International 844 S - achteras

De rechter planitaire lekt olie, open halen en vloeibare pakking tussen doen? bvd
riverside

Reacties

arjan-jasper
Waar lekt hij dan?
zijn het geen keerringen?
Wimsumar
Beste Riverside: Als het bijvullen/verversen met dikkere olie geen oplossing biedt,dan inderdaad openhalen om tevens misschien de oorzaak van de lekkage te constateren/verhelpen.
Ik vraag me af of vloeibaar pakkingmateriaal op die plek wel zo geschikt is. Ik vrees dat de pakking te dik wordt en de metaaldelen ten opzichte van elkaar te beweeglijk blijven en dat is zeker op die plek ongewenst.
riverside
Tussen de behuizing en de planitairen zit nog een gietijzeren dikke schijf (buitenaf zichtbaar) hij lekt op allebei die afdichtingen. er zitten geen keerringen in maar dat zat er gewoon van de fabriek af al aan gebout. ik heb er nu hytran in zitten omdat 80 w 90 olie te dik was en hij dan na lang rijden pas echt iets kon trekken
Wimsumar
Beste Riverside: Dat laatste p.k.-tje wat de dikkere 80 W 90 olie in de eindvertraging vraagt doet het 'm ook niet in wel of niet echt iets kunnen trekken.
riverside
Nou hij kon de 30 kmh niet halen, pas na een kilometer of vijf, een paar cc diesel en een dikke pluim had hij de 30 bereikt
Wimsumar
Beste Riverside: Ja zo gaat dat, maar net zoals een I.H.C. 844S zul jij zelf ook na een carriëre van +/_ 30 jaar zwaar trekwerk wat meer moeite hebben om op gang te komen. 😉
DaanHaar
Vloeibare pakking gaat prima, mits je het zaakje goed ontvet. Dikke olie slaat nergens op, uiteindelijk wordt deze ook warm en is dus de viscositeit een stuk hoger. Als je echt spannend wilt doen moet je er vet van de vetspuit indrukken, slaat nergens op maar het lekken is wel over. Succes.
IHFan
Lijkt me stug dat je met pijn en moeite de 30 haalt als je er alleen maar dikkere olie in hebt gedaan. Dan mankeert er wel meer aan dan alleen het lekken aan de achteras.
casekoen
Als hij olie in de velg lekt, trompet er af halen as uit het huis trekken met poulietrekker en keering vervangen, en aan de zijde van de boit, doen wij blauwe vloeibare pakking van henkel, wordt origineel door case geleverd en dient voor versnellingsbakken aan elkaar te lijmen dus grote zekerheid op dicht zijn
monteurtje
@casekoen

met een poulietrekker de steekas demonteren???
wat een getob.
planetair eruit halen dan rechtop zetten met de wiel naaf boven blokje hout op de grond zetten eindaandrijving even optillen en 2x met de as op het blok laten vallen dan schiet ie er zo uit, is wel zwaar maar kost bijna geen tijd.
Met een beetje mazzel kun je in 2 a 2,5uur tijd de keering vervangen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!