Om de lekkage van de achterbrug van mijn Ford 3000 te verhelpen, heb ik de rempedaalas verwijderd om nieuwe keerringen en evt. nieuwe bussen te plaatsen. Nou vind ik dat de as een beetje ingesleten is en wil ik een nieuwe bestellen. Of valt dit wel mee?
Op de welbekende sites zoek ik nu een nieuwe as, maar vind ik alleen een as tegen met daaraan een lip die er bij mij helemaal niet op zit? Weet iemand hoe dat zit?
gr. Pieter
Ford 3000 - Nieuwe rempedaalas Ford 3000
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan de vraag of ik het oudere onderdeel van 1965 kan vervangen door een nieuwer type rempedaalas van na 1972?
Ik denk dat het verstandig is dat ik de bussen ook vervang? Dat was ik eerst niet van plan, maar het lijkt me nu beter van wel. Heten die bussen toevallig 'rem pedaal dwars-as lagerbussen' ? En hoe kan ik die dan het beste verwijderen?
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Op de tweede foto zie je dat er nog putten in het laswerk zitten, en als dit op de plek is waar een kering komt, dan is het sowieso al fout.
Is ook de buitendiameter nog eens kleiner zodat ie in het huis veel speling heeft, dan gaan ook passende keringen sowieso weer lekken. Plus dat nieuwe bussen ook te groot zijn om speling op de pedalen weg te krijgen.
Is denk ik een kwestie van een nieuwe kopen, of een nieuwe laten maken, kan niet moeilijk zijn, zolang je de juiste maten er maar bij hebt.
Kopen is lastig. Dit onderdeel kan ik niet meer kunnen vinden en wordt opgevolgd door een nieuw type as dat wel te koop is (derde foto in de eerste post) Misschien dat ik daar dan mee verder moet...
Hij was duidelijk: 'Dat was niet de bedoeling. Dat lossen we wel op.'
Superloonbedrijf (maar dat wist ik al :))
Even afwachten dus....
De speling tussen de as en de bussen was niet iets waarover ik me zorgen hoefde over te maken. Hij was even bij mij aan huis om even zelf te beoordelen. Inmiddels voor de zekerheid nieuwe bussen gekocht, maar de binnenmaat van de nieuwe bussen lijken zelfs een fractie groter dan de bussen die erin zitten. De oude bussen laat ik dus zitten en vandaag zet ik de boel weer in elkaar.
Heb alleen eerst nog een ander probleempje wat ik moet oplossen. Dit weekend het hefdeksel lichten, want een boutje (wat volgens mij de hydrauliekleiding waar het filter op zit) zit los in het blok. Dan kan ik de brug wel afvullen tot het vulplug, maar het boutje laat een gat achter lager dan de vulplug....
Maar de as is vooralsnog dicht. Nu maar eens kijken of dit houdt de komende jaren
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!!