat weten en hoe ik dat het makkelijkste kan meten! In ieder geval bedankt
goeiedag eem
En hoe heb je de rest afgesteld, kwa nokkenas en krukas timing, of heb je dat niet los gehad, kleppen goed afgesteld 0.15 klepspeling? En wat heb je allemaal gereviseerd of vernieuwd?
farmer103
@goeiedag eem dat hebben we niet los gehad, heb alles gecontroleerd op speling en de lagerschalen, zuigers en bussen vervangen. Kleppen heb ik inderdaad gesteld! Nu heb ik de spaltmaat wel opgemeten bij de oude motor en deze weer gebruikt bij de nieuwe motor maar wou zeker weten wat de maat was en hoe anderen dat meten.
goeiedag eem
@farmer103 cilinderkoppen ook na laten kijken en of de kleppen opnieuw in laten schuren? en het pasvlak waar de bus oplicht die ook weer zuiver vlak gemaakt? Als in deze 2 dingen al een lekkage zit krijg je er geen kracht uit en daalt je compressie hard, De verstuivers ook laten testen? als die lekken of slecht vernevelen werkt ook allemaal tegen
farmer103
@goeiedag eem ja, dit is allemaal gebeurd en de verstuivers zijn vervangen! Bedankt voor de tip! 👍🏻
+1
kristof-decock
Gewoon een stuk tin soldeer door het gat van de verstuiver of de gloeier schuiven tot op de zuiger en de motor 1 slag draaien. Indien OK moet je de kop er niet terug afhalen om het stuk er uit te krijgen. Bij mijn d25 heb ik ook een totale motor revisie gedaan en op deze manier gewerkt. Werkte prima!!!
farmer103
@kristof-decock bedankt! ga ik proberen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D2505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0