Voor de kenners onder ons,
Wat moet je allemaal veranderen om een 2850 30km/uur uitvoering op te waarderen naar een 40km/uur transmissie.
Heeft iemand foto's van de tranmissie van binnen? ik kan zo niet helemaal wijs worden uit de onderdeel tekeningen van deere zelf.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
volgends mij zit het verschil hem in de hooge giering tandwielen.
en zijn naar mijn weten de andere 4 het zelfde.
@Jos, als je er geen verstand van hebt, reageer dan niet. en dat geldt niet alleen voor dit topic, het is me al vaker opgevallen dat je graag ergens op mag reageren, maar lang niet altijd iets nuttigs bijdraagt.
jij wilt alleen de tandwielen voorin de bak vervangen van de 4 wd.
Ik neem aan dat dat in de bak zit, en niet in de vooras zelf eigenlijk.
Robin, jij bent de JD expert hier. Ik was er van uit gegaan dat je zelf het antwoord al wist? De hi/lo omdraaien wil alleen als je van 40 naar 50 km wilt?
dat schijnt alleen bij een 6 cilinder te willen. de beste man heeft ook een 3350, waar hij dat twee weken geleden bij gedaan heeft. vorige week bleek dat dat bij de 2850 niet wou. Op de tekeningen staat overal wel bij hoeveel tanden de tanwielen hebben, maar welke tandwielen in elkaar vallen heb ik nog niet echt een beeld van. Als ik het zie weet ik het waarschijnlijk wel, maar vanaf de tekening is t wat lastig
Bij de Zetor Crystal serie is de 4e versnelling een 1:1 overbrenging, en de 3 dus een vertraging. Hier schijn je de tandwielen van de 3e versnelling om te kunnen draaien, zodat dit in een overdrive resulteert. Resultaat: een dikke 50 km/h i.p.v. krap 30...
Alleen even rekening houden met schakelen: 1-2-4-3....
Of het bij JD ook werkt kun je al snel berekenen aan de hand van het aantal tanden van de tandwielen, die in de tekeningen staan. Of er ook ruimte voor in de bak is, en of dit allemaal verder past weet ik natuurlijk niet. Het was zomaar een gedachtegang.
en dat voor een jongen van 12?...
wat heeft hij dan aan die 3350 veranderd want dat zou dan ook bij een 3650 kunnen.
ik snap dat het niet verstandig is om dit soort adviezen aan een 12 jarige te geven, en moet dan ook toegeven dat ik over mijn leeftijd een beetje gelogen heb.
Inmiddels heb ik een indicatie van welke tanwielen we ongeveer nodig hebben. Er zijn een stuk of 10 á 15 combinaties mogelijk om die voorloop te realiseren. Ik zal even contact hebben met de mensen met ervaring (staphorst is idd ook een goeie, handige knutselaars zijn dat ), en kijken of zij weten welke voorloop verhouding er hoort bij een 10/41 verhouding achter.
Ik heb denk iets gemist wie of wat is die staphorst.
ik snap dat het niet verstandig is om dit soort adviezen aan een 12 jarige te geven, en moet dan ook toegeven dat ik over mijn leeftijd een beetje gelogen heb.
niks .. was voor robin bedoeld die weet het wel .. ga hier geen namen noemen