Illustratie van:

Mc-Cormick D 326 - Na revisie niet starten

Hallo,

Na een revisie van het blok, nieuwe bussen en zuigers, afgedraaide krukas, nieuwe lagerschalen, kop gevlakt, klepzittingen gevreesd en nieuwe kleppen en verstuivers getest. Krijg ik het motorblok niet goed draaiend. Poulie afgesteld op DC en alle puntjes op zijn plek van de tandwielen en het brandstoftandwiel op 3 m gezet te hebben al wat tandjes verdraait etc. Goed voorgegloeid maar tractor slaat paar ploffen aan en stopt er dan mee. Nu heb ik me verstuiverleidingen los gehaald en druppelt zomaar diesel. Hoort dit of wat is jullie mening of goede ideeen?

Groeten marc

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@Marcdeutz ,

Na zo'n revisie moet de inspuitpomp wel weer opnieuw worden afgesteld zodat hij op precies het goede moment inspuit. Zijn de verstuiver getest na revisie en hebben ze een goed spuit beeld.
Wat bedoel je met druppelen uit de verstuiver leiding?
mestyle
Deksel van de brandstofpomp halen. Eerste plunjer van pomp moet op dat afgestelde punt tegen het inspuiten staan. Zo niet ook deksel voor van tandwiel eraf halen. 1e verstuiver leiding los en de nippel eraf. Met magneet even dat klepje eruit halen en nippel er weer op. Met handpomp nu pompen ( mooiste is even met een ander leiding op de nippel te zetten. Dan moet die zo afgesteld.worden dat die net paar druppels doet. Kan best wezen dat vervolgens de tandwielen niet meer op de des betreffende punten staan
jan4072
Je schrijft dat er zo maar dieselolie druppelt. Dat is het gevolg van het probleem. Ik denk dat je het niet in de timing moet zoeken maar dat je ergens een lek hebt of een klep in het dieselsysteem die niet afsluit. En als er een opvoerpomp aanwezig is dan denk ik dat daar het probleem zit.
Marcdeutz
Bedankt voor jullie reacties. Kleppen zijn afgesteld op 0,3 klepzittingen en kleppen zijn nieuw. Ik denk ook dat het in me timing zit van me brandstof. Opvoerpomp zit er niet op. Heb een werkplaatshandboek maar kom er niet echt aan uit. Iemand hier goede uitleg voor?

Alvast bedankt
mestyle
Kleppen deksel even afnemen en ook deksel van de brandstofpomp.
de eerste plunjer moet bijna boven in staan als de kleppen van eerste cillinder dicht staan. doet dit het al niet dan staat die verkeerd. punten op de tandwielen zegt helemaal niks namelijk ( die van krukas naar nokkenas is wel belangrijk maar van brandstofpomp kan nog wel eens veranderne
Marcdeutz
@mestyle Oke bedankt gaan we dat eens proberen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 326 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0