Ik heb een vraagje ik zou graag een chrome open pijp op de trekker willen zetten.
Want met de orginele uitlaat klinkt het nergens naar net even zonder uitlaat laten draaien en dan hoor je de turbo al bij stationair toerental.
Maar net een paar forums doorgespit maar ik snap nou niet hoe het met die tegendruk zit.
Kun je zo een andere uitlaat laten maken ? of kan het dat je trekker dan beroert gaat lopen of zelfs de turbo vernielt?
Want een nieuwe uitlaat zou de trekker wel af maken
iemand meer verstand hiervan?
Groetjes,
Frank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 308/90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
een diesel met turbo niet.
dus zet je open pijp er maar snel op
veel suc6 met je buren
volgens mij verwar je 2 dingen namelijk een 2 takt motor (vb brommer bosmaaier, kettingzaag) en de viertak motor zoals gebruikt in tractor en auto.
bij een 2 takt motor hebben we tegendruk nodig. Maar bij een viertakt motor is het zoals eerder aangegeven de bedoeling de uitlaatgassen zo snel mogelijk uit de cylinder en dus uit het motor blok te krijgen. Daarom zal een grotere/ open uitlaat niet leiden tot een lager vermogen of beschadigen van de turbo. Alleen wanneer je uitlaat vervangt van de ene door de andere goed aandacht besteden dat geen kleine stukjes vuil of ijzerslijpsel in de turbo kunnen dringen.
Met vriendelijke groeten.
Thibaut Rens
maar hoe kan het dat het geluid al zo erg gedempt wordt is dat alleen door de vorm ? de verbreding in de pijp en dan weer terug lopend naar smal ?
heb op de 509 een 2mm die klinkt beter als een 1mm dat klinkt blikkerig
Alles waar "te" voor staat is natuurlijk niet goed.... Had et kunnen weten