Kramer Allrad - Koppelomvormer uitbouwen ook motor er geheel uit?

Dag allen,

Ik ben nieuw hier en heb sinds kort een Kramer allrad 516. Ik ben sinds kort verhuisd en heb wat plannen voor de tuin en het bouwen van een garage dus is zo'n machine handig voor heg zware grondwerk en meer! Omdat het een relatief weinig voorkomende machine is lijkt me het handig om zo kennis te delen.

Nu moet die machine wel goed werken en dat doet ie nog niet helaas. Dat wist ik uiteraard toen ik hem kocht maar ik vertrouw er op dat het me gaat lukken (met jullie hulp) om hem weer goed weekend te krijgen.

Wat is er mis: de machine heeft een goede motor maar zowel vooruit als achteruit bijna geen aandrijving. Hij is erg zwak en kan alleen in de lage versnelling nog vooruit/achteruit komen.

Nu heb ik het hydrauliekfilter bekeken en het zit vol slijpsel: slijpsel in olie en geen aandrijving = kapotte koppelomvormer dacht ik zo.

Mijn vraag is nu: is het nodig bij deze machine dat ik de motor geheel uitbouw of kan er worden volstaan met het omhoog kantelen van het blok aan vliegwielzijde zodat het vliegwielhuis er af genomen kan worden en ik bij de koppelomvormer kan.
Mrahs

Reacties

Mrahs
De koppelomvormer kan er vrij gemakkelijk uit zonder de motor te liften.

ik zoek nu een nieuwe koppelomvormer want deze is niet meer te herstellen.

als je er een weet te liggen hoor ik het graag.
+1
Quintto
Staat er iets van een onderdeel nummer of merk in de oude koppelomvormer?
ronald73
Heb je je al laten informeren over revisie?

google.com/search/…
+1
Fendt926Driver
Je kunt overbeek in goor eens bellen
Die hebben ook voor kramer allrad shovels wel onderdelen liggen.
Spoel wel goed de andere hydrauliek delen als de tank en leidingen anders zit het slijpsel straks weer overal.
Maar hoezo komt de slijpsel uit de olie in de koppelomvormer?
Denk eerder in de pomp die de koppelomvormer aandrijft
Mrahs
De koppelomvormer is totall loss. Ik heb hem open laten maken en het blijkt dat de sprag (vrijloop) of one way clutch is geploft en er is weinig meer van over van binnen.
Mrahs
Uiteraard ga ik nog op zoek naar de oorzaak. Maar wil pas weer tijd besteden aan het apparaat als ik zeker weet dat een vervangende koppelomvormer te krijgen is.

Dat betekend dat ik de tank voor hydrauliekolie geheel ga cleanen en op zoek naar de pomp die dit heeft verooraakt.

Gelukkig zijn alle pompen wel verkringbaar.
Mrahs
Het betreft een Fichtel en Sachs koppelomvormer.
Mrahs
Overbeek in Goor heeft helaas niets liggen. Kan er ook niet aankomen.

Verder nog tips? Weet iemand zo'n apparaat te staan?

Alle tips welkom!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer Allrad ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!